Eli Vantaan paivakodit saavat kieltaytya ottamasta lasta hoitoon, jos aiti kotona esim. aitiyslomalla?? Nain mulle vaitettiin nimeltamainitsemattomasta pk:sta.
Kommentit (18)
mutta turha odottaa sitä paikkaa siitä päiväkodista milä on lähin tai mistä olet ensisijaisesti hakenut. missä päin vantaata asut?
esim. tiedän että ruskeasanta-ilola akselilla asuva voi saada paikan mutta paikka voi olla jossain tikkurila-satomäki akselilla.
Kuulema laki ei velvoita kaupunkia edes puolipäivä-paikan antamiseen, jos toinen vanhemmista on kotona.
Entäs jos lapsella ongelmia esim. puheenkehityksessä ja puheterapeutti suosittelee päiväkotia?? Meillä tilanne nimittäin se... ja äitiyslomalle jäämässä ja 3 v. poika tällä hetkellä siis kotona....
Vierailija:
Kyllä lapsen paikka on kotona, jos jompi kumpi vanhemmistakin on siellä.
Ja muutenkin noi Vantaa budjetin leikkaukset, mm. lasten mielenterveyskustannukset, huh.
Joten kaikille hakijoille on myönnettävä paikka. Ei se välttämättä ole se, joka hakemuksessa on etusijalla, mutta joku paikka kuitenkin.
paikkaan.
Vierailija:
Entäs jos lapsella ongelmia esim. puheenkehityksessä ja puheterapeutti suosittelee päiväkotia??
Olemme nimittäin etsimässä isompaa asuntoa pk-seudulta, eikä Vantaa enää oikein nappaa jos siellä on tuommoinen meno hallinnossa. Ketä te vantaalaiset olette oikein äänestäneet kuntavaaleissa...?
Mitään eivät asialle edes tee. No, kht:lla olen nyt mutta ihmetyttää, että vaikka olen hakemukset jättänyt, mitään yhteyttä eivät ole ottaneet!!
Ei Vantaalla.
Kunta voi muutta linjaustaan, mutta se on sitten laiton muutos.
Vierailija:
Joten kaikille hakijoille on myönnettävä paikka.
En ole lääketieteellisessä mielessä loppuunpalanut, mutta pirun uupunut kyllä. Laitoin esikoiseni osa-aikaisesti päiväkotiin, ja jaksan paljon paremmin.
Vierailija:
Laitoin esikoiseni osa-aikaisesti päiväkotiin, ja jaksan paljon paremmin.
lapset on jo tehty olen töissä, samoin mies. Olen vain tyytyväinen kun kotona olioiden lapsille ei hoitopaikkaa heru, ainakaan läheltä. Jokainen hoitakoon itse lapsensa tai jättäköön lisääntymästä!
ja mies olimme molemmat työttömiä. Kun tuli tietoon, että mies saa töitä, laitoin heti lapselle päivähoitohakemuksen, että on sitten paikka valmiina, kun/jos minä saan töitä. Lapsi sai kerhopaikan; otimme sen vastaan. Sain sitten parin kuukauden päästä itse töitä, ja lapsi sai päiväkotipaikan juuri siitä päivästä alkaen, kun minun työni alkoi. Olin siis hakenut päivähoitopaikkaa kuukausia ennen hoidon tarvetta, mutta hoitopaikkaa ei myönnetty, koska Vantaan kaupungin päivähoidon päättäjät olivat sitä mieltä, että meidän lapsi ei päiväkotipaikkaa tarvitse. Onneksi pystyin järjestämään pehmeän laskun, ettei tarvinnut heti jättää lasta vieraaseen paikkaan koko päiväksi.
Minusta se oli inhottavaa. Lapsen elämän suurin muutos, ja piti tottua kahteen ihan eri paikkaan parin kuukauden sisällä. Lapsi on vielä ns. hitaasti lämpiävä, joten molemmat totuttautumiset olivat raskaita. Minusta yksi olisi riittänyt.
Ai niin, arvatkaapa mitä mieltä työvoimatoimisto oli siitä, etten ollut virka-aikaan käytettävissä, kun olin työtön työnhakija ja lapsi oli vain 3 x 3 tuntia viikossa kerhossa? Minun olisi pitänyt olla Tsemppiä työnhakuun -kurssilla (työttömyyskorvauksen menettämisen uhalla), joka järjestettiin kerran kuussa tiettynä viikonpäivänä tiettyyn kellonaikaan. Olisin myöhästynyt reilusti. Työvoimatoimiston täti sanoi: ¿Vie se lapsi kerhoon aikaisemmin. Kai sinä tajuat, että nämä ovat tärkeitä asioita.¿ Sanoin, että voin tuoda lapsen mukaan kurssille. Se ei käynyt. Hän suostui siirtämään minun kurssiani, mutta sitä ennen sain onneksi töitä.
Että voisivat kaupungin virastot sitten keskustella keskenään siitä, mitä kaikkea yhdeltä ihmiseltä voi vaatia.
Sosiaalisin perustein lasten hoitoon viennin ymmärrän täysin jo työnikin puolesta, mutta pelkkä virikehoito on perseestä
Kyllä lapsen paikka on kotona, jos jompi kumpi vanhemmistakin on siellä.