Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olet pääomatuloilla elävistä ihmisistä?

Vierailija
08.05.2023 |

En tiedä kovin montaa alle 60-vuotiasta sellaista mutta isäni esim tienaa yleensä noin 200-300k vuodessa ennen veroja pääomilla ja aika siistiä kun ei päivätyötä tarvitse tehdä

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu hänelle kenellä se mahdollisuus. Omat vanhemmat jäivät 47v iässä pois työelämästä ja pärjänneet hyvin pääomatuloilla. Jos ei tarvitse syödä varsinaista pääomaa, niin ihannetilanne.

Vierailija
2/18 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoja, eivät stressaa. Moni 30-40 vuotias tuttu elää meidän lailla pääomatuloilla. Töissä ei käy juuri kukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hattua ja kiitän niistä sadoista tuhansista tai miljoonista veroeuroista jotka ovat yhteiseen kassaan maksaneet samoin kuin luomistaan työpaikoista. Ja salaa olen hieman kateellinen kun en ole itse samaan ainakaan vielä yltänyt.

Jos siis ovat itse pääomansa tienanneer. Jos ovat voittaneet lotossa tai perineet niin olen vain kateellinen.

Vierailija
4/18 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onk9o perintöä vai omaa duunia? Osakketa, rahastoja, struktujs Kiinteistöjä vai mitä,

Vierailija
5/18 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään mieltä. Jokainen tyylillään. 

Vierailija
6/18 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu hänelle kenellä se mahdollisuus. Omat vanhemmat jäivät 47v iässä pois työelämästä ja pärjänneet hyvin pääomatuloilla. Jos ei tarvitse syödä varsinaista pääomaa, niin ihannetilanne.

Minusta ainut kestävä ja mukava tapa on elää sen pääomatulon tuotoilla eli juuri vuokratuloulla, osinkotuotoilla yms

Vierailija
7/18 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailtavaa.

Vierailija
8/18 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onk9o perintöä vai omaa duunia? Osakketa, rahastoja, struktujs Kiinteistöjä vai mitä,

Omalla työllä saavutettua ja siinä vähän kaikkea mutta paljon osakkeita ja kiinteistöjä ja hiukan rahastoakin

Vierailija
9/18 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatuisi aika nopeasti mikä tahansa yhteiskunta, jos kaikki lähtisivät tuolle linjalle. Ja loppuisi samalla se pääomien tuottavuus. 

Vierailija
10/18 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaatuisi aika nopeasti mikä tahansa yhteiskunta, jos kaikki lähtisivät tuolle linjalle. Ja loppuisi samalla se pääomien tuottavuus. 

Onneksi vain harva pystyy siihen sitten

Vierailija
11/18 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen. Vituttaa, kun ei itsellä ole kuin pienet pääomatulot.

Vierailija
12/18 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoiset pääoma tulot täytyy olla, jotta niillä kustantaa koko elämänsä: Omisttus asuntonsa, auton, kaikki muut pakolliset menot, sekä henkilön koko elämän, kaikkine ruokineen, bensoineen, ulkomaan matkoineen, vaatteineen, harrastuksineen, yksityislääkäri kuluineen, ja vakituisineen asianajajineen: ylinopeuksissa, humalassa tai piripäissä ajaneena, tyttöystävien abortteineen, sun muine hölmöilyt mukaan lukien.

Osakesijoituksetkin ovat usein RISKI.

Maailma muuttuu koko ajan, se mikä tänään oli huikean arvoinen, saattaa huomenna olla täysin kannattamatton sijoitus, jossa voit hävitä jopa miljoonia euroja.

Ei täss maailmassa ole mitään varmaa eikä luotettavaa.

Sijoittajat ottavat aina suuria riskejä.

Joskus voitot ovat huikeita. Joskus taas tulee takkiin ja lujaa.

Ihan tavan hyvä palkkainen suomalainen duunari, vain kokeilee siipiään, osakemarkkinoilla,

Hän ei koskaan pistä panokseksessaan osakemarkkinoilla, omaa kotiaan, eikä omia lapsiaan eikä vaimoaan.

Todellisilla osakemarkkinoilla ja voitoilla pelaavat vain tietyt ihmiset ja yritykset. Ne joilla esim. löysää perittyä rahaa,

Tai omasta osaamisesta rakennettu, kansainvälisesti tosi menestenyt yritys.

Kuten muutamat esim, pari suomalaista peliyhtiötä.

Vierailija
13/18 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhemmat jäi myös pois työelämästä 50-vuotiaina ja muuttivat Espanjaan, golfaavat ja matkustavat, pistivät rahan poikimaan korkoa korolle. Hyvin ovat pärjänneet. Eivät ole mitään megarikkaita, noin 60 000-80 000 vuodessa ovat tienanneet ja ovat ihan tyytyväisiä

Vierailija
14/18 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tästä on varoittavia esimerkkejä kuten romahtaneet yhteiskunnat esim Monacossa, Sveitsissä ja Luxemburgissa.

Minkä tahansa yhteiskunnan tavoitteena tulisi olla kansalaistensa maksimaalinen vaurastuminen.

Vierailija
15/18 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jees tyyppi, siis itsestäni. Olen päätynyt sattumien kautta tähän tilanteeseen. En erityisesti suunnitellut. Elän minimituloilla, mutta on aikaa perheelle. Kai sitten olen tietyllä tavalla vauras. On omistusasunto, mökki ja auto.

Vierailija
16/18 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään.

Vierailija
17/18 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rentoja, eivät stressaa. Moni 30-40 vuotias tuttu elää meidän lailla pääomatuloilla. Töissä ei käy juuri kukaan.

Tämä. Ihanaa kun opiskelijoiden ei tarvitse stressata rahasta.

Vierailija
18/18 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanne-elämä :)