Onko totta että Suomessa saa asunnon ja 600e kuussa käyttörahaa jos haluaa lopettaa työnteon?
Eläkä venkoile vastauksessasi, ihan tosissani kysyn. Minulla ei ole koskaan työelämäni aikana jäänyt 600e käyttörahaa.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Asuntoja ja käyttörahaa jaetaan tietääkseni ţųřvąpaiƙan hakijoille
Tuo sana , jotka saa asunnon ja rahaa on estetty normaalissa kirjoitusasussaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ne sitten käytti jos et sinä?
Ne jotka ei töissä käy. Tätä on sosialismi.
Mä en nyt ymmärtäny vaan jos AP töissä kävi ja ei jääny edes 600e palkkaa käteen. Oliskos sen pitäny tehdä toistakin työtä? Kato kun mulla jää sen verran käteen et käytän niitä kaikenlaisiin kuluihin että pärjään. Käytän talolainaan,bensaan,muihin maksuihin jne.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Muista sitten, että voit asua vain kurjimmassa vuokraluukussa eikä sulla saa olla yhtään rahaa tilillä eikä rahastoissa saati osakkeissa. Elät kädestä suuhun muiden armoilla, eikä pelivaraa mihinkään ole.
Itse asun meren rannalla 2km Helsingin keskustassa 300 000€ arvoisessa asunnossa toimeentulotuella, jää 500€/kk ruokarahaa, ei muuta ihminen tarvitse.
Oikeistopropaganda näkyy toimivan, kun ihmisillä on näin vääristynyt käsitys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Muista sitten, että voit asua vain kurjimmassa vuokraluukussa eikä sulla saa olla yhtään rahaa tilillä eikä rahastoissa saati osakkeissa. Elät kädestä suuhun muiden armoilla, eikä pelivaraa mihinkään ole.
Itse asun meren rannalla 2km Helsingin keskustassa 300 000€ arvoisessa asunnossa toimeentulotuella, jää 500€/kk ruokarahaa, ei muuta ihminen tarvitse.
Työssäkäyvä käy ikänsä työssä, että saa maksettua itselleen vastaavan asunnon. Ihan mieletön kädenojennus yhteiskunnalta nostaa työssäkäymättömän elintaso tuolle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Koska tuesta maksetaan kalliit laskut.
Kela maksaa työttömän pakolliset laskut, oma vika jos on turhia laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä yksin asuva työtön saa 1300 euroa kuussa nettona, jos ei ole ansiosidonnaisella. Eli tämän verran yhteensä saa työmarkkinatukea (jatkossa yleistukea), yleistä asumistukea (jos asuu vuokralla) ja perustoimeentulotukea (tarvittaessa siis myös osaan asumismenoista). Jos asuu omistusasunnossa, yleisen asumistuen sijaan voi saada perustoimeentulotukea osaan asumismenoista. Tuo 1300 euroa siis jos ei ole huollettavia ja elätettäviä lapsia eikä varallisuutta.
Onko brutto vai netto? Työmarkkinatuesta menee 20 prossaa veroa. Se on 744,2 euroa/4 viikkoa miinus verot eli 595 eukkoa netto
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näin on ja vasemmisto riehuu nyt, kun Kelan osalta päätettiin, että kuntakohtaiset enimmäiskorvausmäärät vuokralle pitävät. Aikaisemmin Kela saattoi enimmäiskorvausmääristä huolimatta korvata jopa tuplahintaisia vuokria, koska asukas nyt sattui sellaiseen muuttamaan.
Kenelle on korvattu tuplahintaisia muka? Vähäinen ylitys sallittiin eli max muutama kymppi yleensä (ja huom ne rajat ovat alhaiset).
Juu noin kyllä. Mutta käyttörahaa jää 139 euroa. Jos et suostu asumaan halvimmassa vuokraluukussa.
Kaikkiin työkkäriin metkuihin on vastattava annetussa ajassa. Tai tulevaisuudessa käyttörahaa jää puolet vähemmän. Ja jos unohdat yhdenkin rastin ruksia koneelle. Se on karenssi niin, että heilahtaa.
Mitään et saa säästää. Ja toppavaatteetkin on anottava vasta vuoden asiakkuuden jälkeen harkinnanvaraisena.
Hassu juttu, kun apeelle ei ole jäänyt käyttörahaa töistä noin paljoa. Mulle jäi joka palkasta säästöön ennen 300. Leikkausten jälkeen 1000.
Voi tehdä apeellekin hyvää. Olla välillä työtön.
Opit laskemaan. Onko edullisempaa kävellä kauppaan 500 metriä vai ajaa autolla. Koska ostoskassi painaa 3 kg. Bhuahhhahhahhahahaaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näin on ja vasemmisto riehuu nyt, kun Kelan osalta päätettiin, että kuntakohtaiset enimmäiskorvausmäärät vuokralle pitävät. Aikaisemmin Kela saattoi enimmäiskorvausmääristä huolimatta korvata jopa tuplahintaisia vuokria, koska asukas nyt sattui sellaiseen muuttamaan.
Näytätkö meille, missä vasemmisto tästä riehuu.
Eduskunnassa...
Kokeile. En tiedä kauanko karenssi on. Minulla on aina jäänyt enemmän käteen töistä kuin työttömänä. Työttömänä on pakko vähentää menoja.
Onhan tämä ihan mielipuolista. Turha ihmetellä että maan talous sakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka valitsisi työttömyyden asunnon ja 600, jos voi käydä töissä ja saada parempaa palkkaa? 150 viikossa ei ole paljon.
Tuo on sellainen raha josta nuukalla terveellä jää helposti yli. Itsellä ruokabudjetti vitosen päivä ja pidän nollapäiviäkin.
Aloittaja on sulla tosi surkea palkka ollut.
Kyl matalapalkkalaisetkin saa jotain 1200 egee kuussa nettona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle on korvattu tuplahintaisia muka? Vähäinen ylitys sallittiin eli max muutama kymppi yleensä (ja huom ne rajat ovat alhaiset).
Minulle maksettiin 380€/kk ylitys vuosia Helsingissä.
Kyllä jää jos on kohtuuhintainen asunto eikä turhia laskuja.