Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi raittiit kuvittelevat, että alkoholia käyttävät juovat itsensä aina krapulaan?

Vierailija
15.01.2026 |

- Käytän alkoholia päivittäin. En koskaan juo itseäni krapulaan tai muutenkaan vetämättömään oloon asti. En ole ärtyisä, en ole poissa töistä - mikä on ongelma?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä nyt niin väliä mitä muut ajattelee tai luulee? Itse en joisi alkoholia päivittäin. En edes lasia viiniä ruokajuomaksi. Mutta viikonloppuna teemme parempaa ruokaa tai menemme ravintolaan syömään ja juomme viiniä. Ei ole koskaan varsinaista krapulaa mutta vaikka kesällä festareiden jälkeen kyllä väsyttää. 

Vierailija
2/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heistä useimmilla on itsellään se ongelma, etteivät osaa ottaa kohtuudella. Siksi kuvittelevat että kaikilla muillakin on sama tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas juon harvoin ja sillon mielellään ihan sammuksiin asti tai kunnes alkaa tulee suusta ulos.

Vierailija
4/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinulle on asiasta suuttunut? Se vaikuttaa asiaa paljonkin. 

Vierailija
5/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama alkoholimäärä vaikuttaa eri tavoin niihin jotka käyttävät sitä säännöllisesti verrattuna sellaiseen, joka käyttää harvoin. Kaksi tuoppia olutta tai pari lasia viiniä tekee tottumattomalle jo kunnon nousuhumalan. Itselleni, muutaman lasin lähes joka päivä juovalle, se tuskin vielä tuntuu paljon missään. Veren alkoholipitoisuus toki nousee niin, että auton rattiin en mene, mutta mitenkään käytökseen vaikuttavaan humalaan tuollaisesta määrästä en vielä tule.

Humalaan en itseäni ole viimeiseen pariin kymmeneen vuoteen juonut, enkä krapulaa tai vaikeita aamuherätyksiäkään kokenut. Menen kyllä yleensä hyvissä ajoin nukkumaan.

Vierailija
6/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo itseäni krapulaan vaan humalaan. Krapula tulee sitten jos on tullakseen.

Vierailija
7/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas juon harvoin ja sillon mielellään ihan sammuksiin asti tai kunnes alkaa tulee suusta ulos.

Oikea tapa juoda.

Vierailija
8/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin että kärsit nettiaddiktiostasi enemmän kuin tissuttelusta.

Vierailija
9/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä vitsi. Krapulaa ei tuu koskaan jos on koko ajan kännissä! Heh hehe he

Vierailija
10/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap:lla on kuvitelma raittiiden ajatusmaailmasta. 

Vierailija
11/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä mitä joku luulee?

Itseäni vähän huvittaa ihmiset, jotka luulevat, että biletys tarkoittaa ryyppäämistä ja krapulaa, mutta ihan sama se mulle on jos joku noin ajattelee. 

Vierailija
12/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittäisin että kärsit nettiaddiktiostasi enemmän kuin tissuttelusta.

Nettiaddiktio/ruuturiippuvuus ja epäterveellinen ruokavalio on tosiaan nykyään paljon isompi ongelma yhteiskunnassa, kuin vaikkapa alkoholi tai tupakka.

Vierailija
13/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa voi olla vain yhtä asiaa yhtäaikaa. Joko rapajuoppo tai raitis.

Vierailija
14/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittanet raivoraitis.

Rapajuoppo tai raivoraitis.

Vierailija
15/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama alkoholimäärä vaikuttaa eri tavoin niihin jotka käyttävät sitä säännöllisesti verrattuna sellaiseen, joka käyttää harvoin. Kaksi tuoppia olutta tai pari lasia viiniä tekee tottumattomalle jo kunnon nousuhumalan. Itselleni, muutaman lasin lähes joka päivä juovalle, se tuskin vielä tuntuu paljon missään. Veren alkoholipitoisuus toki nousee niin, että auton rattiin en mene, mutta mitenkään käytökseen vaikuttavaan humalaan tuollaisesta määrästä en vielä tule.

Humalaan en itseäni ole viimeiseen pariin kymmeneen vuoteen juonut, enkä krapulaa tai vaikeita aamuherätyksiäkään kokenut. Menen kyllä yleensä hyvissä ajoin nukkumaan.

Kyllä se sinullekin samalla lailla kevyen nousuhumalan tuottaa ja kyllä se vaikuttaa käytökseesi. Olet melko varmasti asteen tai parikin verran puheliaampi ja impulsiivisempi ne päivittäiset muutaman lasia juotuasi. Se vaikuttaa myös huomiokykyysi ja ognelmanratkaisukykyysi. Olet yksinkertaisesti muutaman Äo oisteen tyhmempi. Mutta koska se on sinulle jokapäivöistä, pidät sitä itsellesi normaalina - ja ehkä se onkin, sinähän olet joka päivä vähän päissäsi. 

Sama minulla on, mutta tiedostan onneksi itse asian, enkä teeskentele, ettei vaikutusta olisi. 

Vierailija
16/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tarvi juoda paljonkaan, kun seuraavana päivänä on ihan vetämätön ja huono olo. SIksi en yleensä edes juo lainkaan. 

Vierailija
17/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä krapulaa varten juo. Vaan humalaa. :D 

Ja kyllä. Vaikka ottaisin yhdenkin alkoholillisen oluen, on iso vaikutin se pieni hiprakka minkä tuntee. 

Alkoholitonta juon joskus vaikka pitsan kanssa ihan vaan kivan suutuntuman takia. 

Ja ellei aloittaja ole trolli, niin ongelmahan on ihan selvä. Se on alkoholiongelma jos teet sitä silloinkin vaikka ei pitäisi. Etkä ilmankaan voi olla. 

Vierailija
18/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avain taitaa olla se olisitko ärtyisä jos syystä x et saisikaan juoda?

Mitä silloin tapahtuu? 

Vierailija
19/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittanet raivoraitis.

Rapajuoppo tai raivoraitis.

Raittiina raivo niin siinä rasittuu aivo. Se on ihan hirveää elämää. Muiden ilo aiheuttaa jatkuvaa märinää.

Vierailija
20/20 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon usein ja paljon, mutta krapulaa ei vain tule. Älkää yleistäkö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi