Työttömänä elämä on jokapäiväistä eurojen laskemista.
Ensin maksetaan laskut tietenkin ja sen jälkeen mitä ruokaa voi ostaa ja mihin rahat riittää. Kyllä pitää suunnitella kaikki tarkkaan. Alennuksia pitää kytätä joka päivä ja sitten hakea ruokaa jos on hyvä alennus jossain. Pitää osata suunnitella mitä ruokaa tekee halvalla jotta sitä riittää 2-3 päiväksi. Tuet ovat aivan liian pienet suomessa.
Kommentit (41)
Ja samalla kokkarit tulevat tännekin hokemaan "mene töihin". Ihan silkkaa kiusaamista se on ja tietävät sen hyvin.
Onhan teillä aikaa laskea ja suunnitella, juosta tarjousten perässä.
Sama se on pienipalkkaisena yksinhuoltajana. Joka päivä töissä, eikä rahat riitä. Kerran kk voi käydä kaupassa joka euroa laskematta. Ja loppukuu sitten lasketaan. Laskut niin minimissä kun voi, muttei niiden jälkeen paljoa rahaa elämiseen jää. Kaikki menee ruokaan ja päivittäistarpeisiin. Mihinkään ylimääräiseen ei ole rahaa. Nytkin tarvitsisin uudet sisäkengät töihin, muttei ole millä ostaa. Tai sitten säästetään ruuasta.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi, usko hyviksesi että lähtisin tarjousten perään juoksemaan, lähin kauppa 25 km päässä.
Vierailija kirjoitti:
Aivan, eli miten tuo eroa töissä käyvän ihmisen elämästä, paitsi että kun käy töissä niin ei tosiaan ole aikaa tällaisiin säästökikkoihin.
Mulla on palkka 5 päivää viikossa työstä 1050e/kk, että mitkähän ovat aloittajat kaikki tuet yhteenlaskettuna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, eli miten tuo eroa töissä käyvän ihmisen elämästä, paitsi että kun käy töissä niin ei tosiaan ole aikaa tällaisiin säästökikkoihin.
Mulla on palkka 5 päivää viikossa työstä 1050e/kk, että mitkähän ovat aloittajat kaikki tuet yhteenlaskettuna?
Kohta joku huutaa tälle "miten kukaan suostuu tekemään töitä noin pienellä palkalla".
Sitten se noudattaa ohjetta ja samat ihmiset huutavat "mene töihin".
Ei tää elämänä ole helppoa muillakaan. Ystävät ehdottelee mennään jonnekin viikonlopuksi. Ei oo varaa maksaa ees bussilippua
No valtion pitää antaa jokaiselle työ josta saa ainakin 2500 euroa palkkaa. Tässä maassa on töitä mutta hallitus ei halua työttömiä töihin.
Työttömien palkkaaminen on kalliimpaa kuin pitäminen työttömät kotona. Ei työttömiä kukaan halua palkata koska valtiolle tulisi sairauksista iso lasku.
Olen pihi ja elän todella pienellä, minulle se on nautinto kuin ei tarvitse käyttää raha. Säästössä on jo 680000€, ja kuitenkin olen onnellinen kuin löydän panttipurkin tai saan ostettua ruokaa tarjouksessa. Olen keksinyt monta keinoa elä halvalla ja saada ilmaiseksi. Toisille vähällä eläminen on nautinto ja toisille kauhistus.
Vierailija kirjoitti:
No valtion pitää antaa jokaiselle työ josta saa ainakin 2500 euroa palkkaa. Tässä maassa on töitä mutta hallitus ei halua työttömiä töihin.
Työnantajat eivät ota ihmisiä työhön.
Vierailija kirjoitti:
Tuo jo kannustaisi työhön.
Ei mulla vaan oo tollasta. Toistakymmentä vuotta työttömänä ja ihan hyvin pärjään. Juuri nytkin ravintolassa syömässä. Kaupassa en koskaan katso hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei tää elämänä ole helppoa muillakaan. Ystävät ehdottelee mennään jonnekin viikonlopuksi. Ei oo varaa maksaa ees bussilippua
Ei ne pitkään ehdottele, kaikkoavat. Tekevät ja menevät keskenään kellä vara on, yhteydenpito köyhään loppuu. Koettu jo vuosia sitten.
Kela maksaa työttömän pakolliset laskut, oma vika jos otat turhia osamaksulla tai puhelin liittymiä.
Kuulostaa ihan samalta näin työssäkäyvänä. Viikonloppuisinkaan ei saa nukkua, kun pitää ehtiä hakemaan Lidlin tarjoukset.
Jep kyllähän sen pitäs olla sama kuin niillä jotka raataa palkkansa eteen, eikö vaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Ei se ole mitään rentouttavaa tai kivaa ajanvietettä.
Sanoisin että vielä joten kuten pärjää, mutta heti kun täytyisi ostaa jotain vähän kallimpaa, esim. uusi puhelin tai muu laite niin sellaiseen ei ole varaa. Eikä osarilla saa enää ostettua positiivisen luottorekisterin takia...
Tämä syö ihmistä, onneksi pian eläkkeelle, vaikka tulot eivät siitä kovin kasva, olen silti vapaa tästä kyttäilystä.