Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen miljonääri mutten aio kertoa sitä kellekään!

Vierailija
19.01.2026 |

koska käyn ruokajonossa silti

tv A

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakkaat ovatkin kaikkein itsekkäitä porukkaa, ottaa muilta muttei koskaan anna kellekään.

Eiväthän he muuten olisi varakkaita.

Vierailija
22/32 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin siirryin syksyllä miljonäärikerhoon. En ole kenellekkään kertonut enkä aiokkaan kertoa. Tai edes näyttää siltä.

Uteliaisuudesta: miten käytät miljooniasi? Jotain iloa niistä rahoista täytyy olla, sillä muutoin ei niistä ole mitään hyötyä.

Taannoin oli tutkimus, jonka mukaan mikään muu yksittäinen tekijä ei lisännyt ihmisen onnellisuutta yhtä paljon kuin se, että hänellä oli riittävästä vararahaa, jotta oli turvallinen olo. Eli miljoonista on merkittävä hyöty, vaikkei niitä rientäisi tuhlaamaan.

Yleensä idea on käyttää miljoonan tai miljoonien tuottoja eikä itse pääomaa. Silloin miljoonista on huomattavan paljon iloa koko loppuelämäksi, ja vielä perillisille sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En miljon € är förbluffande lite i dagens värld. Som någon räknade upp kostar fastigheter och fritidsfastigheter en hel del. Andra prylar, typ fordon, har även de ett realiseringsvärde. Summera allt det med besparingar och investeringar och en miljon € är ett faktum. Den enda frågan som återstår är: Hur mycket av det är ditt? Det avgör.

Vierailija
24/32 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En miljon € är förbluffande lite i dagens värld. Som någon räknade upp kostar fastigheter och fritidsfastigheter en hel del. Andra prylar, typ fordon, har även de ett realiseringsvärde. Summera allt det med besparingar och investeringar och en miljon € är ett faktum. Den enda frågan som återstår är: Hur mycket av det är ditt? Det avgör.

En itse kutsuisi itseäni tai ketään muutakaan miljonääriksi sillä meriitillä, että koko omaisuuden arvo on yhden miljoonan verran. Jos tuottavan omaisuuden arvo on miljoonan, ei siltikään ehkä vielä ole ihan sitä, mitä miljonääri-sana yleensä tarkoittaa. 

Vierailija
25/32 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä miljonääri, ehkä juuri ennen eläkeikää nettovarallisuus ( asunnosta sekä sijoitusvarallisuus kipuaa miljoonaan -tai sitten ei, onhan maailmantilanne niin turbulentti). Joskus ostan jonkun punalapputuotteen, jos sopiva tuote tulee kohdalle, mutta en metsästä niitä.

En ole kertonut kenellekään, että tällä hetkellä on jo n. puoli miljonaa sijoituksissa. Taustalla myös pieni perintö, mutta lähinnä ihan keskituloisen palkasta olen sijoittanut säännöllisesti. Ihmiset ovat niin kateellisia, että jätän mieluummoin kertomatta (paitsi täällä nimettömänä ja varmasti täälläkin saa kateellisia/katkeria kommentteja). Omat ja puolison sukulaiset olisiva pöyristyneitä, eikä puolisokaan tiedä kuinka paljon minulla on sijoituksissa, luulee summan olevan varmaan vähän alhaisempi vaikka kumpikin tiedämme, että kummallaki non jojonkin verran sijoituksia. Sijoitukset on tarkoitettu yhteiseksi hyväksi eläkepäiviin n. 10 vuoden päästä ja ns. pahan päivän varalle (puskuriakin on ihan säästöinä jonkun verran). 

Jännä tässä on, että tällä omaisuudella pääsen yksin kotitalouksien suurimpaan 10% netto-omaisuuden haltijoihin, vaikka pidän kuitenkin itseäni ihan keskiluokkaisena, eikä tällä omaisuudella kauaa mällätä jos tätä rupeaa huolella käyttämään. Toki se 2% varakkaimmista on jossain kaukana horisontissa, eikä heitä tavallisena palkansaajana kiinni saa.

Vierailija
26/32 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usemmille rikkaille tärkeintä on, että muut jumaloivat heitä varallisuutensa johdosta. Minulla ei tarvetta kerätä faneja ympärilleni. Olen kuitenkin köyhä ahne. Miljoona ei ole mitään. Mielenkiintoni herättänyt kiinteistö maksaa 10 milj. Uudistaisin sen yhteiskuntaa hyödyntäväksi. En esitelläkseni varallisuuttani

Vierailija
27/32 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kuljen alennusvaatteissa, ajan vanhalla nissanilla, syön laputettuja ruokia. Hiukset leikkuutan pari kertaa vuodessa. Silti tilillä melkein tuhat euroa, nordnetissä 4400 euroa ja palautuspulloja useiden kymppien edestä! En usko että kukaan arvaa tätä todellista varallisuuttani.

Vierailija
28/32 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse kutsuisi itseäni tai ketään muutakaan miljonääriksi sillä meriitillä, että koko omaisuuden arvo on yhden miljoonan verran. Jos tuottavan omaisuuden arvo on miljoonan, ei siltikään ehkä vielä ole ihan sitä, mitä miljonääri-sana yleensä tarkoittaa. 

Kanske ordet "miljonär" betyder något annat för dig, men det gäller bara dig. Definitionen på miljonär är att äga en miljon € netto då det är frågan om EU. Hur många miljoner skall man ha för at vara miljonär enligt dig?

Poängen var i all enkelhet den, att en miljon idag är realism för väldigt många.

Vierailija
29/32 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakkaat ovatkin kaikkein itsekkäitä porukkaa, ottaa muilta muttei koskaan anna kellekään.

Näin on, muta sitä varten on sirppi ja vasara ja kaveri joka kykenee kätevästi pyörittelemään niitä käsissään ja osaa kaikki karatepotkut.

Vierailija
30/32 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanske ordet "miljonär" betyder något annat för dig, men det gäller bara dig. Definitionen på miljonär är att äga en miljon € netto då det är frågan om EU. Hur många miljoner skall man

Kyllä suomen kielessä ainakin miljonääri tarkoittaa sellaista ihmistä, jolla on ihan tosi paljon rahaa. Ja kuten sanoitkin, yksi miljoona ei ole sellainen määrä rahaa. Ilmaisu on kirjaimellisessa merkityksessä vanhentunut. Vähän kuten pennitön, eihän sekään tarkoita, etteikö ihmisellä olisi yhtään senttiä rahaa, vaan se tarkoittaa, ettei rahaa ole mitään isompaa määrää. Jos ihminen on pennitön, hänellä ei ole omistusasuntoa, mökkiä, maata, sijoituksia, luultavasti ei kunnollista autoakaan. Voi hänellä silti olla pankkitilillä tuhat euroa.

Vierailija
31/32 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nythän kerroit.

Vierailija
32/32 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole miljonääri, ja tuskin musta sellaista tuleekaan.

Jos kävisi niin, että voittaisin vaikka Eurojackpotissa miljoonia, en kertoisi kenellekään. Irtisanoutuisin töistä, ja ostaisin kaikille työkavereille jotkut lahjat. Sellaiset, josta ei voisi arvata mulla olevan paljon rahaa, mutta sellaiset, joita pidettäisiin avokätisinä.

Rakennuttaisin pienen talon laadukkaista materiaaleista. Ajaisin silti samalla 17 vuotta vanhalla autolla. 

Ollaan niin pienituloisia ja havahduin säästämiseen niin myöhään, että näillä tuloilla musta ei tule miljonääriä. Ei sitä tiedä, jos joskus keksin jonkun idean tai palvelun, josta ihmiset olisivat valmiita maksamaan niin, että tulis lisää tuloja.

Oon silti oikein tyytyväinen mun elämään.

Onnea niille, jotka ovat miljoonansa ainsainneet työllä ja hyvillä sijoituksilla!