Miten ihmeessä maksan koirani hammasremontin työttömänä. Miten toimisitte?
Aiemmalla käynnillä (n. vuosi sitten) todettiin, että suuhun jäi poistokuntoisia hampaita. Nyt sen hengitys on alkanut haista todella pahalta ja tiedän, mitä pitäisi tehdä.
Viimeksi kahden hampaan poistoon meni yli 800 euroa, jonka sain juuri äskettäin maksettua Walley-osamaksulla. Tämä lääkäri oli todella kallis, enkä mielelläni menisi enää samaan paikkaan kun se sijaitsi kaukanakin.
Useimmat klinikat tarjoavat maksuvaihtoehdoiksi näköjään käteistä, pankkikorttia tai Resurs-lainaa, jonka myönnön ehtona on vakituinen työpaikka.
Mitä ihmettä teen?
Kommentit (216)
Ehdottomasti koira pois. Et kai nyt tosissasi kuvittele, että muiden vastuu on huolehtia lemmikkienkin elatuksesta? Ei hyvänen aika sentään.
Koira on vähän kuin haastus. Tuo paljon iloa arkeen. Mutta ei ole välttämätön ja on siten asia, josta on tingittävä jos ei rahat riitä. Yhtä hyvin voisi sanoa, että masennukseen auttaa lomamatka tai vaikka päivittäise ratsastustunnit tai laskettelu. Ei silti kela maksa sellaista. Ne ovat harrastuksia, mutta eivät välttämättömyyksiä. Pahalta tuntuu luopua vuosikausien rakkasta harrastuksesta ja elämäntavasta, niistä sosiaalisista ympyröistä jne. Mutta ei niitä siltikään kuulu muiden maksaa. Lemmikki on aivan sama asia.
Vie koira kenneliin, kun ei ole varaa ylläpitää.
Se ei ole veronmaksajien tehtävä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa et ota lemmikkejä, kun sinulla ei ole niihin varaa. Sama kuin itkisi, ettei ole työttömänä varaa auton huoltoon pääkaupunkiseudulla. Ilmankin pärjää.
Lemmikki ja auto ei ole sama asia, vaikka sinä väität niin.
Joskus kumpikin oli vain työvälineitä. Nyt koiria otetaan tyydyttämään siitä omia narsistisia tarpeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene mihin tahansa työhön. On paljon töitä (esim. siivous) mihin tarvitaan jatkuvasti ihmisiä.
En halua töihin!!!
No siinä se isoin ongelmasi tuli esiin, eli turhaa ulinaa jos olet itse päätöksesi tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira kun otetaan tulee ottaa huomioon onko siihen varaa ja myös se että työttömänä on myös vara hoitaa se koira. Muutoin siitä tulee luopua. Ei valtio voi alkaa lemmikkienkin hoitoja maksamaan. Muutenkin raha on tiukalla ja joka paikasta pitäisi leikata.
Sitten kaikkien eläinten omistajien pitää ottaa se huomioon. Melkein kuka tahansa voi joutua syystä tai toisesta työttömäksi.
Sen takia jo työssäollessa pitäisi säästää puskuria mahd. Eläinkuluja varten, 50e/kk auttaisi jo paljon. Sitten jos tulee työttömyys, niin olisi edes jotakin millä pääsee alkuun.
Kilpailuta kaikki klinikat, joihin sinun vaan on välimatkan puitteissa mahdollista päästä.
Oman lemmikin toimenpiteen hinta putosi puolella siitä, mikä hinta-arvio oli ekalla klinikalla.
Google laulamaan etenkin pienten klinikoiden kanssa.
Jatkuvasti näkee valituksia eläinlääkärien hinnoista ja eikö köyhä voi saada avustusta. Mitä ihmettä. Eihän nyt muualtakaan saa alennusta, koska olen köyhä ja syyllistän ja uhriudun. Kysynnän ja tarjonnan laki on hinnoissa, eikä mitään velvollisuutta tehdä halvalla. Kaikki maksaa, sähkö, laitteet, vakuutukset, lääkkeet, luvat, palkat... Sitä paitsi hintojen on ihan järkevääkin ohjata pikkuhiljaa lemmikkien omistamista siihen suuntaan, että itsekin muiden elätettävänä olevilla ei ole itselläänkin lisäelättiä.
Annat koiraan sellaiseen kotiin, jossa sen tarpeista pystytään huolehtimaan.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvasti näkee valituksia eläinlääkärien hinnoista ja eikö köyhä voi saada avustusta. Mitä ihmettä. Eihän nyt muualtakaan saa alennusta, koska olen köyhä ja syyllistän ja uhriudun. Kysynnän ja tarjonnan laki on hinnoissa, eikä mitään velvollisuutta tehdä halvalla. Kaikki maksaa, sähkö, laitteet, vakuutukset, lääkkeet, luvat, palkat... Sitä paitsi hintojen on ihan järkevääkin ohjata pikkuhiljaa lemmikkien omistamista siihen suuntaan, että itsekin muiden elätettävänä olevilla ei ole itselläänkin lisäelättiä.
Surusilmäiset lapset ja koirat, aina saa empatiaa.
