Kunnollinen mies?
Muutamasta huonosta kokemuksesta oppineena, olen asettanut hieman tiukemmat kriteerit miehelle, jonka kanssa jaan elämäni. Se on nyt kuitenkin johtanut siihen, että sellaista ei tunnu löytyvän mistään.
Olenko liian kranttu, kun edellytän mieheltä, että
- se on sivistynyt, koulutettu ja hyvätuloinen
- se kohtelee minua kunnioittavasti ja puhuu kauniisti
- se ei ryyppää, ei luuhaa alituiseen kapakoissa eikä ole vähän väliä kavereiden kanssa viikonloppuja jossakin
- se laittaa hyvää ruokaa, sillä minä en tykkää laittaa ruokaa
- se on ns. händimän eli osaa fixata kotona kaikenlaista
- on ns. kotimies eikä luuhaa illat pitkät autotallissa tai verstaalla
- on liikunnallinen eikä mikään sohvaperuna
- tykkää viettää aikaa mun kanssa kotona ja ulkona
Ei kai nuo ole mitään ihmeellisiä vaatimuksia, vaan ihan normaalit kunnollisen miehen kriteerit.
Onko siis kaikki kunnolliset miehet jo varattuja vai onko vika minussa, kun kunnolliset miehet eivät ole minusta kiinnostuneita?
Kommentit (36)
Jos haluamasi kaltaisia miehiä ei kerran löydy, niin mitä sä ajattelit että me täällä vauvalla voidaan asialle tehdä? Tuo on ihan puhtaasti sinun henkilökohtainen ongelmasi.
Minulla on mies jota rakastan, ja olen elämäni aikana tavannut lukuisia muitakin miehiä, jotka olivat minun silmiini kiinnostavia. Jos sinä et kenestäkään pysty kiinnostumaan, niin se on sinun ongelmasi.
Mielummin ryyppään ja olen sinkku. Seksiä saa vietnamiin bilekadulta.
Vierailija kirjoitti:
En kelpuuta naista jolla ei ole taitoja tehdä käsillä samoja juttuja mitä mies tekee. Esimerkiksi naisen tulee osata fileoida kala ruodottomaksi.
En kelpuuta miestä jolla ei ole taitoja tehdä käsillä samoja juttuja mitä nainen tekee. Esimerkiksi miehen tulee osata virkata ja ommella.
No oletko itse vastaavalainen nainen? Tässä yksi tuollainen mies. Ylipainoinen lähihoitaja ei ole kouluttautunut nainen. Kyllä näitä miehiä on olemassa, todennäköisyys kohdata aktiivinen, kouluttautunut ja hyvä tuloinen mies siten, että myös sinä kelpaat hänelle ovat aika pienet. Aika usein sellaiset naiset jotka eivät itse yhtään pidä itsestään huolta etsivät juuri tälläistä miestä. Minulla olisi "ehdokkaita", mutta en myöskään löydä vastaavanlaista naista. Valitettavasti näin. Ja jos satut löytämään, niin teknologia on välissä.
Mikään maailmassa ei ole parempaa kuin kunnollinen mies!
Sen verran hyvin, ettei tarvitse olla minulta rahaa vippaamassa, tai lainaamiseksi sitä ovat exät kutsuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanonut, että pitää olla rikas, vaan hyvätuloinen. Siinä on vissi ero.
Riippuu ihan siitä mitä pidät hyvinä tuloina.
Sen verran hyvin, ettei tarvitse olla minulta rahaa vippaamassa, tai lainaamiseksi sitä ovat exät kutsuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanonut, että pitää olla rikas, vaan hyvätuloinen. Siinä on vissi ero.
Tienaa omat rahasi, loinen.
Mä tienaankin omat rahani, ja tienaan ihan mukavasti. Tässä on siis kyse siitä, että mä en enää jaksa olla se, jonka pitää vipata rahaa miehelle, kun sen omat rahat ei riitä. Mä en jaksa enää riidellä rahasta. Mä haluan, että molemmilla on riittävästi rahaa.
Minä tapailen tuollaista miestä, paitsi remonttitaitoja hänellä ei (vielä) ole. Se ei haittaa ollenkaan koska itselläni niitä on senkin edestä ja mies on muuten kätevä käsistään, joten hän oppii kyllä remonttitaidotkin kun opetan. Opetin ne myös aiemmalle miehelle ja kyllä oli kivaa sen jälkeen puuhastella yhdessä kaikenlaista. Vastapainoksi minä en osaa juurikaan kokkailla. Itseni pidän hengissä totta kai - en laita toista kokkaamaan minulle silloin kun häntä ei huvita. Apukokiksikin ryhdyn ilman muuta jos pyydetään.
Itse en jättäisi tällaiselta listalta seksitaitoja pois. Tapailukumppanini on seksipositiivinen, innokas kokeilemaan kaikkea mahdollista, eikä jätä minua ilman orgasmia. Ei myöskään luo minulle kohtuuttomia paineita eikä vaadi mahdottomia.
En sanoisi näiden kriteerien olevan liian kovia, jos olet itse suunnilleen vastaavanlainen. Mitä vanhempana etsit kumppania, sitä vähemmän tällaisia tapauksia on sinkkuna koska monet näistä viihtyvät parisuhteissaan pitkään tai jopa loppuelämän. Etsimisessä saattaa siis mennä paljonkin aikaa. Kannattaa opetella olemaan onnellinen myös sinkkuna ja varautua siihenkin mahdollisuuteen että kumppania ei löydy ollenkaan.
Minulla on ap:n kuvailema mies. Oikea kultakimpale. Ei ole liikaa vaadittu, mutta ei noita paljon taida olla vapaana.
Jos ne olisivat liian kovia vaatimuksia mieheltä naiselle niin sitten ne todellakin ovat myös naiselta miehelle. Vastaavat vaatimukset mieheltä naiselle olisi jo alapeukutettu alimpaan helvettiin.
"vai onko vika minussa, kun kunnolliset miehet eivät ole minusta kiinnostuneita?"
Vaikea sanoa. Mutta jos olet monta kertaa saanut pakit tällaisilta miehiltä, niin olettaisin että vika on silloin sinussa.
Silloin kun tapaa sen hyvän miehen, niin sun pitää kyetä heti toimimaan! Sun pitää hurmata se mies sen saman vuorovaikutus tapahtuman aikana, koska toista tilaisuutta ei välttämättä enää tule. Jos et siihen pysty, niin joku toinen nainen kyllä pystyy.
Ap, sinulla oli hyvät toivomukset, mutta tuo koulutettu ja hyvätuloinen kertoo siitä, että et kykene elättämään itseäsi. Tai olet hyvin pinnallinen arvomaailmaltasi. Sisäinen maailmasi ei ole vielä kunnossa.
T. Aikuinen nainen
Sinänsä on hyvä olla rima korkealla, mutta tuossa on niin paljon vaatimuksia ja ristiriitaisuuksia, että tuskin tulet löytämään miestä, joka täyttäisi kaikki kriteerit ja olisi kaiken lisäksi vielä kiinnostunut sinusta. Ylipäätään se, että pitää palstalla kysellä tällaisia, kertoo jo jotain... Tuollaisella miehellä on varaa valita naisista, etkä sinä todennäköisesti ole niin ihmeellinen, että mies haluaisi sinut.
Samaan aikaan toivot, että mies on liikunnallinen eikä sohvaperuna mutta viihtyy myös kotona ja että mies on käsistään kätevä mutta ei saisi olla verstaalla liikaa. Ristiriitaisia vaatimuksia. Yleensä koulutetuilla miehillä on harrastuksia, eivätkä he halua ainoastaan luuhata kotona muutenkaan. Monesti koulutetut ja hyvätuloiset myös hyödyntävät ostettavia palveluita, koska he arvostavat aikaansa ja hyvää työnjälkeä enemmän kuin kaiken tekemistä itse.
Kuulostaa täydelliseltä mieheltä. Veikkaisin että aika mahdotonta löytää