Miksi et käynyt Järvisydämessä?
Minä aloitan. Useita vuosia harkitsin menemistä. Mutta poskettoman kalliit hinnoittelut ja tuttujen kokemukset saivat perääntymään. Ensinnäkin se että kuulemma et voinut yhtään tietää millaisen näköalan maisemasviitistä saat. Toisekseen aktiviteetit oli hinnoiteltu tosi ylös. Puolen tunnin veneajelu ja yks lasi shampanjaa maksoi yli 100e. Ruoka oli keskinkertaista. Äänieristys huono. Ja alue oli livenä pettymys, ja ankea. Altaiden vesi oli kylmää. Allasosasto oli pieni.
Eli rahalle ei saanut vastinetta, kun 3vrk loma maksoi 1500e kahdelta. Suomessa luksusta on vaan hinnat, ei palvelut ja palvelu.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hienoa seutua ja hienolla paikalla. Oli parhaimmillaan n. 10 vuotta sitten. Ruokakin oli oikeasti hyvää. Sittemmin rakennettu ihan täyteen iglua ja kaikkea muuta mahdollista ja laatu romahtanut.
Joo, ruoka oli aiemmin hyvää, nyt taso laskee koko ajan, mutta hinnat ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa. On kaukana. Jos haluan kylpylään, niin löytyy läheltäkin.
Ruissalon kylpylän pihalla joinakin juhannuksina käyneenä olen saanut rokotuksen kylpylöitä vastaan.
Allasosastokokemusta on Ruissalosta ja Caribiasta, ja eivät ne juuri eroa tavallisista uimahalleista ainakaan edukseen.
Mikä vikana Ruissalossa? Caribia on meluinen lapsoperhehelvetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa. On kaukana. Jos haluan kylpylään, niin löytyy läheltäkin.
Ruissalon kylpylän pihalla joinakin juhannuksina käyneenä olen saanut rokotuksen kylpylöitä vastaan.
Allasosastokokemusta on Ruissalosta ja Caribiasta, ja eivät ne juuri eroa tavallisista uimahalleista ainakaan edukseen.
Mikä vikana Ruissalossa? Caribia on meluinen lapsoperhehelvetti.
Kai se Ruissalo on eläkeläisten suosiossa. Varmasti on tosi rauhallista. Kummassakaan ei ole mitään niin erikoista mitä ei olisi uimahalleissakin.
Eivät nuo eroa edukseen tavallisista uimahalleista muuten kuin että on majoitus vieressä ja jotain ihme hoitoja. Itse en niitä kaipaa.
Olen käynyt noissa lähinnä siksi, että niillä on hyvät aukioloajat. Impivaaran uimahallin aukiolo on mietitty pikemminkin henkilökunman mukavuuden perusteella, ja se on kiinni aina kun ihmisillä olisi hyvä mennä uimaan.
Muuten kaikkea ja parempaakin löytyy kunnalliselta puolelta. Impivaarassa on iso vesiliukumäki, lastenaltaat, kahluuallas, kaksi aikuisten allasta, lämmin allas, hyppyallas, avantoallas, vesijumppavideot, vesijuoksurata, kaksi saunaa, höyrysauna, kuntosali, kahvio. Kaarinan uimahallissa on poreallas ja lämminallas tavallisten lisäksi. Raisiossa on ulkoallas ja liukumäki. Samppalinnan maauimalassa on auringonottopaikkoja, kahvila ja picnic-pöydät, joista näkee yli koko kaupungin. Kupittaan maauimalassa on paljon uimatilaa, iso liukumäki, kahvila, leikkipaikka. Ispoisten uimarannalla on sauna. Ruissalossa on grillipaikat, lentiskenttä, ravintola. Ekvallassa on leikkipaikka ja lentiskenttä.
Mua ei saa mihinkään "spa resorttiin", inhoan altaissa lillumista. Viiniä saa maisteltua ja luontoretkiä tehtyä lähempänäkin kuin neljän tunnin matkan päässä.
Mä en käsitä tätä, miten vaikeaa sisäsuomessa on tuottaa laadukasta palvelua, kun saaristomerellä sitä saa helposti.
Toivon, että Järvisydän selviytyy yrityssaneerauksen kautta. Sijainti Saimaan rannalla on upea. Jos olisi viime kesän yhden yön viipymällä ollut kaikkeen aikaa, olisi heinäkuun helteillä ollut kiva lähteä myös risteilylle.
Järvisydämessä on yksi oikeasti huipputason palvelu, Kuru Resortin puolen ravintola Solitary. Keittiömestari Remin ruoka ja palvelu on aivan huipputasoa, harvoin kokenut mitään lähellekään samaa. Ravintola on Suomen 50 parasta ravintolaa -listan kärkipään paikkoja.
Muuten alueen kokonaisuus ja taso jätti puolivillaisen vaikutelman. Kylpylä on pieni ja ahtaan tuntuiseksi sisustettu, kirkkaassa kesävalossakin synkkä, pukuhuoneet tuskaisen ahtaat. Ulkoaltaat hoitamattomat ja heinäkuussa täynnä levää. Maisemasviitit on ahtaita ja jo vähän kulahtaneita. Aamiainen tasoltaan keskinkertainen. Päärakennus on sokkeloinen ja synkkä.
Olimme lahjakortilla, mutta itse maksaen olisin hinta-laatu-suhteeseen pettynyt, Solitary siis pois lukien.
Järvisydämen ongelma lienee liian nopea laajentaminen, minkä yrittäjäkin jossakin haastattelussa myönsi. Siis korona-ajan kotimaan matkailubuumi sokaisi näkymän. En ole ekonomisti mutta yritysrypäs kaikkine tytäryhtiöineen on himmeli, jonka tarkoitusta on vaikea mieltää.
No ei siellä niitä rysssiä hirveästi asiakkaina ollut, töissä kylläkin. Heidän asiakaspalvelunsa oli kyllä taattua rysssälaatua, eli tylyä ja ylimielistä. Suomalaiset työntekijät siellä ihan ok.