Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko loppuelämäksi nälkärajalla elävä, HALVEKSITTU, taiteilija jos kuolemaksi jälkeen sinua ylistettäisiin vuosisatoja?

Vierailija
23.01.2026 |

Elämäsi olisi jatkuvaa kitkuttamista mutta tulisit heti kuoltuasi valtavan kuuluisaksi ja ihailluksi, yhtä nerona pidetyksi kuin Leonardo DaSfinksi?

Kuuluisetesi ja neroutesi perustuisi johonkin mitä olet joskus askarrellut ehkä huomaamattaan?

Alkaisitko kitkuttamaan köyhänä taiteilijana ja jättäisit kaiken nykyelämästäsi jos tietäisit että kuolemasi jälkeen olisit yhtä kuuluisa ja ylistetty kuin Leonardo tai Einstein (mutta tässä elämässä joutuisit ajoittain näkemään myös nälkää, kirppuja ja loisia, niin köyhä olisit!)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En usko legacy-hömpötyksiin ja haluan mahdollisimman mukavan elämän

Vierailija
2/12 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin tuon köyhyystaiteijan elämän. Lapsistani tulisi valtavan rikkaita kun voisivat antaa haastatteluja ja myydä tavaroitani faneille

N21, vielä lapseton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ois kiva jättää perintöä. Nyt elän kädestä suuhun. Lapsille ei jää mitään.

Vierailija
4/12 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoittaa niin huonoa suomea ettei ainakaan hänestä tule kuolematonta.

Mutta asiaan: otan arvostuksen mieluummin eläessäni, kiitos. Olen jo saanut kulttuuripalkintoja ja taiteilijaeläkkeen, ja tekijänoikeuskorvaukseni siirtyvät jälkeläisilleni.

5/12 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylistys / halveksunta ei ole tuossa kysymyksessä minulle kaikkein olennaisin asia. Sen sijaan olisi hienoa olla huikean lahjakas taiteilija. Kyllä siitä iloa saisi itse, vaikkei saisikaan arvostusta ja ylistystä lahjakkuudestaan elinaikanaan.

Vastaan kuitenkin loppujen lopuksi kieltävästi, koska en haluaisi jatkuvaa nälkää ja kirppuja vaivoikseni. Ruoka ei ole minulle vain välttämättömyys, vaan myös suuri ilo.

Vierailija
6/12 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen eläessään jo voisi tietää, että tulee kuoltuaan valtavan kuuluisaksi ja suosituksi, niinkuin ap kirjoittaa?

Ei mitenkään. 

Vierailija
7/12 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä on toinen vaihtoehto ?? :DDD

Vierailija
8/12 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs hyötyä tuosta olisi? keh ari ap.

Vierailija
9/12 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin kuoleman jälkeisen kuuluisuuden. Kirjoittaisin jo eläessäni tervehdyksiä faneille tulevissa sukupolvissa ja ajattelisin kuinka palvottu ja rakastettu tulenkaan olemaan!

Esim kaikille naapureille sanoisin että ettepä tiedäkään millaisen kuuluisuuden naapurissa elätte ja myös vaikkapa jos saisin sakon lipuntarkistajilta niin sanoisin että tätä kyllä vielä kadutte!

Vierailija
10/12 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei istuta vieöä se omenapuu.

En muista minkä maalainen sanonta mutta menee jotenkin näin: ihminen on kypsä vasta kun kun kykenee tekemään jotain tuleville sukupolville hyötymättä siitä välttämättä itse.

Metsänhoitaja suomalaiset ymmärtää.

Vierailija
11/12 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ymmärtänyt väärin taiteen tekemisen motiivin. Jos se on juhlituksi tuleminen, on aika ohuella jäällä. 

Vierailija
12/12 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ettei. Eihän tuossa muuttuisi mikään elämässäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi