Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi viettää suurimman osan ajastaan nuoremman veljensä kanssa?

Vierailija
15.01.2026 |

Kuinka outona pidät kun vanhempi lapsi viettää lähes kaiken aikansa nuoremman veljensä kanssa. Kummallakaan ei ole oikein ulkopuolisia kaverisuhteita. Ikäeroa on kolme vuotta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokallani oli tuollainen poika. Muuten ihan normaali.

Vierailija
2/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen katselin kun sisarukset viettivät aikaa keskenään kotona. Loikoilivat sohvalla ja juttelivat sitä sun tätä.  Sisko ja veli, ikäeroa 2 vuotta. Taitavat olla toistensa parhaita ystäviä, vaikka kummallakin on omia kavereita. Mietin, että onkohan tässä nyt kyse vanhemmuuden onnistumisesta vai epäonnistumisesta...?

Vierailija
4/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuo kaksi on aina kimpassa, nuorempi ja vanhempi. Vaikka toinen on tyrtö ja toinen poika. No, ehkä vaikuttaa se, että ne kaksoset 

Vierailija
5/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini-ikäiset sisarukset ovat toistensa parhaita ystäviä. Minun mielestäni se on valtava rikkaus.

Vierailija
6/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiset lapset?

Tätä on jatkunut aina. Nyt ikää on 8 ja 11

Vierailija
7/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat voisivat auttaa uusien kaverisuhteiden luomisessa kutsumalla oman ikäisiä kavereita leikkimään/kylään, tällöin nuorempi voisi olla muualla sen aikaa.

Vierailija
8/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiset lapset?

Tätä on jatkunut aina. Nyt ikää on 8 ja 11

Ongelma on ainoastaan silloin, mikäli he kokevat olevansa yksinäisiä koulussa. 

Vierailija
9/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo keski-ikäinen, mutta minulle useampi puolituttu ihminen on kymmenien vuosien jälkeen ottanut puheeksi että vietin aikaa nuoremman sisaruksen kanssa. En tiedä miksi tuo asia on niin jäänyt ihmisten mieleen.

Vierailija
10/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viihtyy hyvin osa sisaruksista keskenään. Varsinkin kolmikko 16, 19 ja 22v. Noista vanhin on tyttö.

Nuorempana ovat kaikki olleet enemmän sisarustensa seurassa kuin muitten kaverien.

Vierailija
11/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat voisivat auttaa uusien kaverisuhteiden luomisessa kutsumalla oman ikäisiä kavereita leikkimään/kylään, tällöin nuorempi voisi olla muualla sen aikaa.

Jos oma veli oma paras ystävä, niin miksi sen pitäisi olla ongelma? Eteenkin, jos lapsella on koulussa kavereita ja harrastuksissa.

Vierailija
12/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo yleisempää perheissä, jotka ovat muutenkin perhekeskeisiä?

Vierailija
13/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo keski-ikäinen, mutta minulle useampi puolituttu ihminen on kymmenien vuosien jälkeen ottanut puheeksi että vietin aikaa nuoremman sisaruksen kanssa. En tiedä miksi tuo asia on niin jäänyt ihmisten mieleen.

Olivatko muut mahdollisesti kateellisia? Oletteko edelleen läheisiä?

Vierailija
14/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmin kirjoittanut keski-ikäinen vastaa. Meillä oli noin. Nyt vanhemmiten tykkään viettää sitten aikaa vaimon kanssa.

Vierailija
15/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olivatko muut mahdollisesti kateellisia? Oletteko edelleen läheisiä?

Nykyisin normaalin läheisiä. Itse olen ajatellut että ikäero on ollut se joka on jäänyt mieleen.

Vierailija
16/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin näissä perheissä lasten ei ilmeisesti ole tarvinnut kilpailla koko ajan vanhempien huomiosta, sillä sisarkateushan monen sisaruksen välit pilaavat.

Vierailija
17/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä rohkaista itsenäistymään myös. Ja tekee omia kivoja juttuja. Ei ole myöhemmin riippuvaisia toisista niin paljon.

Vierailija
18/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä rohkaista itsenäistymään myös. Ja tekee omia kivoja juttuja. Ei ole myöhemmin riippuvaisia toisista niin paljon.

Kumpi on parempi, tulla toimeen yksin vai  löytää ihminen jonka kanssa nauttii elämästä yhdessä?

Vierailija
19/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kaverit tai sisarussuhteet eivät kuulu vanhemmille millään tavalla. Hävetkää, ketjun vanhemmat!

Vierailija
20/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli noin, eivät esimerkiksi kesälomalla juuri nähneet kavereitaan. No niinhän siinä kävi että kaverisuhteet kuihtuivat. Nyt kun vanhempi lähti opiskelemaan muualle, nuorempi on kovin yksinäinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan