Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikollinen työskenteli nuorisokodissa ilman koulutusta kokemusasiantuntijana

Vierailija
23.01.2026 |

Lasten arjessa toimi mies, jolla on raskas väkivalta- ja huumausainerikostausta. Mies työskenteli keikkatyöläisenä 1.1.16.6.2025 ilman mitään alan koulutusta. Avin valvonnan yhteydessä paljastui tietoja, joiden perusteella Avi päättelee miehen tehneen vuoroja myös kesä- ja heinäkuussa.

Mies on keväällä 2018 pahoinpidellyt toisen miehen erittäin raaasti ja julmasti ja rXxx tämän nöyryyttävällä tavalla. Väkivallanteko oli kidutusluonteinen. Näistä ja nipusta muita rikoksia hän sai kuuden vuoden ehdottoman vankeusrangaistuksen.

Viime vuoden maaliskuussa eli aikana, jolloin hän työskenteli Nosteessa, hän sai uusimman tuomionsa. Senkin törkeästä rikoksesta. Lisäksi yksi häntä koskeva rikosasia oli kesken vielä työsuhteen aikana.

Miehen työt Nosteessa jatkuivat silti.

Nosteen mukaan mies toimi kokemusasiantuntijana laitoksessa. Pyrkimyksenä oli lisätä henkilökunnan osaamista ja ymmärrystä päihteidenkäyttöön ja rikollisuuteen liittyen. Avi näki Nosteen perusteluissa ja miehen työskentelyssä ristiriidan. Hän työskenteli samanlaisissa tehtävissä kuin hoito-, kasvatus- ja kuntoutustyötä tekevät ohjaajat, joilta vaaditaan alan vähintään kolme vuotta kestävä perustutkinto

Kommentit (3)

Vierailija
2/3 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole rikosrekisteriä enkä pääse töihin mihinkään. Olen hakenut jopa lastenkotiin töihin, asuin itse lastenkodissa lapsena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on rxxx?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän