Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen suomalainen äiti ja en nukuta vauvaani vaunuissa ulkona

Vierailija
17.01.2026 |

Koska en jaksa pukea häntä ja viedä joka kerta vaunuja terassille. Paljon helpompi viedä omaan sänkyyn. Tietty erikseen jos lenkillä nukahtaa niin saa nukkua vaunuissa eteisessä. Mielipiteitä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
22/27 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei voi tietää mitä jonkun päässä liikkuu jos näkee vaunun ja nukkuvan vauvan. En itsekään jättäisi varsinkaan alueella missä kulkee muitakin. Olet fiksu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi nukahti pienenä vaunulenkillä, niin minä nostin vaunut eteiseen tai kantokopan olohuoneeseen. Lapsi jatkoi unia aikuisten valvovan silmän alla. Ei paleltumariskiä, ei peto/eläinriskiä, ei kidnappausriskiä.

Vierailija
24/27 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on kotonasi yhden huoneen mökissä puolenkymmentä isompaa lasta ja sisäilma täynnä hometta ja tuberkuloosibasilleja, kuten 1920-luvulla, kun arkkiatri Ylppö suositteli ulkona nukuttamista, se on varmasti hyvä idea.

Sitten jos asut tavallisessa 2020-luvun kodissa, jossa on tavallinen koneellinen ilmastointi suodattimineen, vauvasi saa ainakin kaupungissa sisällä puhtaampaa ilmaa kuin ulkona.

Vierailija
25/27 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on kotonasi yhden huoneen mökissä puolenkymmentä isompaa lasta ja sisäilma täynnä hometta ja tuberkuloosibasilleja, kuten 1920-luvulla, kun arkkiatri Ylppö suositteli ulkona nukuttamista, se on varmasti hyvä idea.

Sitten jos asut tavallisessa 2020-luvun kodissa, jossa on tavallinen koneellinen ilmastointi suodattimineen, vauvasi saa ainakin kaupungissa sisällä puhtaampaa ilmaa kuin ulkona.

Ja siihen aikaan ihmiset vielä tupakoivat yleisesti sisällä. 

Vierailija
26/27 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kaikki lapset nukkuneet todella hyvin omissa sängyissään vauvasta asti. En nähnyt mitään syytä miksi olisi pitänyt pakata ne ulos nukkumaan. Itelläkin oli kevyempi mieli kun nukkuivat turvallisesti makkarissa, ei tarvinnut pelätä oliko liian kylmä tai kuuma tms. 

Vierailija
27/27 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset nukkuivat hyvin ulkona vaunuissaan parvekkeellamme vaikka oli kylmä. Yritin välillä laittaa sänkyyn sisälle mutta eivät nukahtaneet sitten millään. En minäkään mihinkään kadun varteen heitä olisi laittanut tai pihalle tien viereen. En oikein ymmärrä miksi tästäkin pitää saada riita aikaiseksi. Jokainen tekee minkä itse parhaaksi näkee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän