Vanhus asui ikkunattomassa kellarissa vuosikymmeniä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011768918.html
Mitäs tästä tapauksesta tiedetään?
Ja tapahtui siis Helsingin Metsälässä.
Mikähän hyväksikäyttöjuttu tässä on ja ketkä asuivat asuinkerroksissa?
Vuokrattiinko taloa?
Kommentit (15)
Joku naapuri varmaan teki huoli-ilmoituksen, jos vanhusta ei näkynyt.
Eikö ihminen saa elää miten haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihminen saa elää miten haluaa?
No asuinolosuhteet tuolla kellarissa olivat huonot.
Oliks se kaikki ne vuosikymmenet vanhus ?Mä oon ollu vasta viimmevuodet. Ja ne vanhat jokka tunnen. Pappakin oli.
Mitä jos eläkeläisen tuloilla ei ole varaa muuhun kuin kellariasumukseen. Sitä se on purra yhteiskunnassa. Vähintään tarvitsee noin 70-80 neliometrin asumustilan
Vierailija kirjoitti:
Oliks se kaikki ne vuosikymmenet vanhus ?Mä oon ollu vasta viimmevuodet. Ja ne vanhat jokka tunnen. Pappakin oli.
No, jos hän ei enää päässyt omin avuin sieltä edes pois ( kuten jutussa sanotaan )ja ei ollut vettä ei vessaa, niin aika karuja vuosia on viettänyt.
Olisiko talon omistaja ja on halunnut jäädä itse asumaan kellariin .Kunto on vaan mennyt huonoksi .
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos eläkeläisen tuloilla ei ole varaa muuhun kuin kellariasumukseen. Sitä se on purra yhteiskunnassa. Vähintään tarvitsee noin 70-80 neliometrin asumustilan
Kellariin vetäytyminen on tapahtunut jo paljon ennen Purraa.
Mutta näitä nuorempia ihmettelen, jotka asuivat yläkerroksissa.
Oli itse halunnut tuttaviensa luokse kellariin asumaan, tarina ei kylläkään kerro, miksi olot olivat niin kurjat, miksei hänestä huolehdittu, kun ei itse enää kyennyt. Talossa asuvia ei jostain syystä syytetä rikoksesta, joten omituinen kuvio.
Olis pitänyt tuomita vapauden riistosta. Kauhee juttu.
Vierailija kirjoitti:
Joku naapuri varmaan teki huoli-ilmoituksen, jos vanhusta ei näkynyt.
Vuosikymmeniä asunut, että naapuri nyt niin huolissaan ollu?
Vierailija kirjoitti:
Oli itse halunnut tuttaviensa luokse kellariin asumaan, tarina ei kylläkään kerro, miksi olot olivat niin kurjat, miksei hänestä huolehdittu, kun ei itse enää kyennyt. Talossa asuvia ei jostain syystä syytetä rikoksesta, joten omituinen kuvio.
Ei kai se selvä vielä ole, ettei syytetä, asiaa tutkitaan.
Mutta heidät on päästetty vapaaksi.
Aika karsea juttu.