Mä olen työtön ja minullakin on koira. Eikä tuo eläin todellakaan ole verrattavissa mihinkään harrastukseen, vaan kyseessä on mun paras ystäväni. Kyseinen koira tuli kodista missä sitä oli pahoinpidelty, eikä edelleenkään, vuosien jälkeen, luota muihin kuin minuun. Niin mihinköhän tuo pitäisi tosta vaan antaa? Viimeisin eläinlääkäri (juurikin hampaiden takia) maksoi 945€. Ei mulla ollut tuollaisia rahoja tilillä edes työssäkäyvänä. Onneksi on ystäviä, joten hankin sen rahan noin kolmessa minuutissa ja nyt 7kk myöhemmin maksan edelleen sitä summaa takaisin. Tilanteet muuttuvat, koiran tullessa olin töissä, mutta koska tämä on Suomi niin enää en. Uskomatonta kuinka monen mielestä täällä se eläin pitäisi vaan antaa pois. Samalla periaatteella työttömät saisivat antaa lapsensa pois kun kerran ei ole varaa niihin.
Vierailija kirjoitti:
Annat koiraan sellaiseen kotiin, jossa sen tarpeista pystytään huolehtimaan.
Harkitsisin vakavasti tätä vaihtoehtoa puhtaan rationaalisesti koiran hyvinvoinnin kannalta. Omistajalle rakkaasta lemmikistä luopuminen ei tietenkään ole kivaa.
Minulla on elämäni aikana ollut useampi koira, ja vaikka olen palkansaaja niin luovuin koiraharrastuksesta. Mm. Evidensia-ketjun dominoinnin myötä eläinlääkärikulut ovat nousseet ihan uusiin sfääreihin. Periaatteessa jos omistat koiran, olisi hyvä olla tonni-pari rahaa puskuritilillä yllättäviä kuluja varten.
Ja sehän on tiedossa miten säästöille ja puskureille käy, jos joudut työttömäksi mikä nykypäivänä on todella varteenotettava riski.
Voisit kysyä paikalliselta eläinsuojeluyhdistykseltä apuja tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa tosiaan löytänyt kalliin eläinlääkärin. ei kuulosta uskottavalta.
Meidän koiralta poistettiin nukutuksessa 17 hammasta yhteensä ja touhu makso reilu 300€.
Otahan yhteyttä kunnan eläinlääkäriin ja kerro tilanne ja kysy neuvoja.
En usko sanaakaan tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi koira pitää olla vaikka ei ole varaa .
Koska joskus tilanne oli erilainen? Plus lemmikin ottaessani sitouduin huolehtimaan siitä.
Ap
Ymmärrän. Tilanne eri taloudellisestikin. Sitten muuttuu. Mutta koiraan kiintynyt ja siit' tullut perheenjäsen.
Koiran omistajat elävät pääsääntöisesti terveempinä. Säännöllinen elämätapa.
Vanhainkoteihinkin tuodaan terapiakoiria. Monet terveysvaikutukset. Koira on kuin oma lapsi.
Voisitko tehdä maksusuunnitelman- jos joku läheinen maksaisi. Onko vakuutusta- korvaako tuollaisia ongelmia ylipäätään vakuutus. On tosi surullinen tilanne.
Oletko ylläpitänyt hyvin koirasi hampaiston pesua kotona- ehkäisisi isompia ongelmia. Huomaatko, että koirallasi on kipuja, oirehtiiko jotenkin- kun ei voi puhua. kaikkea hyvää teille!!!!
Parin tonnin puskuri ei nykyisin riitä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Voisit kysyä paikalliselta eläinsuojeluyhdistykseltä apuja tilanteeseen.
Luuletko tosissaan, että ne mitään auttaisi? Voin kertoa, että ei.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Mä olen työtön ja minullakin on koira. Eikä tuo eläin todellakaan ole verrattavissa mihinkään harrastukseen, vaan kyseessä on mun paras ystäväni. Kyseinen koira tuli kodista missä sitä oli pahoinpidelty, eikä edelleenkään, vuosien jälkeen, luota muihin kuin minuun. Niin mihinköhän tuo pitäisi tosta vaan antaa? Viimeisin eläinlääkäri (juurikin hampaiden takia) maksoi 945€. Ei mulla ollut tuollaisia rahoja tilillä edes työssäkäyvänä. Onneksi on ystäviä, joten hankin sen rahan noin kolmessa minuutissa ja nyt 7kk myöhemmin maksan edelleen sitä summaa takaisin. Tilanteet muuttuvat, koiran tullessa olin töissä, mutta koska tämä on Suomi niin enää en. Uskomatonta kuinka monen mielestä täällä se eläin pitäisi vaan antaa pois. Samalla periaatteella työttömät saisivat antaa lapsensa pois kun kerran ei ole varaa niihin.
Juuri näin. Olet hyvä lemmikkisi huoltaja.
Harrastukset maksaa.
Kuka maksaa minun purjeveneen pohjan uudelleen maalauksen? Minä itse
Ap, tämä ei ole ainoa ketju missä on pölvästejä. Toinen ainakin tuo teini kotona eikä mikään kiinnosta -ketju. Porukka naputtelee pöytäkoneella pilkuntäyteistä tekstiä ilman välilyöntejä ja muut yläpeukuttaa, missähän nämä ovat koulunsa käyneet? Olet saanut muutaman ihan hyvän neuvon, nyt tuumasta toimeen ja edistämään asiaasi. Kaikkea hyvää sinulle ja koiralle!