Kuinka usein yksin asuvana käytät pyykkikonetta ja astianpesukonetta?
Itse laitan astiapesukoneen päälle joka päivä ja pyykkiä pesen 2-3 kertaa viikossa.
Kommentit (30)
Pari kolme koneellista pyykkiä viikossa. Joskus enemmän kun pesen pikkumattoja useampia. Astianpesukonetta ei ole.
Pesen suurinpiirtein joka toinen viikko 3 koneellista ja joka toinen 2 koneellista pyykkiä. Tiskaria pyöräytän 2 kertaa viikossa. Aiemmin joka päivä, mutta iski piheys, kun sain isoja vesilaskuja. Olen niitä, jotka rakastaa seistä kuumassa suihkussa lämmittelemässä :D.
Kun pakkasin muuttoa varten heitin vanhan pesukoneen pois ja myös heitin pois tai kierrätin paljon muutakin kamaa.
Uuteen asuntoon tulin siis minimoiduilla varusteilla ja tunsin helpotusta siitä. Enpä sitten ostanutkaan uutta pesukonetta, koska täällä on ilmainen pesutupa, siellä voin käydä pesemässä lakanpyykit ym. Vaatteita on nyt niin vähän, eri värisiä, osa hienopesua vaativia, osa käsipesua vaativia, joten harvoin niistä saa samanvärisiä kokonaista koneellista, joten ne pesen käsin.
Ja nyt kun olen eläkkeellä, en edes tarvitse paljon vaatetta enkä ole kovin hikoilevaa sorttiakaan.
Pyykki kerran viikossa 1-2 koneellista. Astianpesukone pari kertaa viikossa.
Vaatteita riittää kahdeksi viikokai, mutta kyllä minä pyykin pesen noin kerran viikkoon. Tiskikonetta käytän kun tarvii.
Tiskit pesen käsin ja pyykkiä olen pessyt viimeksi heinäkuussa. M53
Vierailija kirjoitti:
Pieni tiskikone. Käytän jokapäivä, koska teen itse kaikki ruokani. Pieni pyykkikone jota käytän kun on sen verran likaisia vaatteita.
Vertailun vuoksi laitan että meilläkin (2 henk.) pieni tiskikone, teen myös ruoat itse, kone päällä n. 2 kertaa viikossa, pyykit 2 kertaa viikossa.
Ei ole tiskikonetta
Pyykit 1-3 krt/viikossa
Noin kerran viikossa käytän. Tämä tulenee radikaalisti taas muuttuvan, kun aikuinen lapsi muutta välillä kotiin. Sitte riittä etenkin pyykkiä😁