Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään rintasyövästä selvinnyttä?

Vierailija
12.01.2026 |

2 viikkoa sitten sain diagnoosin ja odotan leikkaukseen pääsyä . Osapoisto tulee ja ennuste hyvä. Elämä silti muuttunut painajaiseksi. Se pahin pelko on tapahtunut ja tunne etten enää koskaan voi elää normaalia arkea vailla jatkuvaa pelkoa ja murhetta.  Jos tää tällaista on loppuikä niin helpompaa olis kuolla. En voi tavata ketään kun tunnen katkeruutta siitä että miksi muut saavat elää vailla tällaisia ongelmia. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä oli rintasyöpä 63 vuotiaana, täyttää kohta 86 vuotta 

Vierailija
22/29 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä selviäjä. 

Rintasyöpä vei noin vuoden elämästäni rankkoine hoitoineen, ja sitten vielä viisi vuotta lääkitystä ennen kuin sain terveen paperit. Elämä sen jälkeen on palannut aivan normaaliksi, toki syvemmän elämänkokemuksen kera. 

Paljon tsemppiä sinulle. Selviät tästä kyllä. Paska vuosi on edessä, mutta sitten taas elämä voi alkaa hymyillä. Prognoosisi on hyvä, ja nykyään rintasyöpää osataan hoitaa tehokkaasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaus, pala pois tissistä, muutama viikko saikkua ja elämä jatkuu samalla tavalla kuin aiemmin

Kunpa olisikin noin helppoa. Tuohon päälle rankkaa kemoterapiaa ja sädehoitoa. 

Vierailija
24/29 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskity siihen ajatukseen, että vaikka sairastuit, sairaus hoidetaan pois ja sitten se on ohi. Nyt ei ehkä tunnu siltä, mutta vakuutan, että palaat kyllä normaaliin arkeen. Mun syövästä on yhdeksän vuotta ja melkein yhtä kauan olen taas ollut aivan entiselläni. Ja mun sukulainen eli diagnoosin ja leikkauksen jälkeen normaalia arkea yli 50 vuotta ja kuoli 94-vuotiaana vanhuuteen.

Älä nyt saatana vähättele siellä. Rintasyöpään kuolee kuitenkin Suomessa joka vuosi 900 naista. Tuttu kahden pienen lapsen äiti kuoli siihen 40-vuotiaana.

Omalta siskoltani poistettiin molemmat rinnat viime kesänä, eikä hänkään voi vielä sanoa että on selvinnyt.

Syöpään on aina syytä suhtautua vakavasti.

Vierailija
25/29 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälyni selvisi rintasyövästä mutta sairastui silmämelanoomaan ja osteopeniaan, jolle hormonilääkitys altistaa. 

Vierailija
26/29 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskity siihen ajatukseen, että vaikka sairastuit, sairaus hoidetaan pois ja sitten se on ohi. Nyt ei ehkä tunnu siltä, mutta vakuutan, että palaat kyllä normaaliin arkeen. Mun syövästä on yhdeksän vuotta ja melkein yhtä kauan olen taas ollut aivan entiselläni. Ja mun sukulainen eli diagnoosin ja leikkauksen jälkeen normaalia arkea yli 50 vuotta ja kuoli 94-vuotiaana vanhuuteen.

Älä nyt saatana vähättele siellä. Rintasyöpään kuolee kuitenkin Suomessa joka vuosi 900 naista. Tuttu kahden pienen lapsen äiti kuoli siihen 40-vuotiaana.

Omalta siskoltani poistettiin molemmat rinnat viime kesänä, eikä hänkään voi vielä sanoa että on selvinnyt.

Nuorempien rintasyövät ovat aggressiivisempia, eikä nuorten oireita oteta aluksi edes vakavasti ja ennen kaikkea he eivät pääse seulonnan kautta hoitoon. Iäkkäämmät selviytyvät usein rintasyövästä paremmin, koska ne eivät ole niin aggresiivisia tauteja. Minäkin tunnen kaksi alle 45-vuotiaana rintasyöpään kuollutta.

Vierailija
27/29 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla niitä mammoja joiden takia kukaan ei halua tulla kahvitauolle kahvihuoneeseen. Kaikki on pskaa ja me kaikki kuallaan ihan just heti.

Vierailija
28/29 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 vuotta sitten osapoisto ja säteet, uusi 3:n vuoden kulutta ja poistettiin koko rinta. Nyt olen terve yksirintainen 77-vuotias! Tsemppiä...

Vierailija
29/29 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahanilmanlinnut sitten valtasivat tämänkin ketjun, jossa juuri sairastunut kaipaa rohkaisua. Kivoja ihmisiä olette.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä