Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan lapsen enemmän kuin mitään

Vierailija
14.01.2026 |

mutta minulla on niin paha tokofobia, että raskaus ei tule kysymykseenkään. Olen keskustellut asiasta terapiassa eikä siihen ole olemassa apua. Pelkkä ajatus raskaudesta saa valtavan ahdistuksen.

Olisimme puolisoni kanssa hyviä vanhempia ja olen surullinen myös mieheni puolesta, koska en voi suoda hänelle lasta. Fyysisesti voisin tulla raskaaksi, mutta psyykeeni ei kestä sitä. Olemme kokeilleet, ja raskaus päättyi kiireelliseen keskeytykseen, joka oli itse raskauden ohella elämäni kamalin kokemus. Olin itsetuhoinen ja jatkuvassa paniikissa, en nukkunut, en syönyt, olisin tappanut itseni, jos raskaus olisi jatkunut.

Mutta tuntuu, että elämällä ei ole mitään merkitystä ilman äitiyttä. Haluaisin niin kovasti pitää huolta ja kasvattaa lapsen ja olen katkera siitä, että olen syntynyt naiseksi enkä mieheksi. 

Onko KENELLÄKÄÄN samaa kohtaloa? Jäädä ilman omaa perhettä psyykkisistä, ei fyysisistä syistä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit adoptoida

Vierailija
2/9 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normipoisto. Tuollainen ei saa adoptiollakaan lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieppaat jonkun mukulan.

Vierailija
4/9 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ettei sinulla ole lasta, etkä saa.

Vierailija
5/9 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee lapsia tänne kärsimään. Adoptoi mieluummin

Vierailija
6/9 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tee lapsia tänne kärsimään. Adoptoi mieluummin. Ei kenkään ole kuunaan rakentanut itse itselleen yhtääkään lasta

Vierailija
7/9 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen koiraa

Vierailija
8/9 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä ei aina saa kaikkea, mitä haluaa, vaikka kuinka hinkuis ja vinkuis. Täytyy vaan oppia elämään sen epäreiluudeksi katsomansa asian kanssa. Ei sen lapsen muutenkaan kuulu olla mikään tyhjiöntäyttäjä aikuisille eikä elävä vauvanukke. 

Vierailija
9/9 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppoa. Kestää keskimäärin 5 vuotta, jolloin ikä tulee jo vastaan. Olen nelikymppinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi