Maksatteko kaupassa kellolla?
Olen nyt ekaa kertaa maksanut ja ajatuksena näppärä, mutta.
Se maksupääte ei oikein kyllä sovellu. Ei edes käsi mahdu kun kuittikone lähes kiinni.
Ja kättäkin joutuu vääntää omituisesti.
Kaupat vois hiukan parantaa systeemejänsä.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
En , rahakin on keksitty ja sen käytöllä huomaa mihin raha menee ja kuinka nopeasti lompakko tyhjenee.
Monissa paikoissa ei nykyisin edes käy käteinen.
Vierailija kirjoitti:
Käteistä ja korttia käytän. Mut eipä ne ollu sulla vaihtoehtona edes. Miksi joudut kättä vääntämään? Ota se ranteesta pois. Ittekki otan kortin tai rahat lompakosta, niin on helpompi maksaa.
Sama juttu. Kortti/käteinen helpoin. En ole edes ottanut puhelinta maksuvälineenä käyttöön, kun tuntuisi monimutkaiselta alkaa siinä avaamaan näppäinlukituksia ja etsimään oikeaa sovellusta. N36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan kortilla, se toimii aina ilman mitään kikkailuja. Puhelimella tai kellolla maksaminen on mun mielestä ihan turhaa säätämistä.
Toisaalta puhelimella riittää tuplaklikkaus ja ei kysellä pin-koodeja koskaan. Sekä puhelin että lompakko vaatii kumpikin taskusta esiinottamisen, mutta puhelimella riittää tosiaan tuplaklikkaus kortin esiinkaivamisen sijaan.
Niin, teoriassa.
Miten tuo sinusta sitten menee? Korttimaksuista vuosien kokemus ja nyt pari kuukautta maksanut pääosin puhelimen kautta.
Siten, että aina kun kassalla on joku maksuongelma, niin kyseessä on puhelimen kanssa säätäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteistä ja korttia käytän. Mut eipä ne ollu sulla vaihtoehtona edes. Miksi joudut kättä vääntämään? Ota se ranteesta pois. Ittekki otan kortin tai rahat lompakosta, niin on helpompi maksaa.
Sama juttu. Kortti/käteinen helpoin. En ole edes ottanut puhelinta maksuvälineenä käyttöön, kun tuntuisi monimutkaiselta alkaa siinä avaamaan näppäinlukituksia ja etsimään oikeaa sovellusta. N36
Ei minun ainakaan tarvitse tehdä kumpaakaan. Pari klikkausta puhelimen sivusta ja kasvojentunnistus. Ei se muuta vaadi.
Ei niillä ole antaa Rolexista takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Minun kelloni menee lukkoon kun irtoaa ranteesta. Ei pysty maksamaan siten. Turvallisuuskysymys.
Vierailija kirjoitti:
Apple Watch on lyhyen akkukeston vuoksi liian suuri kompromissi. Polariin saisi erillisen maksurannekkeen, mutten ole nähnyt lopulta järkeväksi fidesmolla on surkea tuki Suomessa ja pitäisi kikkailla. Maksan enimmäkseen puhelimella, paitsi keskon kaupoissa missä tarvitaan plussakorttia.
Et siis osaa ladata kelloasi? Kello laturiin iltatoimien ajaksi eikä ole ikinä missään akku loppunut kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kelloni menee lukkoon kun irtoaa ranteesta. Ei pysty maksamaan siten. Turvallisuuskysymys.
Tämä. Ranteesta poistettua kelloa ei voi käyttää mihinkään ilman pääsykoodia.
Ilosanoma kortin käyttäjille! Lähimaksussa EI korttia tarvitse kaivaa lompakosta. Täysin toimii nahan läpi :-)
Edesssä oleva maksoi kellolla yhden tuotteen kaupassa, ja se kesti ja kesti ja kesti... Välillä raplasi puhelinta ja sitten kelloa.
Vierailija kirjoitti:
En , rahakin on keksitty ja sen käytöllä huomaa mihin raha menee ja kuinka nopeasti lompakko tyhjenee.
Oravannahkoja repussa kantamalla huomaisi vielä paremmin kun reppu kevenee.
Toiset taas osaavat laskea.
Vierailija kirjoitti:
Ilosanoma kortin käyttäjille! Lähimaksussa EI korttia tarvitse kaivaa lompakosta. Täysin toimii nahan läpi :-)
Paitsi, jos siellä lompakossa on kaksi lähimaksusirulla varustettua korttia, kuten vaikkapa minulla.
Vierailija kirjoitti:
Apple Watch on lyhyen akkukeston vuoksi liian suuri kompromissi. Polariin saisi erillisen maksurannekkeen, mutten ole nähnyt lopulta järkeväksi fidesmolla on surkea tuki Suomessa ja pitäisi kikkailla. Maksan enimmäkseen puhelimella, paitsi keskon kaupoissa missä tarvitaan plussakorttia.
Kauanko noissa kestää akku? Omassa Garmin Fenixissä noin 10 päivää. Jos juoksen päivittäin ja käytän urheiluominaisuuksia niin sitten viikon. Tapana laittaa lataukseen aina suihkun ajaksi niin ei koskaan pääse loppumaan.
En kyllä ymmärrä ap:n ongelmaa. Riittää, että sen kellon laittaa siihen maksupäätteen viereen. Kertaakaan ei ole ollut mitään ongelmaa. Kellolla olen maksanut siitä saakka, kun se tuli Apple watchilla mahdolliseksi pankilleni. En muista vuotta, mutta viime vuosikymmenellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan kortilla, se toimii aina ilman mitään kikkailuja. Puhelimella tai kellolla maksaminen on mun mielestä ihan turhaa säätämistä.
Toisaalta puhelimella riittää tuplaklikkaus ja ei kysellä pin-koodeja koskaan. Sekä puhelin että lompakko vaatii kumpikin taskusta esiinottamisen, mutta puhelimella riittää tosiaan tuplaklikkaus kortin esiinkaivamisen sijaan.
Niin, teoriassa.
Ihan käytännössäkin. Kelloa ei tarvi mistään kaivaa kun on aina ranteessa. Paljon helpompaa kuin puhelimen tai kortin kaivaminen esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, teoriassa.
Miten tuo sinusta sitten menee? Korttimaksuista vuosien kokemus ja nyt pari kuukautta maksanut pääosin puhelimen kautta.
Kello on vieläkin kätevämpi. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei puhelimella maksaessa tarvi olla mikään sovellus auki. Riittää että sormenjäljellä avaa puhelimen.
Itsellä vain halpa kello, tuskin edes ottaisivat kaupassa sitä maksuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko noissa kestää akku? Omassa Garmin Fenixissä noin 10 päivää. Jos juoksen päivittäin ja käytän urheiluominaisuuksia niin sitten viikon. Tapana laittaa lataukseen aina suihkun ajaksi niin ei koskaan pääse loppumaan.
Reilun vuorokauden. Omassa Ultrassa kaksi. Mutta samalla tavalla minulla latautuu aina suihkussa ollessa eikä siten koskaan lopu. Ensimmäinen kommentoija ei ilmeisesti osaa ladata laitteitaan.
Olen maksanut jo monta vuotta pääosin kellolla (Apple watch). Näppärää pelkästään ja kaikki täällä esitetyt argumentit sitä vastaan lähinnä naurattaa. Usein ei ole edes puhelin tai lompakko mukana, jos olen esim. juoksulenkillä ja samalla poikkean hakemaan jotain kaupasta. Omassa lähipiirissä valtaosa maksaa lähinnä kellolla tai puhelimella.