"Soita poliisille, jos olet nähnyt näitä miehiä"
"Ryöstöstä epäillyt miehet poistuivat paikalta autolla. He ovat keskikokoisia valkoisia miehiä. He olivat pukeutuneet tummiin vaatteisiin. Toisella heistä oli jalassa valkeat lenkkikengät."
Kansalaiset, nyt puhelin käteen ja soittelemaan. Minäkin olen nähnyt nämä miehet jo kolme kertaa pelkästään tänään.
Kenen mielestä on hyvä idea julkaista tällaisia?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/87458365-7bec-4bb7-8bee-29b924817047
Kommentit (15)
Hoitakoon itse työnsä.
Jos puuttuu, niin on itse syytetyn penkillä
Niin, poliisi siis pyytää havaintoja TAPAHTUMAHETKELTÄ kysiseisestä osoitteesta.
Eipä voi vilkasita kuvia kun en aio maksaa iltalehdelle 1,99 €/kk. En siis soita poliisillekaan.
Vierailija kirjoitti:
Kas, tällä kertaa ei ollut mitään ongelmaa mainita ihonväri.
Somali perseilee niin tuntomerkit ovat tyyliä "kaksi jalkaa, asuu Maa-planeetalla"
mainitaanhan se silloinkin, kun ei mainita: kun jätetään ihon väri kertomatta, niin mitä luultavimmin se on ei-valkoinen.
Keskikokoisia valkoisia miehiä !
"keskikokoisia mustia miehiä" olisi yksi sana jäänyt pois
Vierailija kirjoitti:
Somali perseilee niin tuntomerkit ovat tyyliä "kaksi jalkaa, asuu Maa-planeetalla"
Koodi on helppo. Kun iho mainitaan, he ovat mitä he ovat. Kun ihoa ei mainita, tiedetään silti koska ihon mainitsemattomuus on tuntomerkki itsessään. Lukija tajuaa heti: n*********i.
Mielelläni tukisin oikeudenmukaisuutta, mutta kun tiedän ettei poliisi toimi oikeudenmukaisuuden mukaan, hoitakoon hommansa itse.
Siis pitääkö nyt poliisille ilmoittaa kaikista tummiin vaatteisiin pukeutuneista keskikokoisista vaaleaihoisista miehistä poliisille ?
Vierailija kirjoitti:
Eipä voi vilkasita kuvia kun en aio maksaa iltalehdelle 1,99 €/kk. En siis soita poliisillekaan.
Ei ole mitään kuvia.
Suomalaisia ne eivät kuitenkaan olleet, muuten se olisi selkeästi kerrottu uutisessa.
Vierailija kirjoitti:
Rasistinen kommenti ilmoitettu
Liikaa dataa. Mielestäni sukupuoli pitäisi jo viimeistään 2026 osata jättää näistä jutuista pois.
Mies ja poika muutenkin tulevaisuudessa olisi hyvä listata toksisuutensa vuoksi vihapuheen piiriin sanoina ja kriminalisoida.