Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla että rahan tallettaminen omalle tilille maksaa

Vierailija
14.01.2026 |

Mun pankissa talletusotolla tallettaminen maksaa 1,10€/kerta + 1% talletettavasta summasta. Mistä tämä on "vastine"? Mitään työtä pankki ei tee kun itse vien rahat automaattiin. Ja tietenkin maksan pankille jo muutenkin palvelumaksua kuukausittain tyhjästä... 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankin palvelut tulee olla ilmaisia, MIKÄLI ilman pankkitiliä ei ole mahdollista olla.

Jos palvelut maksavat, tulee olla oikeus elää ilman pankkitiliä.

Tämä tarkoittaa, että on oikeus saada palkka tai tuet käteisenä kouraan ja että ihan jokaisen paikan tulee ottaa käteistä vastaan ja seteliautomaatitkin on palautettava bensa-asemille, jne...

Vierailija
22/28 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen lisäksi kuulustellaan mistä sen käteisen rahan sait. 

Pikkuhiljaa alkaa kannattaa kerätä kassa kotipankkiin pieninä käytettyinä seteleinä, joita on helppo ottaa tarvittaessa mukaan, kun pikaisen lähdön tarve tulee käyttääkseen niitä voiteluaineena liukkaaseen liikkumiseen.. 

Jep, miksi siis viet sitä käteistä kun käteinen kelpaa kaupoissa maksuvälineenä

Ei kelpaa kaikissa kaupoissa enää käteinen ja jos on pieniä kolikoita muovipussillinen niin aika hidasta on niillä isomman summan maksaminen kaupan kassalla muiden jonottaessa perässä.

Maksa kolikoilla vaan kun takana on hätähousu tuhisija.

S marketissa aukesi uusi kassa, ehdin ensimmäiseksi viereiseltä kun olisi tullut minun vuoroni.  Perääni juoksi toisen jonon perältä hätähousu.  Muistin kassalla että mulla on ylimääräisiä seteleitä lompakossa.  Maksoin kortilla mutta otin 600€ lompakosta ja tallensin tilille kun tiesin että hyvin menee aikaa.  Kyllä siinä takana kuuluikin puhina ja steppaili paikoillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankit on suuria roistoja.  Itse hoidamme pankkiasiat puhelimella tai koneella ja joudumme maksamaan siitä. Pankin pitäisi maksaa meille päin.

Onko se sovellus tai nettisivut sinusta ilmaiset luoda sekä ylläpitää?

Onko kaupan kassat ilmaiset luoda sekä ylläpitää?  Pankin palvelumaksut ovat yhtä typeriä ja mauttomia kuin se, että kaupat alkaisivat veloittaa joka ostoksesta erillistä palvelumaksua.

Vierailija
24/28 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen lisäksi kuulustellaan mistä sen käteisen rahan sait. 

Pikkuhiljaa alkaa kannattaa kerätä kassa kotipankkiin pieninä käytettyinä seteleinä, joita on helppo ottaa tarvittaessa mukaan, kun pikaisen lähdön tarve tulee käyttääkseen niitä voiteluaineena liukkaaseen liikkumiseen.. 

Teen näin. Maksan aina pienyrittäjille käteisellä ja sanon etten ota kuittia. Molemmat säästää, pankki jää pois välistä. Tän maan verotus on jo niin älytön ja pankit törkeitä. 

Vierailija
25/28 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tulee siirtyä takaisinpäin. Käteinen käyttöön. Kohtuutonta kysellä mistä olen saanut rahani ja mitä teen niillä. Pankki on vain rahojeni lainaaja siinä välissä. 

Vierailija
26/28 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, miksi siis viet sitä käteistä kun käteinen kelpaa kaupoissa maksuvälineenä

Ei kelpaa kaikissa kaupoissa enää käteinen ja jos on pieniä kolikoita muovipussillinen niin aika hidasta on niillä isomman summan maksaminen kaupan kassalla muiden jonottaessa perässä.

Miksi keräät muovipussin täydeltä pieniä kolikoita? Käytä niitä vähän kerrassaan maksamiseen, niin että jos ostosten summa on 12,85 € niin annat sen 2,85 kolikoina. Sillä tavalla saat ne käytettyä vähitellen.

En muista käyneeni yhdessäkään kaupassa, jossa ei käteinen kelpaisi, paitsi joku Ikean noutopiste. Sinne en mene toiste.

Vierailija
27/28 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollisten roistojen hallitsema maailma, varastavat tietenkin kaikessa mahdollisessa ihmisiltä.

Vierailija
28/28 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP kaksi kertaa kuukaudessa talletus ilmainen ja vasta kolmas maksaa. Nollautuu taas kuukauden kuluttua.

Ihmisillä on paljon käteistä jota tallettaa. Otto talletukset tietyissä paikoissa ruuhkaisia. Niiden paikkojen nurkilla kyttää myös nistejä, tiedätte miksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan