Jatkuvat muutokset työpaikalla alkaa vtuttaa ihan kunnolla
Huvittavaa että se itse työ on mukavaa ja mielenkiintoista mutta viimeiset vuodet meillä ainakin on ollut jatkuvaa organisaatiouudistusta, tehtävien uudelleenjärjestelyjä, muutosneuvotteluita ja työntekijävähennyksiä, työaikamuutoksia. Tuntuu ettei näille loppua näy kun vauhtiin on päästy.
En ole enää moneen vuoteen ollut täysin varma niistä tehtävistä mitä minun kuuluisi hoitaa tai miten kuuluisi, eikä ole kovin moni muukaan. Lisäksi vanhimmat (ja osaavimmat arvokkaat työntekijät) ovat tavallaan heittäneet hanskat tiskiin ja tekevät sen mitä ennenkin eivätkä liiemmin korvaansa lotkauta uudistuksille, hyvähän heidän on kun ei tarvitse pelätä oman työpaikkansa tai osaamisen arvostuksen puolesta työpaikalla kun ne on jo ansaittu aiemmin ja riittää kun antaa pieniä "näyttöjä" taidoistaan aina sopivissa kohdin. Ja tilit pursuavat rahaa, elellään leppoisasti velattomissa omakotitaloissa odotellen eläkepäiviä, eikä olisi mikään suuri katsatrofi vaikka työt päättyisivätkin pari-neljä vuotta aiemmin..
Olin ajatellut että itsellekin kasvaa jonkinlainen varmuus omaan tekemiseen työssä vuosien myötä, mutta käytäntö on osoittanut että mitä useampi vuosi kuluu, sitä epävarmemmaksi näytän tulevan.
Loppuuko tämä muutosinto koskaan?