Havaintoja ihmisistä työsi kautta
Mitä huomioita, havaintoja, mietteitä teet ihmisistä työsi kautta? Sellaisia joista et välttämättä puhu koskaan ääneen.
Itse Prisman kassalla usein kauhistelen itsekseni miten kalliilla vaikka pikkulapsiperhe ostaa ihan perusruokatarvikkeet. Hinnat kun ovat pilvissä. Ajattelen asiaa jopa niin pitkälle, että onko minulla varaa koskaan hankkia lapsia kun pelkkään ruokaan menee niin valtavasti rahaa.
Kaverini on parturi. Kertoi että tukanpesualtaalla hiuksia pestessä huomaa usein asiakkaiden pää ja niskalihaksien kireyttä. Pystyy päätellä ammatteja, onko päätetyöskentelijä vai fyysisemmän työn raataja.
Kommentit (4)
Pankissa näkee ihmisten raha-asiat ja miten erilaiset tilanteet voi olla.
Olin nuorempana baareissa töissä. Mitä hienompi mesta, sen törkeämmin käyttäytyvät asiakkaat.
Pikku k-marketin kassalla olen huomannut vakioasiakkaan jättävän joskus plussakortin kilauttamatta vaikka yleensä aina ostaessaan korttia näyttää maksu päätteelle. Ehkä jotain tuotteita ei halua kirjattavan plussatilille
Ihmettelen vanhempia, jotka pilaavat lapsensa päihteidenkäytöllä, itsekkyydellään, sairaalla ajattelutavallaan. Olen töissä terveydenhuoltoalalla, perheiden parissa.