Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekis makaroonien jämistä, ideoita?

Vierailija
18.01.2026 |

Ku ei viittis pakastaa,,,Pula-ajan  makaroni velli olis yks aatos, siihen vaan leipää kylkeen. Toisena pannari taikinaan, lisää?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku oikeasti olla niin kädetön kuin ap esittää olevansa?

Vierailija
42/63 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makaronisalaattiin sopis hyvin, toki tarvii sit kaikkee.

Hyvä idea tääkin, kiitos siitä. Mulla on salaatti ainekset olemassa, jos en tee sitä pannaria, niin sit pasta salaatti...great! Kattokaa ny, kyllä joskus kannattaa kysellä täältä asioita ja kuulumisia...Hyvä jätkät ja pimut! Ap

Anteeksi mutta sait nauramaan, oot ihanan energinen ja positiivinen 😂 <3

Kiitti sullekkin, paappa jaksaa vielä ja kokkaaminen on kivaa...Joskus on vaan haettava uusia kulmia asioihin. Se o vähän niin  kuin toi pasta salaatti vinkki. Mullakin on köökissä kaikki emmeet mutta ku ei polla leikannut...Sit joku ystävällinen sielu vinkkas, ja Heureka, tottakai, mutta kun ei hoksinut...Terpat sinne jonnekkin kauas!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustoinen tonnikalapastavuoka on hyvää.

https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/146779/Juustoinen%20tonnikalap…

Loistavaa, tää menee testiin. Nää roonit on tohon liian kypsiä, mutta ehdottomasti testaamisen arvoinen jutska! Ap

Vierailija
44/63 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kevythenkinen keskustelupalsta, on sitä turhempiakin asioita pähkäilty täällä.

Vierailija
45/63 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä paistan rapeiksi paistinpannulla ja pyttipannu. Makaroni ja peruna sopii hyvin yhteen

Tää toimii aina, paljon tehty. Esim. viikonlopun jämät maanantaina pannulle, siihen juusto makkara kylkeen....a vot, hyvää on, aina toimii! Ap

Vierailija
46/63 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistan kananmunan kanssa

Vierailija
47/63 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paista makaronit ja makkaraa pannulla. Lisää vihanneksia, sipuli tai ihan mitä vain löytyy jääkaapista. Juustonjämät päälle. Mausta hyvin. Tämä on itselleni " jääkaapin tyhjennysruoka", kun en halua heittää ruokaa roskiin. 

Tää on mullakin se legendaarinen jäte Joonas päivä. Yleensä maanantai, kaikki jämät käyttöön, huomioiden mitä muuta löytyy ja pakkasesta lisää jos on tarve! Ap

Vierailija
48/63 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoothie

Vierailija
49/63 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä vielä makaronia pakastanut. Kuulostaa ihan älyttömältä.

Ne ei oo pakastuksen jälkeen mitään ykkös tuotteita, mutta oon käyttänyt paistetun jauhelihan ja tomaatti kastikkeen seassa,,,ei herkkua mutta siedettävää. Tämä siksi että en periaatteesta heitä ruokaa roskiin...Ap

Vierailija
50/63 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos makaronia on yhden kahden annoksen verran, niin mies yleensä paistaa voissa ja maustaa. Pinaattisilppua, juustoa ja sitten muutama kanamuna. Eli tekee toisenlaista pyttäriä.

Vierailija
51/63 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä oikeasti noin raskas ihminen, mitä annat ymmärtää..

Anna toisen kysellä. Ei aina jaksa ajatella.

Vierailija
52/63 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonnikala-makaronisalaatti

maustekurkkua, pakasteherneitä, tuorekuskkua ja omenaa

kastikkeeksi majoneesia tai saaroisten kevyt sinappisalaattikastike

Tääkin olis passeli versio. Herneitä on pakkasessa, tuore kurkkua sekä maustekurkkua on, omppoo ei löydy mutta eihän sota yhtä miestä kaipaa. Sinappi soossi löytyy, tonnikalaa ei nyt oo, mutta laitan tilalle kalkkunaleikettä ohueksi leikattuna, lisäksi zipulaa ja paprikaa, toden näköisesti hyvää tulee...Ap

Vierailija
53/63 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pannukakkuun makaronia? Pannukakku kaipaa seurakseen vain mansikkahilloa, jotka nautitaan kahvin kera.

Koita pois vaan jos jää keitettyjä makaroneja, päälle sopii hillot ja sokerit oikein hienosti, on vaan vähän täyttävämpää, mutta hukkaa ei synny! Ap

Vierailija
54/63 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just heitin kulhollisen keitettyjä yli jääneitä makaroneja roskiin.

Kannattaako harrastaa ruoanlaittoa, jos noin huonosti osaa ennakoida ruoan tarpeen? Osta jatkossa valmiseineksiä, niin luultavasti tulee vähemmän pois heitettävää!

Kyllä sitä voi syntyä yllättäen jos joku, tai jotkut ei tuukkaan paikalle syöpöttelemään. Eli...ei ihan noin yksioikoisesti.

Vierailija
55/63 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole minkään sortin kädettömyyttä jos kysyy muilta vinkkejä sekä ideoita, ja niitähän tulikin ja ihan fiksuja sellaisia! Sitä kutsutaan järjen käytöksi koska totuus on aina se, että kaksi päätä ajattelee paremmin kuin yksi, puhumattakaan että palstan kautta niitä päitä löytyy aikas paljon...Ap

Vierailija
56/63 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä suolaiseen pannariin voisi keitettyä makaronia laittaakin.. En makiaan ikinä. Olen pannariaktivisti ja tarkka näistä asioista. ;)

Makaronin oletan keitettävän kuin merivedessä, että suolaa olis liikaa mun pannariini. Siihen kuuluu vain voista tullut suola. Herkullista.

Vierailija
57/63 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Smoothie

No nyt löytyi ehtoon hassuin aatos, makaroni smoothie. Ei mitään, minä oon niin hassu poika että saatan joskus kokeilla. Ap

Vierailija
58/63 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä oikeasti noin raskas ihminen, mitä annat ymmärtää..

Anna toisen kysellä. Ei aina jaksa ajatella.

Nimen omaan. Tai niin kuin mulle kävi että päivän selvä asia ei vaan auennut, emmeetkin jääkaapissa ihan valmiina nenän alla että tottakai esim. salaattiin...

Vierailija
59/63 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistaa ne pannulla ja juustoa päälle

Vierailija
60/63 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan usein maksroonia tomaattikeiton sekaan. Varmaan useimpien mielestä outoa, mutta mä tykkään, ja tulee vähän ruokaisampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi