Nainen, onko sinulle OK jos miehesi kävisi luovuttamassa spermaa?
Olen parisuhteessa oleva mies, ja haluan luovuttaa spermaani. Kumppanin suhtautuminen vain arveluttaa...Pitäisiköhän tuo tehdä salaa?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä se sperma miehestä otetaan?
Isolla injektioneulalla imetään kivespusseista. Kivuton toimenpide.
Ei olisi ok. En halua, että puolisollani on biologisia lapsia kenenkään muun kuin minun kanssani. En halua, että lapsilleni ilmestyy myöhemmin jostakin dna-testauspalvelusta puolisisaruksia tai ovelle tulee kukaan 18 vuoden kuluttua kolkuttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumme pikkukylässä, mikä siivo siitä tulisi jos minä luovuttaisin munasoluja ja mieheni spermaansa 🤪😜😝😛
Luuletkos että ne menevät vain sen oman pikkukylän lapsettomien käyttöön?
No aika törkeää jos pitää vielä pienestä kylästä ravata pitkin maata luovuttamaan. Autoon tulee kilsoja ja bensakulut ihan karmeat. Omalle kylälle vielä ehtisi ja ei maksaisi liikoja.
Pöljä. :D Ei niitä sukusoluja ole pakko käyttää samassa laitoksessa jossa ne luovutetaan.
No onko kiva, että levitellään mihin sattuu🤨
Itse en halunnut lapsia, joten kävin luovuttamassa ennen piuhojen katkaisua.
Ei vain voi sille ajatukselle mitään, että tulee jotenkin nuhjuinen ja epäilyttävä kuva miehestä, joka tällaisia palveluksia menee antamaan.
Meillä maalla kävi ravattisonni ja pidettiin tarkkaa Kantakirjaa. Me tytöt pidettiin häntää , kun isällä ja äidillä oli kiire😡
Totta kai olisi ok, ja meillä niin tehtiinkin. Molemmat siis luovutettiin sukusoluja oman lapsimäärän täytyttyä. Tästä nyt on toki aikaa liki 30 vuotta, ja ollaan itse asiassa tiiviissä yhteydessä miehen luovutuksesta syntyneen tyttären kanssa. Muista mahdollisista ei ole tietoa, mutta tämä otti yhteyttä kun sai selville sukututkimuksen ja testin avulla, kuka biologinen isänsä on. Omat lapsetkin on hyväksyneet asian, jota ei tosin koskaan peitelty millään lailla.
Vierailija kirjoitti:
Ei vain voi sille ajatukselle mitään, että tulee jotenkin nuhjuinen ja epäilyttävä kuva miehestä, joka tällaisia palveluksia menee antamaan.
Miehen biologinen tehtävä on tuottaa mahdollisimman paljon jälkeläisiä. Mitä nuhjuista luonnossa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen biologinen tehtävä on tuottaa mahdollisimman paljon jälkeläisiä. Mitä nuhjuista luonnossa on?
Halu käydä runkkaamassa jossain terveyskeskuksessa mahdollisesti kiihottuen ajatuksesta, että joku tuntematon saa hänen tavaraansa sisälle.
Meillä mies kävi luovuttamassa spermaansa naapurin rouvalle luonnollisella tavalla. En tykännyt yhtään.
Lapsella on oikeus tuntea biologinen isänsä ja jos mahdollista elää hänen kasvatettavanaan.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai olisi ok, ja meillä niin tehtiinkin. Molemmat siis luovutettiin sukusoluja oman lapsimäärän täytyttyä. Tästä nyt on toki aikaa liki 30 vuotta, ja ollaan itse asiassa tiiviissä yhteydessä miehen luovutuksesta syntyneen tyttären kanssa. Muista mahdollisista ei ole tietoa, mutta tämä otti yhteyttä kun sai selville sukututkimuksen ja testin avulla, kuka biologinen isänsä on. Omat lapsetkin on hyväksyneet asian, jota ei tosin koskaan peitelty millään lailla.
Eikö tuo touhu ole rodunjalostusta, tsekataan ettei vaan ole väärän laatuista ja lättäturpaista kamaa?
Vierailija kirjoitti:
Asumme pikkukylässä, mikä siivo siitä tulisi jos minä luovuttaisin munasoluja ja mieheni spermaansa 🤪😜😝😛
No kerro! Mikä siivo siitä tulisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä se sperma miehestä otetaan?
Isolla injektioneulalla imetään kivespusseista. Kivuton toimenpide.
Kannattaisikohan sun mico-petteri 13v. kuunnella jotain siellä koulun biologian tunneilla?
Vierailija kirjoitti:
Niin just. Samoin verenluovuttajat ja luuytimenluovuttajat ovat saastaista porukkaa. Epäilyttävää tuollainen halu auttaa hädässä olevia ilman oman edun tavoittelua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos "luovuttaisi" minulle ainakin kahden lapsen verran, niin sama vaikka sen jälkeen kävisikin, mutta jos ei kanssani halua vauvaa, niin turha mennä luovuttamaankaan.
Taidat olla aika itsekeskeinen ja omahyväinen ihminen. Sano nyt vielä että.kaikissa muissakin asioissa pitää toimia sinun tahdon mukaan tai et kestä ja jätät miehen jos sinulla edes miestä on mikä vähän epäilyttää kun katsoo tuon sinun asenteen miestä kohtaan
Jotenkin arvasin, että joku mulkvisti takertuu tähän mielipiteeseeni. Itsekeskeisyyttä minussa ei ole. Ennemminkin laitan muiden asiat itseni edelle. Ja avioliitto on kestänyt kohta 30 vuotta saman miehen kanssa. Ikävää jos petyit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin just. Samoin verenluovuttajat ja luuytimenluovuttajat ovat saastaista porukkaa. Epäilyttävää tuollainen halu auttaa hädässä olevia ilman oman edun tavoittelua!
Mikä hädässä oleva se on jos ei tule tiineeksi, tai jos ei ota eteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kylääsi liittyy mitenkään? Lapsihan siitä päättää, ottaako yhteyttä 18-vuotiaana luovuttajaan.
Valitettavasti näin on, yhtäkkiä tuleekin joku nuori aikuinen oven taakse, ei olisi yhtään hauskaa, mutta siksi luovuttajista onkin pulaa kun eivät halua. Muuten hyvä asia pilattu
Toisaalta olisi se epäreilua lasta (tai aikuista) kohtaan, jos häneltä evättäisiin koko elämänsä ajaksi mahdollisuus tietää kuka on hänen vanhempansa.
Luovuttaja ei ole vanhempi, vanhemmat on he jotka saavat luovut
Luovuttaja on biologinen vanhempi jonka perintötekijät lapsessa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuottaa jälkeläisiä ja hoitaa niitä. Ei runkkailla kippoon terkkarilla jotta joku lisääntymiskyvytön randomi saa toteuttaa hedonistista hoivaviettiään.
Luovuttaja ei ole vanhempi, vanhemmat on he jotka saavat luovutetut sukusolut.