Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä sellaista tukiverkkoa, että saatte lapset yön yli hoitoon?

Vierailija
11.01.2026 |

Vaikka isovanhemmille, sisaruksille, kummeille tms.? Tuntuu olevan kovin yleistä, että ihan muutaman kuukauden ikäiset vauvatkin on yökylähoidossa, jotta äiti ja isä pääsee kahdestaan jonnekin.

Myönnän, olen vähän kade :( päästään miehen kanssa vaan erikseen, koska ei ole sellaisia ihmisiä ympärillä, jonne lapset (3v. ja 5v.) voi mennä yökylään... Piti olla, mutta eipä sitten ollutkaan. Hyvä jos tunnin äitini viitsii katsoa edes toista lasta.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pikkusiskollanäköjään. Multa meni mökkeily ja retkeily viikonloppu vituiksi, kun piti ottaa siskon pojat hoitoon puoli väkisin mökille. M33

Piti ottaa puoliväkisin? Oliko tästä siis alunperin sovittu vai ihan yhtäkkiäkö vaan? :D kuulostaa erikoiselta. Ja sinä et sano, että sori, mä menen yksin? Vai oliko oikeasti joku hätätilanne?

Vierailija
22/27 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, paitsi jos olisi hätätapaus niin silloin saataisiin lapset kyllä yökylään sukulaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papan luona oli kerran, 650km ja me käytiin sitten festarilla siellä ja mentiin yöllä itsekin papalle.

Äitini dementoitui, veli muutti 350km, veljen ex otti sellaisen hurtan ettei sinne menoa enää edes ajateltu, kaveri ghostasi. Eniten vituttaa että kaverin lapsia ja veljen mukeloa olen hoitanut, varustanut ja kuskannut huvipuistoihin tms., mutta kun itse olisi jotain toivonut takaisin päin... syvä hiljaisuus.

Mieheni taktiikka sisarustensa lapsiin oli sittenkin parempi: tervehti niitä kun käytiin kylässä, muuten ignoorasi kaikki merkkipäivät sun muut.

Vierailija
24/27 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi ole tarvetta. Ainut lapseni on 22v. ja asuu jo omillaan. 

Vierailija
25/27 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Pitäisi lasta suunnitella miettiä tarvitseeko tukiverkkoa ja onko sitä jos tarvitsee.  Sulaiset ja omaiset eivät ole lastenkaitsija automaatteja.  Kysykää valmiiksi en kun lapsia hankitte.

Juuri näin. Hoidan sukulaisten ja kavereiden lapsia vain kun itselleni sopii ja itse sitä ehdotan..  

Vierailija
26/27 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Pitäisi lasta suunnitella miettiä tarvitseeko tukiverkkoa ja onko sitä jos tarvitsee.  Sulaiset ja omaiset eivät ole lastenkaitsija automaatteja.  Kysykää valmiiksi en kun lapsia hankitte.

Tämän takia en ole suostunut kummiksi että oletetaan minun olevan lapsenpiika ja kaliitten lahjojen ostaja.  😆😆😆😆😆😆😆

Vierailija
27/27 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On pikkusiskollanäköjään. Multa meni mökkeily ja retkeily viikonloppu vituiksi, kun piti ottaa siskon pojat hoitoon puoli väkisin mökille. M33

Piti ottaa puoliväkisin? Oliko tästä siis alunperin sovittu vai ihan yhtäkkiäkö vaan? :D kuulostaa erikoiselta. Ja sinä et sano, että sori, mä menen yksin? Vai oliko oikeasti joku hätätilanne?

Tuli vähän yllättäen. No unohtelee tuo sisko pojat meidän äidillekin viikoksi hoitoon. 

No eipä mitään, ilmattiin ja huolettiin poikien kanssa traktori, käyttiin katsomassa majanpesää ja aseteltiin laatikkorautoja.  M33