Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettikaupan myyjä suuttui kun halusin peruuttaa tilauksen 14 päivän sisällä. Kulttuuriero?

Vierailija
11.01.2026 |

Tilasin käsintehdyn tuotteen eurooppalaisesta nettikaupasta. Tuote oli valmiina, eli sitä ei tehty minua varten. Niitä oli kuitenkin vain yksi, ja ensi alkuun myyjä lupasi varata sen minulle seuraavaan päivään, sanoi lähettävänsä minulle maksulinkin ja pyysi yhteystietojani. No, tätä ei tapahtunut, vaan ostin sitten tuotteen nettikaupasta normaalisti seuraavana päivänä, kun oli vielä jäljellä. Sen jälkeen myyjä pisti viestiä, että tuote on nyt pakattu, hän lähettää sen seuraavana aamuna ja saan seurantatiedot. No, tätäkään ei tapahtunut, päivän päästä kysyin, olisiko niitä lähetystietoja. Myyjä ei vastannut, jätti roikkumaan. Seuravaana päivänä tuli viesti, että kyllä hän se lähetti jo kaksi päivää sitten, mutta palaa lähetystietojen kanssa asiaan vasta myöhemmin. 

Alkoi tuntua jo huijatulta, joten lähetin sähköpostilla viestin, että perun tilauksen. Sitten tulikin nopsa vastaus, että no juu, voihan sen perua, mutta kun on jo matkalla, lähetetty kaksi päivää sitten. Että pitää tehdä palautus, kun olen saanut tuotteen. Kysyin taas lähetystunnusta, en saanut sitä. Lopulta myyjä laittoi linkin, josta näkyi, ettei tuote ollut vielä matkassa/lähetetty, vaan hän oli juuri äsken tehnyt siitä lähetysilmoituksen oman maansa postille. Ei varmaan vaan halunnut tehdä palautusta. Kun  huomautin tästä, hän olikin vähän ajan päästä taipuvainen rahojen palautukseen. Seuraavaksi sain firman palautuskuitin, mutta en kuittia Paypalista, kuten kaiketi kuuluisi tulla.

Kyseessä 115 € osto, ja aloin jo tosissaan huolestua, saanko rahoja takaisin, kun myyjä lupaa aina tyhjää. Tein asiasta ilmoituksen Paypalille. Tästäkö myyjä kimmastui, ja uhriutui myös, eli minä pahis kiusasin häntä, kun tuommoisenkin vielä tein, minun olisi pitänyt ymmärtää vielä odottaa, että hän ratkaisee asian.

Kökkö fiilis, kyllä järjellä tiedän, ettei hän toiminut oikein, mutta silti ajattelen, että olisiko minun vain kuulunut seurata vielä. Itse tuotteesta meni kumminkin jo maku, ja monet tyhjät lupaukset tuntuivat oudoilta. En ollut vaatinut mitään nopeaa postitusta, itse hän laittoi, että postittaa seuraavana päivänä ja sen jälkeen valehteli postittaneensa. En usko, että nettikaupassa olisi juuri nyt kovaa ruuhkaa, ei ole sesonki näille tuotteille juuri päällä. Firma sijaitsee itäisessä Euroopassa. Oliko minulta vaan tyhmää uskoa ja sitten niuhoa olettaa, että minulle puhutaan totta? Olen aika paljon netistä ostanut juuri pienistä firmoista (en koskaan Temusta tms.), mutta onko tuollainen tyhjän lupailu yleistä? Vai huijasikohan hän tarkoituksella. Yhden arvostelun löysin facesta, missä asiakas kirjoittaa, ettei saanut rahojaan takaisin 4 vuotta sitten, muuten on hehkutusta. Taustani takia minulla on aika olematon sietokyky valehtelulle, tiedän...

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla