Nukun yöunien lisäksi 2 h päiväunet. Normaalia?
Silti väsyttää aina. Ja ihan normaalit yöunet noin 8h.
Kommentit (7)
Ei ole normaalia. Ruokavalio, liikunta.paino?
Itse muutama vuosi taaksepäin nukuin 8-10h/yö + päiväunet, syyksi paljastui d-vitamiinin puutostila.
Mulla väsytti päivällä et silmät ei pysynyt auki. Ehdin makaamaan sohvalla varmaan 2min silmät kiinni kun päätin, et teen tiikerikakun. Sit lähin leipomaan ja väsymys hävisi. Kakku on hyvää.
Jos väsyttää aina, niin sitten kannattaisi käydä lääkärissä tai katsella omia tapoja ja tottumuksia, jos niitä voisi muokata jotenkin.
Sitten taas jos kerran on päivä, jolloin keho ilmoittaa tarvitsevansa ne kahden tunnin päiväunet, niin se varmasti tarvitsee. Ihminen ei ole kone, joka vaatii sen 7,5 tuntia unta joka yö. Itse ainakin saatan nukkua monta "hyvää" yötä peräkkäin, mutta sitten yhtäkkiä unta ei riitäkään ja tulee yö jolloin en nuku ollenkaan tai vain muutaman tunnin. Ennen ahdistuin, mutta ymmärsin, että ahdistus vaan kasvaa, joten totean, että "aha, tänään on tällainen yö". Olen ihan rauhassa, en yritä väkisin nukkua, mutta saatan lepäillä ja se riittää näinä öitä. Ensi yönä sitten ehkä paremmin.
Se vaihtelee. Itse nukahdan välittömästi jos menen loikoilemaan sängylle. Saanut hyvät unenlahjat, vain elämän stressitilanteissa en pysty nukkumaan.
On se aikuiselle ihmiselle paljon unta vuorokaudessa.
Mutta jos voit hyvin, niin mitä siitä.
Itse nukun tavalliset seitsemän tuntia yössä. Päivällä en.