Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pärjäät ansiosidonnaisella?

Vierailija
13.01.2026 |

Itse saan asumistukea ja toineentulotukea lisäksi. Ei paljoo juhlita tällä. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan pärjäsin ihan hyvin, sain ansiosidonnaista ja asumistukea yhteensä tonnin verran, vuokra 431e. sain ennen eläkkeelle pääsyä lisäpäivät ansiosidonnaista, eläke on isompi, nyt reilun vuoden olen ollut eläkkeellä.

Vierailija
2/26 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin kuin hyvin...nou hätä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ansiosidonnaisen määrästä ja ennen kaikkea elämäntilanteesta. Jos saat toimeentulotukea, kuukausitulosi olisivat samat, vaikket saisi sitä ansiosidonnaista laisinkaan.

Itse saisin ansiosidonnaista noin 2500€, josta jäisi nettona käteen 2000€. Hyvin pärjäisin, kun asunnosta ei tarvitse maksaa nykyisin kuin vastike.

Vierailija
4/26 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ansiosidonnaisen määrästä ja ennen kaikkea elämäntilanteesta. Jos saat toimeentulotukea, kuukausitulosi olisivat samat, vaikket saisi sitä ansiosidonnaista laisinkaan.

Itse saisin ansiosidonnaista noin 2500€, josta jäisi nettona käteen 2000€. Hyvin pärjäisin, kun asunnosta ei tarvitse maksaa nykyisin kuin vastike.

Sepä tässä eniten ottaakin päähän, kun olisi ollut ihan sama elää pelkällä peruspäivärahalla/työmarkkinatuella vaikka maksoin vuosia kassan jäsenmaksuja.

Ap

Vierailija
5/26 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi hyvin.  Käteen jää 1400€ ja yhtiövastike+vesi+sähkö 290€/kk.

Vierailija
6/26 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremmin kuin hyvin...nou hätä..

Ken uskoo

Vierailija
7/26 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kuukausitulot on yli 6000? Aika hurja.

Vierailija
8/26 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalaisesti pärjään. Vuokran ja muiden maksujen jälkeen siitä jää ruokaan ym asioihin noin 350 euroa kuussa. Säästöistäni joudun ottamaan joka kuukausi muutaman satasen lisää elämiseen. 

Onneksi olin onnistunut säästämään ennen työttömäksi jäämistä noin 30 000 euroa, niin se auttaa tässä tilanteessa. 

Eri asia onkin sitten, kun kaikki säästötkin on käytetty. En usko, että uutta työtä tulen enää ikinä saamaan. 

Vierailija
9/26 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistaiseksi hyvin.  Käteen jää 1400€ ja yhtiövastike+vesi+sähkö 290€/kk.

Erikoinen näkemys hyvästä.

Vierailija
10/26 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjännyt, koska en saanut sitä, enkä muutakaan työttömyyskorvausta. En saanut myöskään asumistukea. Toimeentulotukea reilun satasen.

Vierailija
11/26 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan palkkaa 2100€kk ja pärjään kolmen lapsen kanssa vaikka maksan isoa asuntolainaakin. Onhan se ihme jos 2000€ ei yksi ihminen pärjäisi. Iskäx3

Vierailija
12/26 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei velkaa, autoa, eikä elatusvelvollisuutta ja pärjään oikein hyvin. 

Vierailija
13/26 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtee ajatus että sosiaalietuuksilla pitäisi pystyä juhlimaan?!

Vierailija
14/26 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan palkkaa 2100€kk ja pärjään kolmen lapsen kanssa vaikka maksan isoa asuntolainaakin. Onhan se ihme jos 2000€ ei yksi ihminen pärjäisi. Iskäx3

Olet siis yksinhuoltajaisä? Mihin unohtui lapsilisät ja elarit?

Vierailija
15/26 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä tässä eniten ottaakin päähän, kun olisi ollut ihan sama elää pelkällä peruspäivärahalla/työmarkkinatuella vaikka maksoin vuosia kassan jäsenmaksuja.

Ap

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. 

Vierailija
16/26 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan myös asumistukea, yht. 1200e. 700e menee vuokraan. 

Vierailija
17/26 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvusta.

Vierailija
18/26 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et näköjään ymmärrä kielikuvia.

Vierailija
19/26 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin pärjään ja vielä kun nyt olen takentanut talouteni niin että suomesta ostan vain ulkomailla valmistettua ruokaa sekä joitakin apteekin tuotteita. Olen rakentanut kanavia joiden kautta saan tilattua ulkomailta edullisesti tuotteita. 

Vierailija
20/26 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sanonta. 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi