Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet unohtavat maksaa velkansa sovittuna päivänä?

Vierailija
22.09.2024 |

Tämän olen ajan saatossa huomannut rahanlainaajien suhteen. Yllättävän moni vain "unohtaa" maksaa takaisin. Jos harvoin minä satun lainaamaan joltakulta rahaa, niin laitan jo valmiiksi verkkopankkiin rahan lähtemään sovittuna maksupäivänä. Minua hävettäisi unohtaa takaisinmaksu.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pankissa on jonkinlaista häiriötä esim. sitten pitää vaan odotella kiltisti

Vierailija
2/20 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallintaongelmia. Samat ihmiset unohtaa mennä kouluun ja töihin sekä unohtavat muutenkin elämän hallintaan liittyvät asiat. Itsekkyys, välinpitämättömyys, laiskuus ym. Joku syy on, että sitä omaa rahaa ei ole. Siinä pitäisi hälytyskellojen soida. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä lainannut rahaa keltään tai kelleen. Isä opetti minulle jo lapsena, että ikinä ei kannata lähteä tuolle tielle. Lienee hällä samoja kokemuksia.

Vierailija
4/20 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä lainannut rahaa keltään tai kelleen. Isä opetti minulle jo lapsena, että ikinä ei kannata lähteä tuolle tielle. Lienee hällä samoja kokemuksia.

Sama. Faija kertoi: menet baariin hakemaan _omia_ rahojas takasin..... Siinä menee sitten koko ilta.

Otin niin jyrkän kannan, et EI SENTTIÄKÄÄN, mee kerää vaikka tölkkejä ... tun idari....

Vierailija
5/20 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä unohtajat epäakateemisia vai maistereita, dippainssejä ja ekonomeja?

Vierailija
6/20 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin vuonna 2018 180€ ja toiselle "ystävälle" vuonna 2021 300€. Kumpikaan ei ole maksanut takaisin. En tule koskaan lainaamaan edes 1€ kenellekään. 

Vierailija
7/20 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velka on veli otettaessa, veljenpoika  maksettaessa. Samoin minkä taataksesi otat, sen maksaaksesi otat.

Näin se on ennenkin mennyt.

Vierailija
8/20 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Unohtavat". Onko ollut edes aikomusta maksaa takaisin?

Vierailija
9/20 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt puhu lainaamisesta vaan se "anna pari euroa, niin saan kaljan" -tyypeistä. Annoin, koska kässäsin, et kundeilla aika huono olo. Siinä hamppisveikot ja narkit istui .... ns. sulassa sovussa.Nää narkit jätti mut rauhaan, päättelin, et oiskohan johtunut siitä, et niille kaljaveikoille annoin sen 1-2 egee, siihen kaljaan .... ja juttu levisi, et tuo on tuo ns. hyvä tyyppi??? ....  En tiedä.... No, kundit lähti jo .... ennen koronaa ....

Vierailija
10/20 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nämä unohtajat epäakateemisia vai maistereita, dippainssejä ja ekonomeja?

Sekä että 

Vierailija
11/20 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti ne tyypit, joilla on asiat hyvin ei lainaile kavereilta rahaa.

Rahaa lainailevilla kavereilla on yleensä jokin ongelma elämänhallinnassa.

Poikkeus voi olla oman perheen jäsenet, kuten vaikkapa, että lainaa vanhemmilta rahaa.

Vierailija
12/20 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasta pitäisi aina maksaa myös korkoa. Varsinkin jos maksaa myöhässä, olkoonkin kaveri.

Vierailija
13/20 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vanhoja muistelee, sitä tikulla silmään.

Vierailija
14/20 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikkeus voi olla oman perheen jäsenet, kuten vaikkapa, että lainaa vanhemmilta rahaa.

Miksi joku lainaisi vanhemmilta rahaa, jos kaikki on hyvin? Silloinhan ei tarvitse lainata, kun itsellä on tarpeeksi rahaa. Jos ei ole niin kaikki ei ole hyvin.

Vierailija
15/20 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehäpäätelmä.

Vierailija
16/20 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten teet jos rahat eivät riitä elämiseen? Oletko mieluummin syömättä kuin lainaat rahaa?

Vierailija
17/20 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset ihmiset elävät tässä hetkessä, eivät menneisyydessä.

Vierailija
18/20 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en onneksi kuulu sellaiseen porukkaan, missä rahaa tarvittaisiin lainaksi. Kaikilla on tulot ja menot sen mukaan. 

Vierailija
19/20 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu aika usein välinpitämättömyydestä ja siitä että ihmiset pitää toisiaan itsestäänselvyyksinä. Ei se sen kummempaa ole. 

Kunnioittakaa toisia ihmisiä, jos te ette pysty maksaa niiin sillon te sanotte sen suoraan että hei minä en pysty nyt maksamaan käykö toinen päivä. Älkää tehkö niiin että vaan "unohdatte" asioita :D

Jos muisti ei pelaa, niin puhelimessa on muistio. 

Vierailija
20/20 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten teet jos rahat eivät riitä elämiseen? Oletko mieluummin syömättä kuin lainaat rahaa?

Teen töitä.

Kyllä rahat riittää elämiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme