Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko ostaa talon jonka pihalta ja/tai ikkunoista näkyy voimalinja, aurinkopaneelikenttä tai

Vierailija
21.01.2026 |

tuulivoimala? Siis joku näistä? Välittäjän mukaan arvo tipahtaa välittömästi kun näitä ilmestyy naapuriin. Tai mikä on se etäisyys millä voisitte asua näistä? Etsimme taloa maalta, ja juuri hylättiin yksi mihin on tulossa 400 kw (suurjännitelinja) reilun puolen kilometrin päähän parin vuoden päästä . Näkyy varmasti ikkunoista. Toisessa paikassa viereen oli tulossa 10 hehtaaria aurinkopaneelia, aina näkyisi omalta maalta nämä. 

Onko nämä ihmisille ehdoton ei ja uskaltaako ostaa taloa jossa esim tuollainen voimalonjahanke on lähistöllä? Nythän näitä hankkeota tuntuu olevan vireillä joka paikassa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
2/18 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska haluan kivan näköalan. Unelmana on merinäköala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama mitä ikkunoista näkyy.

Vierailija
4/18 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkopaneelit voisin hyväksyä jotenkin, Voimalinjaan ainakin kilometri, tuulivoimalaan kymmenisen kilometriä.

Vierailija
5/18 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama sata metriä voimalinjaan on nytkin ja ei se mitään haittaa. Tuulivoimalaa en haluaisi edes horisonttiin vilkkumaan, saati lähemmäksi humisemaan.  Aurinkovoimalat mitä tähän asti nähnyt olleet aika matalia jossain isolla tasakentällä että eivät varmaan kauas näy eivätkä pidä ääntäkään.

Vierailija
6/18 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, jos se näkyy hinnassa.

Vierailija
7/18 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäkin tapauksessa, että kiinteistösi arvo laskee välittömästi sen jälkeen kun ikkunastasi näkyvä maisema syystä tai toisesta muokkaantuu, esim. tuulivoimalalla?

Vierailija
8/18 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä outo, mutta tykkään katsoa tuulimyllyjä. Mielestäni ne ovat kauniita.

Eli tuulivoimapuisto ei haittaisi, kunhan ei olisi ihan talossa kiinni ja pitäisi meteliä.

Eivät nuo muutkaan niin haittaisi. Omasta harjulla olevasta pihasta näkyy alas kilometrien päähän peltoaukeaa, jossa on maisemassa kaikenlaista, teitä ja voimalinjoja ja taloja ja latoja ja vilkkuvia puhelinmastoja ja aitoja jne. Mikään ei häiritse kun eivät ole ihan vieressä.

Vierailija
9/18 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne propellit eivät sitten pyöri synkassa. Niiden vahtaaminen saa sekopäiseksi ja aiheuttaa huimausta.

Vierailija
10/18 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäkin tapauksessa, että kiinteistösi arvo laskee välittömästi sen jälkeen kun ikkunastasi näkyvä maisema syystä tai toisesta muokkaantuu, esim. tuulivoimalalla?

No en mä sillekkää mitään voi et taloni ympärillä rakennetaan ties mitä tai ei rakenneta. Mitä mua nyt yks ikkunasta näkyvä propelli haittaisi? Ikkunaan voi laittaa verhot jos ei halua kattoa.

Vierailija
11/18 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä paneleita naapureitten katoilla ihan riittämiin rumia kuin mitkäkin

Vierailija
12/18 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinkopaneelit voisin hyväksyä jotenkin, Voimalinjaan ainakin kilometri, tuulivoimalaan kymmenisen kilometriä.

Tämä. Paitsi voimalinjaankin toivoisin olevan min 5 km.

Vierailija
13/18 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimalinjat ei käy naapurustoon, mutta tuulivoimalat käy?

Vierailija
14/18 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on 400kV, ei 400kw

T: Voimalinjasuunnittelija

PS: tämä on sitten sitä vihreää siirtymää, jotta heseloihin saadaa edullista sähköä ilman maisemahaittaa hesolaiselle

Vierailija
15/18 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on 400kV, ei 400kw

T: Voimalinjasuunnittelija

PS: tämä on sitten sitä vihreää siirtymää, jotta heseloihin saadaa edullista sähköä ilman maisemahaittaa hesolaiselle

Juu, pahoittelut, en jaksanut tarkistaa oikeaa kirjoitusasua. Ei liene oleellista kun jokainen vastaaja tiesi mistä on kyse. 

En ole "hesolainen" enkä itse tätä arvosta. Kuitenkin mieluummin katselisin kaukana horisontissa tuulivoimalaa kuin voimalinjaa.

-ap

Vierailija
16/18 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä sillekkää mitään voi et taloni ympärillä rakennetaan ties mitä tai ei rakenneta. Mitä mua nyt yks ikkunasta näkyvä propelli haittaisi? Ikkunaan voi laittaa verhot jos ei halua kattoa.

Verhot? Olen aikoinaan ostanut tarkoituksella rantatontin nimenomaan upealla järvimaisemalla, en todellakaan parhaaseen näköalaan nyt suunnitellun ja siten kiinteistön arvoa väistämättä pudottavan tuulivoimalan vuoksi.

Vierailija
17/18 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tupruttelevaa hiilivoimalaa hiilikasoineen en katselisi mutta tuulimyllyistähän tulee vain hyvälle mielelle.

Vierailija
18/18 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niitä kyllä asuntokaava-alueelle ilmesty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi