Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuvasti kipeinä :( Mistä vastustuskykyä??

26.09.2008 |

Hei,

tässä "uupumuksen" keskellä ajattelin kysellä, ollaanko teidän perheessä jatkuvasti kipeänä, kuten meillä? Miten olette lisänneet vastustuskykyä / ehkäisseet sairauksia? Olen itse totaalisen kyllästynyt tähän jatkuvaan sairasteluun, lähinnä flunssiin, kuumeisiin, korva- , keuhko- ja poskiontelotulehduksiin ym. vatsatauteihin. Meillä nyt 2,5 -vuotias poika, joka aloitti vuosi sitten päiväkodissa. Viime syksy-talvi-kevät meni lähes koko ajan sairastellessa. Kun edellinen tauti oli loppumassa, tuli toinen perään. Myös me vanhemmat olimme jatkuvasti kipeinä. Viime keväänä pojalta putkitettiin korvat ja poistettiin kitarisat ja korvatulehdukset ovat onneksi vähentyneet. Itse sairastun myös joka kerta ja flunssa pitkittyy ja johtaa poskiontelotulehdukseen. Viime keväänä 3kk sairasteltuani, työpaikkalääkärini ei osannut enää auttaa sitkeän flunssan pitkittyessä. Tiesin kyllä, että hoidon aloittaminen voi johtaa tälläiseen.. mutta eikö helpotusta tule ollenkaan? Kesällä tilanne vähän helpottui ja saimme järjestettyä niin että lapsi pystyi olemaan 2kk kotona. Sairastelu väheni, mutta nyt alkoi taas elokuussa hoito ja taas ollaan kipeitä (jo toista kertaa). Käsiä pestään ahkeraan, käytetään käsidesiä. Pyritään ulkoilemaan ja syömään terveellisesti. Nyt myös vitamiinilisät käytössä kaikilla. Mitä muuta voisi tehdä??

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa lapset yleensä sairastelee paljon ja samalla kerää vastustuskykyä. Sille ei oikein välttämättä mahda mitään. Mutta gefilus maitohappokapseleista saattaa olla jotain apua. Ainakin itse käytän molemmilla lapsilla niitä päivittäin. Eli kapseli avataan ja jauhe sekoitetaan ruokaa. Joko yksi tai kaksi kapselia kerran tai kahdesti päivässä. Toinen millä saattaa olla vaikutusta on d-vitamiinin anto. Yli 3-vuotiaille ei sinänsä "määrätä" d-vitamiinilisää, mutta itse annan lapselleni ympäri vuoden sitä, vaikka on jo yli 4v. Näistä ei välttämättä ole apua, mutta näillä ainakin on jotain näyttöä, että oikeasti saattaisi olla vaikutusta vastustuskykyyn. Lohdutan kuitenkin, että vastustuskyky myös karttuu. Yleensä eka tarhavuosi on vaikein ja sitten jo helpottaa ja lapsi on kerännyt vastustuskykyä. Esim. meidän lapset olivat viime vuonna aivan jatkuvasti kipeinä, mutta tänä vuonna ei kumpikaan ole tarvinnut yhde yhtäkään ab-kuuria! Vertailukohtana niin nuorempi söi ensimmäisenä elinvuotenaan kuusi ab-kuuria! Eli kyllä se vasutustuskyky karttuu, vaikkei siltä tuntuisi!

Vierailija
2/4 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kannattaa hommata _kunnon_ Maitohappobakteerit! Taaperoille DDS-junioria. Niin ja vauvoille Bifidobacterium Infantista. Sitten voi tietenkin kokeilla Symbiofloreja, mikä on eräs hyvä bakteerivalmiste.

Näin meillä selätetiin infektiot ja allergiat. No vaikeat allergiat ja saatiin allergiat kuriin.

Enemmän Symbioflor- kokemuksia saat sairaus -allergiat palstalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä on käsittääkseni myös tutkimusnäyttöä vastustuskyvyn lisäämisessä. Riittävästi ja kunnon tuotteita päivittäiseen käyttöön (täysksylitolia ja monipuolista maitohappobakteeria).

(Myös rintamaito olisi hyvä, jos sitä on tarjolla). Itse imetän vauvaa ja laitan maidonkerääjään kertyneet maitotilkat taaperon maitomukiin lehmänmaidon sekaan.

Vierailija
4/4 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös paljon tauteja. Sama flunssavirus voi kiertää hyvässä lykyssä loputtomasti päiväkotiryhmässä, se on luonnon laki, eikä se vastustuskykyä paranna, että on jatkuvasti sairaana. Pikemminkin huonontaa, jälkitaudit pukkaa helpommin jos on tautikierre päällä.

Iän myötä ehkä vastustuskyky kuitenkin paranee, ja vähän isommat lapset eivät ole ehkä toistensa kanssa myöskään niin läheisissä ja kuolapitoisissa tekemisissä kuin pienet.