Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko samassa kunnassa opiskeleva amis käydä lukion kursseilla?

Vierailija
15.01.2026 |

Tarkoitan niin että kuittaa yleisaineita amiksen puolelle mutta ei tavoittele yhdistelmätutkintoa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu kunnasta

Vierailija
2/7 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ammattikoulusi opolta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka se tieto täältä löytyy eikä sieltä koululta?

Vierailija
4/7 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuislukiosta voi ainakin ottaa mitä haluaa, mutta päivälukion puolelta ei välttämättä joka paikassa onnistu. Se varmasti selviää parhaiten kun kysyt sieltä lukiosta, joka noita kursseja järjestää. 

Vierailija
5/7 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä kyllä ensimmäiseksi ammattikoulun opolta kysyisi, jos haluaisin ottaa lukiosta kurssin. Mä kysyisin sieltä lukiosta, että voiko sen kurssin ottaa. Sen jälkeen vasta kysyisin amiksesta, että voiko sitä kurssia hyväksilukea mun amistutkintoon. Sehän on kuitenkin sivuseikka. 

Vierailija
6/7 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä kyllä ensimmäiseksi ammattikoulun opolta kysyisi, jos haluaisin ottaa lukiosta kurssin. Mä kysyisin sieltä lukiosta, että voiko sen kurssin ottaa. Sen jälkeen vasta kysyisin amiksesta, että voiko sitä kurssia hyväksilukea mun amistutkintoon. Sehän on kuitenkin sivuseikka. 

Kyllä se amiksen opo tietää varmasti, jos ylipäänsä tuo on mahdollista ja osaa ohjata sitten tarvittaessa eteenpäin. Se on vähän niinkuin osa sen opon toimenkuvaa (onhan siellä niitä kaksoistutkintolaisiakin kuitenkin, joten täytyy amiksen opolla olla yhteydet lukionkin suuntaan jo).

Vierailija
7/7 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi opit voi muuten olla suorastaan laittoman epäpäteviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä