En enää keksi minne voisin vielä hakea töihin.
Kommentit (32)
Onko palstaa, jossa työnhakijat hakevat töitä? Vaikka että teen 300 euroa halvemmalla kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, sinulla on kaikkien alojen koulutus.
No ei mutta ne mihin voin hakea
Kiertele aluksi Suonenjoen marjatilat ja käy ovella kysymässä.
Duunitori on surkein paikka hakea töitä. Jo laittaa oman paikkakunnan hakualueeksi niin tulee jotain helsinkin työpaikkoja.
Millä koulutuksella ja/tai työhistorialla olet liikkeellä? Mitä haluaisit tehdä? Mitä firmoja alueellasi on, joista voisit ajatella löytäväsi sellaista työtä, mikä sopii osaamiseesi ja tuntuu mielenkiintoiselta? Kun olet nämä kolme kysymystä selvittänyt itsellesi, sinulla on lista paikkoja, joihin voit lähettää hakemuksen.
Vierailija kirjoitti:
Millä koulutuksella ja/tai työhistorialla olet liikkeellä? Mitä haluaisit tehdä? Mitä firmoja alueellasi on, joista voisit ajatella löytäväsi sellaista työtä, mikä sopii osaamiseesi ja tuntuu mielenkiintoiselta? Kun olet nämä kolme kysymystä selvittänyt itsellesi, sinulla on lista paikkoja, joihin voit lähettää hakemuksen.
Aika vähissä ne on jos duunitorin lisäksi pitäs ettiä.
Eikö henkilökohtaisen avustajan paikkoja ole aina auki?
Minultakin on jo loppuneet ideat... työkkärin asiakkaana ollessa passivoituu, kun kaikesta oma-aloitteisuudesta ja aktiivisuudesta uhataan karenssilla. Joskus sain työpaikan, kun olin samassa paikassa vähän aikaa vapaaehtoisena. Nykyään en enää uskalla sellaista tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Onko palstaa, jossa työnhakijat hakevat töitä? Vaikka että teen 300 euroa halvemmalla kuin muut.
Ei tuo auta, jos tuotat 600 euroa vähemmän tuottoa kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Joo mut palkka on huono ja ne on osa osa-aikasia. Eli pitäs silti ettiä kokoaikatyötä
Tee avoimia hakemuksia, yritysten lisäksi kaupungille/kunnalle, valtiolle, seurakunnalle ja ihan mihin vain sitten haluaisitkin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ne on osa-aika töitä, työttömän kuuluu hakea kokoaika töitä.
Vierailija kirjoitti:
Mutä väliä on koulutuksella kun 4 paikkaan pitää hakea vaikka yhtään koulutusta vastaavaa työtä ei olisi tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
Tee avoimia hakuja yrityksiin.
Itse olen tehnyt tammikuun aikana jo 11 työhakemusta niin duunitori yms. kuin avoimet hakemukset. Joulukuussa tein 22 hakemusta. Työnhakualueena mulla 1h joka suuntaan. Ei kiitosta pukkasi taas tänä aamuna.
Vierailija kirjoitti:
Tee avoimia hakuja yrityksiin.
Juurikin näin. Avoimella hakemuksella voit päästä työhön, jota ei ole vielä edes yrityksessä tunnistettu tarpeelliseksi, mutta juuri sinun osaamisella voidaan täyttää aukko tässä kohdin. Rohkeasti vaan kirjailemaan. Eikä ainoastaan niihin, missä on avoin hakemus -lomake nettisivuilla, vaan sähköpostitse oman alan yrityksiin laajasti.
Vierailija kirjoitti:
Minultakin on jo loppuneet ideat... työkkärin asiakkaana ollessa passivoituu, kun kaikesta oma-aloitteisuudesta ja aktiivisuudesta uhataan karenssilla. Joskus sain työpaikan, kun olin samassa paikassa vähän aikaa vapaaehtoisena. Nykyään en enää uskalla sellaista tehdä.
Laki nyt sattuu olemaan sellainen, että et voi mennä kaverin yritykseen töihin ja samaan aikaan saada työttömyysetuutta. Moni tätä yrittää tehdä vedoten siihen, että on ihan vaan vapaaehtoisesti pesemässä autoja tai kuljettamassa tavaroita, ei siis ollenkaan töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mut palkka on huono ja ne on osa osa-aikasia. Eli pitäs silti ettiä kokoaikatyötä
Mä oon neljän eri henkkarivälityslistalla ja ei ole tullut työtarjouksia puoleen vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet että firmat haluaa hakemuksia? Harvalla on näinä aikoina palkanmaksuun riittävät tuotot.