Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenestä Euroviisuehdokas?

Vierailija
23.01.2026 |

Katsotaan tammikuun lopussa tilanne, missä mennään. 

Minulla itsellä on ongelma, että äänestänkö suomalaista sielunmaisemaa kuvaavaa LInda&Pete, Komiat Tai Sinikka. Vai äänestänkö varmasti viisuissa paremmin pärjäävää Etta, Chachi tai Kiki- esitystä. Paajanen... No, tavallaan outolintu, pienellä viilauksella tyyliin ja lopun musiikillisen askelmerkkivirheen korjauksella voisi menestyä tuolla kansainvälisillä areenoilla. Kesän varmasti hoilaa suomi takatukkaa....

Kuka näin ensimmäisen viikon jälkeen olisi mielestäsi paras edustaja Euroviisuihin?

Vaihtoehdot

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppujen lopuksi aika sama, kenet itse sinne haluaisi Suomea edustamaan, kun mitään takeita siitä ei ole, että UMK:n voittaja sinne suostuu lähtemään.

On ihme että kukaan suostuu edes UMK:n karsintoihin. Sama se mitä tekee, niin kotiylkeisö haukkuu pystyyn. Missään muussa maassa ei ole niin patologista vihaa omaa edustajaa kohtaan kuin Suomessa.

Mä en kiihdy Umk'sta yleisesti mutta kyllä muakin v*tuttaa että verorahoja käytetään "ehkä osallistun, ehkä en" periaatteella. Rahaa on palanut jo näihin musavideoihin sun muihin ja sitten pahimmassa tapauksessa voittaja pistää liinat kiinni ja ilmoittaa että kiitti, mut ei kiitti. Mikä järki tämmöisessä on? 

Vierailija
22/38 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä Linda ja Pete, mutta live ratkaisee. Ikinä ei tiedä kellä menee jännitys ääneen tai jotain muuta tapahtuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppujen lopuksi aika sama, kenet itse sinne haluaisi Suomea edustamaan, kun mitään takeita siitä ei ole, että UMK:n voittaja sinne suostuu lähtemään.

On ihme että kukaan suostuu edes UMK:n karsintoihin. Sama se mitä tekee, niin kotiylkeisö haukkuu pystyyn. Missään muussa maassa ei ole niin patologista vihaa omaa edustajaa kohtaan kuin Suomessa.

Mahtavaa, että olet noin tarkkaan selvillä esim. Albanian ja Georgian tilanteesta. 

Vierailija
24/38 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Linda edes tuo mitään lisäarvoa tuohon biisiin, kun nuo samat soundit saisi aikaan tekoälyllä taustalle, ja kun siellä viisulavalla ei saa soittaa mitään instrumentteja livenä. Videolla huomio kiinnittyy vaan botoxilla jäädytettyyn naamaan ja täyteaineilla turvotettuihin poskiin, leukaan ja huuliin. Sinänsä säälittää Lindan puolesta että kun on tuon Peten äidin ikäinen tai jopa vanhempi, niin miksi yritetään väkisin tehdä jotain mautonta MILF-skenaariota.

Vierailija
25/38 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama kuka noista kaikista voittaa tämän, niin ainakin paremman kuuloista kuin viime vuotinen karaokemainen biisi minkä se Dannyn eksä Viklund-joku, joka pukeutuu aina muutamaa numeroa liian tiukkoihin vaatteisiin, huusi ja voihki nuotin vierestä.

Vierailija
26/38 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin kyllä tuosta Liekinheittimestä. Toivon, että voittaa 😄

Vierailija
27/38 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet. Olen lisäopiskelujeni ja työni takia asunut seitsemässä eri euromaassa viimeiset kuusi vuotta kausittain, ja muualla tavisten osalta vasta euroviisuja vihataan ja mitätöidään, ja lytätään esiintyjät ja jopa euroviisufanit nöyryyttävällä tavalla. Tein muutaman kerran sen virheen että kysyin kollegoilta aikovatko katsoa ja mikä maa on heidän mielestään paras. Mulle sanottiin eräässä maassa suoraan että vain kouluttamaton ala-arvoinen roska v ä k i katsoo moista.

Suomalaiset palvoo ja ihailee omiaan vaikka sinne laitettaisi joku ulvomaan lihava kakkapuku päällä. Koska hui niin mahtava ulkomainen tapahtuma johon Suomi oikein pääsee! :-o

Vierailija
28/38 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippumatta kuka voittaa, seuraavaksi alkaa loanheitto, kun edustaja on kuitenkin joka suhteessa vääränlainen. Suomalainen nauttii saadessaan kaataa paskaa toisen päälle, joten UMK-voittaja varautukoon saamaan jatkuvaa paskatulta.

Miksi lyttäät suomalaiset? Sun kannattaisi joskus matkustaa muuallakin kuin Tallinnan tai Turun laivoilla.

Vierailija
29/38 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä toi Etta on, tai siis ylipäätään mistä se on tänne ja tämmöseen ees repästy?

Vierailija
30/38 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippumatta kuka voittaa, seuraavaksi alkaa loanheitto, kun edustaja on kuitenkin joka suhteessa vääränlainen. Suomalainen nauttii saadessaan kaataa paskaa toisen päälle, joten UMK-voittaja varautukoon saamaan jatkuvaa paskatulta.

Kaikki ovat täysiä paskoja, esiraati on lahjottu, syötetty ja juotettu. Aivan vääränlaisia kappaleita valittu, ilmeisesti raha on puhunut. Ei yhtään todellista hittiä tai taiteellisuutta. Rahvas ymmärtää takatukan ja sivistyneempi osa Lampeniuksen ja Sinikan kappaleet mutta yäk. Rahan tuhlausta. 

Hyvä puoli on että kukaan näistä ei varmasti vie yleä konkurssiin seuraavien euroviisujen järjestämisen takia...

Kuten pääsin juuri sanomasta. 

Tässä paskassa maassa on ihme, että kukaan tekee mitään kun muut ovat heti lyttäämässä.

Vierailija
31/38 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama kuka noista kaikista voittaa tämän, niin ainakin paremman kuuloista kuin viime vuotinen karaokemainen biisi minkä se Dannyn eksä Viklund-joku, joka pukeutuu aina muutamaa numeroa liian tiukkoihin vaatteisiin, huusi ja voihki nuotin vierestä.

Muuten vain sai Erika jalkaa oven väliin Eurooppaan.

Se, että hän herättää raivoa kaltaisissasi junteissa osoittaa, että jotain hän tekee oikein.

Vierailija
32/38 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni suomalainen taisi hermostua, kun huomautettiin miten paljon täällä osoitetaan vihaa omia edustajia kohtaan. Taisi osua juuri sinne arimpaan paikkaa, kun pitää alkaa puolustella.

Vierailija
33/38 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna, ei ole mitään väliä kuka ehdokkaista edustaa Suomea. 

Vierailija
34/38 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän eläkeläismummot äänestä Komiat voittoon, kun luulevat kyseessä olevan Syksyn sävel eikä Euroviisut.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
35/38 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nää muutamat biisit yleensä valitsee? Ennen vanhaan kansalla oli valittavissaan kymmeniä kappaleita jotka se sai itse äänestää.

Vierailija
36/38 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mieltynyt kansanmusiikkiin ja jostain syystä Antti Paalanen iski suoraan ja syvälle, Sama kyllä Komiat-yhtyeellä. Komiat on kuitenkin joutunut ns jympytystaudin uhriksi, ei tuo kappale ole enää perinteisesti tanssittavissa. Antin kappaletta ei olekaan tarkoitus tanssia, kyseessä on rinnastus johonkin vanhaan, alkukantaiseen tapaan ilmaista itseään. Takatukka on ollut niskan suoja kylmää vastaan, sehän oli muotia vielä 1980-luvulla.

Minä annan äänen tässä ja myös itse kisassa Antille. Samalla se on kiitos rehelliselle pitkälle uralle kansanmusiikin parissa.

Slaavilais-mongolialaista kansanmusiikkia?

Vierailija
37/38 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko tänä vuonna parempi jättää väliin? Sen verran hirveää kuonaa on meidän viime vuosien ehdokkaat olleet, tai oikeastaan aina, kuten viisujen henkeen kuuluu.

Vierailija
38/38 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein muutaman kerran sen virheen että kysyin kollegoilta aikovatko katsoa ja mikä maa on heidän mielestään paras. Mulle sanottiin eräässä maassa suoraan että vain kouluttamaton ala-arvoinen roska v ä k i katsoo moista.

Eikös tämä ole ihan totta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi