Onko Hilma ja Onni Suomen surullisin laulu?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Tää on creepy-biisi
Vierailija kirjoitti:
Virsikirja on täynnä itsem---hapiisejä.
Mulla on sama fiilis. Huonoina aikoina olen ajatellut vaikka meneväni sunnuntaina kirkkoon, mutta jotenkin tuntuu, että se meininki masentaisi vielä lisää. :(
Mira Luoti ja Sunnuntainhesari, siinä on kauniisti kerrottu omakin kokemus. Eikä Sannin Haukilahden rantaan sen vähemmällä itkulla ohitu.
Vierailija kirjoitti:
Ensin Hilma saa yksin lypsää lehmät ja heittää sonnat ulos, sitten Onni ihmettelee kun Hilma häipyy ja joutuu itse tekemään navettatyöt. Olisi juu voinut tulla vänkäriksi.
Näin juuri.Tajusi liian myöhään, että kohteli Hilmaa huonosti.
"Jätitko mut Hilma ehkä juuri siksi
Etten koskaan tullut vänkäriksi?
Lietettä kun luukun läpi mätit lantalaan
Nyt mä kaikkea kadun vasta
Hilima ootteloo jo Onnin lasta
Kahen viikon piästä niihen häitä tanssitaan"
Elämän valttikortit on ainakin kaikkien itsesääli Suomi-iskelmien "kantaäiti". Tosin pitäisi sanoa kantaisä. Miehet hän näitä tekivät ja kossupullon juotuaan lauloivat itku silmässä.
Vierailija kirjoitti:
Elämän valttikortit on ainakin kaikkien itsesääli Suomi-iskelmien "kantaäiti". Tosin pitäisi sanoa kantaisä. Miehet hän näitä tekivät ja kossupullon juotuaan lauloivat itku silmässä.
Tässä vielä linkki.
Vierailija kirjoitti:
Elämän valttikortit / Ahti Lampi
Ja tämä tuli ihan jatkuvalla syötöllä radiosta aikoinaan kun olin lapsi. Boomerit tykkäsi. Oli oikein hitti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on surullisempi 😭
Totta. Kysymyksessä on kuitenkin lapsi, jolla on hankaluutta löytää ja pukea oikea kenkäpari jalkoihinsa. Ei kuulu sellaisen miettiä sydämen asioita, vaan keskittyä selviytymään arjen haasteista.
En tiedä onko se surullista, mutta Jaakko Teppo oli 27-vuotias kun tuo biisi julkaistiin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko se surullista, mutta Jaakko Teppo oli 27-vuotias kun tuo biisi julkaistiin.
Jaakko Teppo levytti itseasiassa kaikki kappaleensa aika nuorena, kun aktiiviura loppui yllättäen aivoinfarktiin 1995 vain 42vuoden iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin Hilma saa yksin lypsää lehmät ja heittää sonnat ulos, sitten Onni ihmettelee kun Hilma häipyy ja joutuu itse tekemään navettatyöt. Olisi juu voinut tulla vänkäriksi.
Näin juuri.Tajusi liian myöhään, että kohteli Hilmaa huonosti.
"Jätitko mut Hilma ehkä juuri siksi
Etten koskaan tullut vänkäriksi?
Lietettä kun luukun läpi mätit lantalaan
Nyt mä kaikkea kadun vasta
Hilima ootteloo jo Onnin lasta
Kahen viikon piästä niihen häitä tanssitaan"
Onhan sen "kostokin" pelkkä pieru häissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaakko Teppo levytti itseasiassa kaikki kappaleensa aika nuorena, kun aktiiviura loppui yllättäen aivoinfarktiin 1995 vain 42vuoden iässä.
Silti tuo 27 oli yllätys. Toki tuohon aikaan 50-vuotias oli vanhus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onni oli jännis?
Rahamies.
Toisin sanoen: Surullinen isäntämies-trubaduuri väisti luodin.
Toivottavasti tulevaisuus tuo muassaan reilun karjakon hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti tuo 27 oli yllätys. Toki tuohon aikaan 50-vuotias oli vanhus.
Mistä ajasta puhut? Jaakko Teppo oli syntynyt vuonna 1953 ja kuoli kaksi vuotta sitten helmikuussa. Äitini on Jaakko Teppoa vanhempi, ja kun hän vietti viisikymppisiään 90-luvulla, ei hän ollut yhtään vanhus. Nykyään kasikymppisenä alkaa olla.
Tarja Ylitalon äitiä ihan huolella syyllistävä Mua kuule äiti. Ihan kamala ja soi jatkuvasti radiossa kun olin lapsi. Isä sai toki mennä liuhottaa töissään tai missä lie, mutta äiti oli se paha. Todella surullista.