Haluan päästä töihin, ei jaksa tätä jatkuvaa hakemista ja kotona olemista
Suomessa on Euroopan pahin työttömyys, miten tähän on päästy?? kuka kertoo sen totuuden!
miten Suomesta on tullut näin huono maa työnsaannille ettei millään töitä löydy, on ennenkin saanut työpaikan silloin yli 10 vuotta sitten löytyi helposti uusi paikka jos sattui työttömyys kohdalle. Ja miten meidän palveluyritykset voivat kun ihmisillä ei ole varaa käydä ravintoissa/kahviloissa ja sekä muut palvelut vaikka hierojat. En halua että yhtään konkurssia enää tekee yksikään palveluala tai muukaan ala koska meidän on saatava työpaikkoja lisää! sitten kun työpaikkoja joskus saadaan lisää JOS saadaan niin sitten varmaan työnantajat ei enää palkkaa kun työttömyys on kestänyt vuosia sehän ei ole työnhakijan vika enää!
Miksei hallitus ole tähän reagoineet mitenkään!?
AP
Kommentit (13)
Mä en ainakaan viittis mennä töihin esim 30km kauemmaksi kotoa. Nykyisin työmatka on 23km. Kuljen autolla ja saan km-korvaukset.
Haluaisin pois nykyisestä työpaikasta ja olla vaikka hetken työtön, mutta ongelmana on, että en ala, jos ne vaatisivat ottamaan työpaikan jostain vtt u 80 km päästä vastaan!! Aivan naurettavaa meikäläiselle, kun töitä varmaan lähempääkin saa. Se vaan, että haluan tehdä vain 26h viikossa, jos olisin työtön työnhakija, pitäisi leikkiä, että etsin kokopäivätyötä.
Itse haen täällä työajalla uusia töitä. Nykyinen työ on tehty mahdottomaksi. Tuli tehtävänkuvaan muutoksia, joihin en vaan omalla osaamisellani pysty vastaamaan. Nyt kun on tyytymättömyyttä puolin ja toisin, niin laulun sanoin: Niin ymmärrän, mun aika mennä on.
Aihetta päivittäin jankataan joka päivä, niin väsynyttä jo.
Vierailija kirjoitti:
En ole paras neuvomaan muutakuin hakemusta kaikelle mahdollisille aloille jostakin se on pakko tärpätä, vaikkei oliskaan omaa alaa.
Tää on minusta ihan hassu ohje. Millä logiikalla tärppäisi paremmin sellaiselta alalta, josta itsellä ei ole minkäänlaista kokemusta, kun niitäkin paikkoja hakee iso määrä juuri sen alan osaajia?
Suomalaisten keskuudessa työttömiä on 8% mutta ulkomaalaisten 19% työttömyys painaa kokonaismäärän 12%.
Ei oltais lähelläkään EU:n kärkeä työttömyydessä ilman ulkomaisia työttömiä.
Ei suomessa tarvi mennä töihin jackass otat vaan ne toimeentulotuet ja depoot suoraan Stake.com promokoodilla STEVEWILLDOIT niin saat ihan vittuna flyysiä! 💯
Ymmärrän 😔
Olin aikoinaan 3 vuotta työttömänä, se oli ahdistavaa aikaa.
Miksei hallitus ole tähän reagoineet mitenkään!?
Älä huoli, ap, hallitus reagoi varmasti uusilla leikkauksilla ja heikennyksillä.
Yks syy on sellaisten työttömien päästäminen maahan,jotka eivät voi Pohjoismaissa työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Aihetta päivittäin jankataan joka päivä, niin väsynyttä jo.
Sinähän voit mennä esim. ketjuun "korvaa joku aloituksen sana 'sukkahousuilla'"
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan viittis mennä töihin esim 30km kauemmaksi kotoa. Nykyisin työmatka on 23km. Kuljen autolla ja saan km-korvaukset.
Haluaisin pois nykyisestä työpaikasta ja olla vaikka hetken työtön, mutta ongelmana on, että en ala, jos ne vaatisivat ottamaan työpaikan jostain vtt u 80 km päästä vastaan!! Aivan naurettavaa meikäläiselle, kun töitä varmaan lähempääkin saa. Se vaan, että haluan tehdä vain 26h viikossa, jos olisin työtön työnhakija, pitäisi leikkiä, että etsin kokopäivätyötä.
Minulla on työmatka nyt 50 kilometriä päivässä ja tuli määräys, että etätöitä ei saa enää tehdä ollenkaan. Aiemmin tein satunnaisia etätöitä. Se pisti minut hakemaan uusia töitä, joissa tiedän olevan paremmat mahdollisuudet etätyöhönkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole paras neuvomaan muutakuin hakemusta kaikelle mahdollisille aloille jostakin se on pakko tärpätä, vaikkei oliskaan omaa alaa.
Tää on minusta ihan hassu ohje. Millä logiikalla tärppäisi paremmin sellaiselta alalta, josta itsellä ei ole minkäänlaista kokemusta, kun niitäkin paikkoja hakee iso määrä juuri sen alan osaajia?
niin juuri, ne vahvuudet kun ei ole muilla aloilla paremmat, oman alan paikkoja olisi tultava lisää ja paljon, hakijoitten määrä huitelee vähintään 100 ja paras johon oli hakijoita läheni 600 henkilöön.
AP