Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hannes-myrskyn puut arvottomia?

Vierailija
21.01.2026 |

Hannes-myrsky kaatoi meiltäkin arviolta 50 runkoa, Ammatti metsuri kävi sahan kanssa tarkastamassa ja kaatoi vaaralliset konkelot. Hän ei huolinut puita ilmaiseksikaan kun pitäisi olla tien vieressä ja lähekkäin. Sahatavaraksi ei kelpaa kun on liian isoja kuusia ja mäntyjä joukossa ja voi olla halkeilleitakin. Olen yrittänyt polttopuuksi tarjota mutta kaikilla on jo riittävästi tai 250 metriä on liian kaukana tiestä. Saa nähdä tuleeko metänhoitoyhdistykseltä noottia jos joudun jättämään puut sinne?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun metsästä kaatui 80 puuta. Olen niitä sahaillut ja traktorilla kuskannut  tien viereen ja siitä lavalle. Köysi vaan kiinni puuhun ja olen sitten hinannut niitä metsästä pois. Vien enolleni myös niitä ja se ostaa koska sillä omakotitalo ja se lämmittää sitä puilla.

Vierailija
22/28 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsälehden keskustelupalsta olisi varmaankin parempi foorumi tällaiselle kysymykselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäristä saa päivämiehiä. Otin 8 työtöntä metsään töihin. 

Vierailija
24/28 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aloittaja vastaa: Pikaisesti piti saada vaaralliset puut hoidettua kun on suosittua liikunta reittiä, ettei ihmiset telo ihteänsä."

Ymmärrän kiireen mutta virhe se oli silti jos koko homma piti hoitaa kerralla. No voit edelleen palkata jonkun muun siirtämään ne puut sitten tien varteen. 

Vierailija
25/28 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat koko metsän vapaaehtoisesti luonnonsuojelualueeksi annat kasvaa luonnollisesti. n. 100 vuodessa se vastaa jo oikeaa luonnonmetsää. 

Tämä voisi olla ap:lle oikeasti hyvä vaihtoehto, mutta niin että suojelee metsän vaan määräajaksi, esim 20 vuodeksi. Siten ap saa siitä Metso-rahat, mutta perilliset voivat alkaa tulevaisuudessa taas hoitamaan metsää niin halutessaan.

Vierailija
26/28 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrskytuhot on aina suuri riski metsänomistajalle ja jos ei ole vakuutusta niin silloin siitä kärsii oma kukkaro. En nyt oikein tiedä mitä neuvoja ap haluaa kuulla, aika lailla kaikki vaihtoehdot on tässä ketjussa jo esitetty.

Vierailija
27/28 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu tuo on, että polttopuulla ei ole menekkiä?  Meillä Keski-Suomessa heittomotti sekapuuta maksaa 80-90 euroa ja kaikki menee ennätysvauhtia kaupaksi. Kaikki vaan polttopuuksi ja pinoihin kuivumaan, ensi syksynä myyt ne sillä periaatteella että saa tulla peräkärryllä itse hakemaan.

Vierailija
28/28 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on metsää 700 kertaa 2300 metriä. Äitini hankki metsän 70 luvulla  ja perin sen.  Joku 5 vuotta sitten myrsky kaatoi 200 puuta. Viimeksi kaatui 80 puuta. Teen klapeja niistä ja myyn yleensä. Toimitan klapit kotiovelle myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi