Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaskeijo

Vierailija
12.01.2026 |

Moi. Ööö olen käynyt yksityisellä hammaslääkärillä muutaman kerran. Eräällä kerralla pyysin hammaslääkäriä tulkitsemaan mulle (toisaalla otettua röntgen kuvaa) hän kertoi siitä ja teki samalla jonkun muun hammashuollon, eli hammashuollon lisäksi käyntiin lisättiin konsultointi maksu 70 €. En tiennyt että röntgen kuvan näkymienn kertominen oli mulle toi mulle tuon hintaisen lisämaksun mutta maksoin sen koska hän käytti aikaa siihen kuitenkin. Nyt n. Vuoden jälkeen kävin hoitamassa taas hammasta ja hän hoiti sen kuntoon ja kertoi taas jatko hoito ohjeista, taas siitä tuli 70€ lisämaksu konsultaatio/jatkohoito suunnitelma nimikkeellä. Mulle ei taaskaan kerrottu että sen kertominen maksaa noin paljon ja olin kuullut samat turina jo viime kerralla mistä maksoinkin.

Mietin vain onko muilla kokemuksia, että tuntuu että käynnin hintaa koitetaan nostaa tuollaisia lla ylimääräisillä palveluilla.

Itse tarvitsen ja haluan vain tarpeellisimmat kelakorvattavissa olevat hoidot (tuo konsultaatio ei ollut edes kela korvattava, joten en saanut sairauskassalta siitä edes korvausta vaan se jäi mun itseni maksettavaksi, joka on mulle todella iso raha, enkä missä nimessä olisi halunnut sellaista maksullista palvelua lisäkuluksi missään nimessä jos olisin tiennyt että se sen pölpötuys siinä maksa ylimääräistä. Hampaani tuli kuntoon sillä hoidolla mitä sain ja siitä olen valmis maksamaankin) En ylimääräisestä, ellen tietoisesti ole sellaista maksullista konsultaatio aikaa erikseen varannut. Eihän sitä vaan voi asiakkaalle käydä selostamaan tuosta vaan ja laittaa lasku perään vai voiko?  Nimimerkki. Ärsyyntynyt hammasKeijo

Kommentit (4)

Lilja
1/4 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Herranen aika, eihän tuolleen voi tehdä.! Reklamoi hammaslääkärille! 

Vierailija
2/4 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi näin mutta ei hammaskeijolla vaan kampaajalla. Kysyttiin hiuksia pestessä että laitetaanko vaikka tätä tuotetta x ja luulin tietenkin että se kuuluu hintaan kun jollainhan ne hiukset on pestävä ja usein kyselevät että laitetaanko hoitoainetta tai laitetaanko muotoilutuotetta jne. Kassalla selvisi, että maksoin tästä jotain 30 e ylimääräistä.  Mutta vielä härskimpää tuo on toimia noin terveydenhuollossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aina kun menee johonkin hammaskiven poistoon, niin tehdään jotain ylimääräistä, joka tuplaa hinnan. Ehkä vielä ylikin. 

HammasKeijo
4/4 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh. Tosi kurjaa. Muutenkin hammaslääkäri on sellainen hirvitys, mutta tärkeä ja jossain vaiheessa pakollinen silti hampaat hoitaa.

Itselle iso askel mennä edes paikanpäälle ja se hoito pelottaa, sitten jos vielä saa pelätä että rahastetaan liikaa ni ei mulla ole varaa mitään ylimääräistä tehä, vaan se pakollinen toimenpide, että hampaan saa kuntoon enkä ole hengenvaarassa verenmyrkytyksen tai tulehduksen takia. 

Kyllä kaikki lisämaksullinen pitäisi ilmoittaa asiakkaalle ennen toimenpidettä prkl!! Oli palvelu sitten mikä vaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä