Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono tuuri työpaikkojen kanssa, vai onko vika minussa?

Vierailija
21.01.2026 |

Luonteeltani olen tuttujen mukaan kiltti ja mukava. Ujous toki antaa sen ensivaikutelman että olen ehkä vähän kylmä. En ajaudu ikinä riitoihin kenenkään kanssa ja jopa ex-kumppaneihin on hyvät välit. 

Mutta jokainen työpaikka jossa olen ollut, on ihan hirveä eikä minusta olla pidetty. Opiskeluaikaan olin nuorimpana harjoittelijana yhdessä isossa firmassa. Nuorin työntekijä lisäkseni oli minua kymmenen vuotta vanhempi. Työkavereiden käytös meni siihen että minulle tiuskittiin ja työtehtäviin kuului mm. Ikivanhalla tietokoneella työskentely ohjelmalla, joka kaatoi koneen vähintään kerran tuntiin.

Toisessa työpaikassani pomo oli mukava kaikille... paitsi minulle. Tuokin meni työpaikkakiusaamisen puolelle. Esimerkkinä kun yritin soittaa vaikkapa saikusta, minulle ei vastattu kun pomo huomasi että minä olin soittajana. Tämän kuulin työkaverilta jälkikäteen.

Tämän jälkeen on ollut pari muutakin työpaikkaa joissa tämä kaava toistuu. Minusta ei vaan pidetä. Onko minulla vain huonoa tuuria työpaikkojen kanssa vai mistä kiikastaa? On masentavaa ajatella että työntekoni tulisi olemaan tällaista aina.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan ihmisissä on niin paljon eroja, että en usko, että sama ihminen herättää samanlaisia tuntemuksia joka paikassa. Joten en usko, että asia on niin yksinkertainen, että sinusta ei vaan pidetä, tai sitten sinulla on ollut myös huonoa tuuria matkassa.

Vierailija
2/15 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta on paljon. Jos oot nätti, niin sua voidaan vaan siksi inhota. 

On myös aloja mm hoitoala, missä johtaminen yleensä retuperällä ym ym

Ujous ei tee ketään kylmän oloiseksi. Kylmä käytös tekee 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia nämä suomalaiset työpaikat ovat. Huonokäytöksisiä kiusaajia täynnä. Toivottavasti löydät kivan työpaikan, mutta mahdollisuus siihen on promille. 

Vierailija
4/15 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyrius on narsismin piirre. 

Vierailija
5/15 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä omassa päässä soivaa levyä olisi ihan hyvä tarkastella. 

Vierailija
6/15 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Vika on tässä maassa. Kaikki on negatiivista ja ankeaa. Ja liian tiukkaa. 

Vierailija
7/15 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa Suomessa asuu valtavasti ilkeitä ihmisiä. Sellaista aihetta ei olekaan, etteikö se poikisi kommentteja, joiden ainoa tarkoitus on yrittää saada toisen ihmisen olo pahaksi. Todisteita löytää halutessaan muutamassa sekunnissa, jos hiirisormi on nopea. Miltä tahansa sosiaalisen median alustalta löytää joukoittain suomalaisia, jotka latelevat loukkauksia, solvauksia ja uhkauksia toisille suomalaisille.

Vierailija
8/15 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuus on monelle märkä turbaani vasten kasvoja, kun huomataan ettei koko maailma rakastakaa juuri minua.

Vierailija
9/15 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtunee kotikasvatuksestasi, koko lapsuus perustuu valheeseen. 

Vierailija
10/15 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen katkeran ihmisen kommentti, nro 8.

Positiivisuus on kielletty :D negatiivisen ja katkeruuden levittäminen on ihanaaaaa

Vierailija
11/15 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on taas aina ollut niinpäin, että minusta pidetään ja tulen toimeen kaikkien kanssa. En kuitenkaan ole mikään liian kiltti luonteeltani ja napautan kyllä takaisin jos vastaan tulee sellainen henkilö, joka ei ymmärrä olevansa työpaikalla, jossa vaan pitää tulla toimeen kaikkien kanssa. Harvoin tullut edes tuollainen vastaan, eikä se tarkoita, että jos vähän keskustelemme tiukemmin jostain, että olemme sitten vihamiehiä ikuisesti, yleensä tullaan toimeen oikein hyvin sen jälkeen, kun tavallaan tunnemme toisemme paremmin. Tiedän kyllä, että meilläkin on sellaisia ihmisiä töissä, jotka pelottavat (tahtomattaan) kiltimpiä ja herkempiä, kun eivät osaa tulkita sitä, että tuon kanssa pitää keskustella vähän eri tavalla. 

Itse osaan mielestäni kunnioittaa sitäkin, että joku on vaan herkkä, eli häntä pitää lähestyä eri tavalla kuin jotain muuta, siksi kait myös tuollaiset henkilöt yleensä pitävät minusta. 

Ap:lle sanoisin, että yritä saada vähän parempi itsetunto itsellesi ja jos joku sanoo pahasti, niin et niele sitä noin vain, vaan voit vaikka suoraan kysyä, että mitä oikein tarkoitit, koska koen tuon loukkauksena. Ja vielä sekin, että ihan joka asiasta ei pidä vetää hernettä nenään ja jos olet tyytymätön työtehtävään, niin pomon kanssa vaan juttusille ja kerro miksi olet tyytymätön ja mitä tekisit mieluummin. Suora ja avoin puhuminen asioista usein kannattaa.

Vierailija
12/15 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tällainen paikka olisi huonoa tuuria, kaksi tällaista paikkaa onneton sattuma, kolme tai enemmän tarkoittaa että vika on sinussa.

Vierailija
13/15 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen katkeran ihmisen kommentti, nro 8.

Positiivisuus on kielletty :D negatiivisen ja katkeruuden levittäminen on ihanaaaaa

Hihhih, tämän päivän muotisana on toksinen positiivisuus. Toksiselle positiivisuudelle ei ole (vielä) vakiintunutta tieteellistä määritelmää, mutta sillä viitataan yleisesti käytökseen, joka korostaa positiivista ja optimistista suhtautumista tilanteisiin, ja väheksyy, minimoi tai jopa kieltää kaikki muut tunteet haitallisina.

Vierailija
14/15 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että päivästä toiseen levittöä vihaa ympärilleen on kaikkea muuta kun normaalia positiivisuutta tai realismia. Se on katkeran ihmisen käytöstä.

Positiivisuus itsessään ei ole toksista. Mutta katkera ihminen näkee pienenkin ilon toksisena. Niin katkeraa.

Muuta itseäsi pliis

Vierailija
15/15 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ilmeisesti sellainen luonne, että normaalit ihmiset pitävät minusta, enemmän tai vähemmän, yleensä enemmän. Alisuoriutujat, lusmut ja narsistisia luonteenpiirteitä omaavat ihmiset vihaavat, pelkäävät ja/tai välttelevät. 

Ilmeisesti se, että yleensä olen hiljaa, keskityn omiin tehtäviini, teen työni huolella ja nopeasti, ja virheiden sattuessa totean "hitsi, nyt meni mönkään, anteeksi" ja ryhdyn samantien korjaamaan niitä, on heille punainen vaate. Jos sanon mielipiteeni ääneen esimerkiksi palavereissa, otetaan se yleensä huomioon, koska osaan perustella sen faktoilla, järjestelmävaatikuksilla, firman tavoitteilla tms. 

En ole mikään tuulella käyvä enkä juuri näytä tunteita työpaikoilla, en syytä muita tai juoruile ympäriinsä. Tämä ilmeisesti herättää tunteitä em. alisuoriutujissa, lusmuissa, päällepäsmäreissä. Ehkä sinäkin olet tietämättäsi "peili", johon monet vertaavat itseään, ja tuntevat olonsa kurjaksi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän