Ollaan mökillä jumissa!
Auto ei starttaa kun -21 pakkasta! Vaimo unohti eilen lämmitysjohdon kotiin. Jännitin koko yön lähteekö auto käyntiin ja eihän se lähde! Mikä neuvoksi?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko ei tajunnut ottaa akkua lämpimään🤣
Ei uudemmista autoista saa akkua ottaa irti! Ajotietokone simahtaa!
Täytyyhän se akku vaihtaakin joskus. Ajotietokoneen voi laittaa uudelleen toimintaan akun vaihdon jälkeen. Näin itse tein.
Vierailija kirjoitti:
Miten sälytät lämmitysjohdon mukaan oton vaimolle? Olisi kuulunut myös sinulle huolehtia mukaan. Ehkä vaimolla oli muutakin pakattavaa.
Minulla on lämmitysjohto autossa, jota käytän työpaikan parkkitalossa. Omalla pihalla toinen.
Tuo on se akka, joka kesälläkin unohtaa juomat kotiin mökille mennessä ym. Periaate taitaa olla, että ukon ei tarvitse huolehtia itse mistään.
Virhe nro 1: Mökin hankkiminen ylipäätään.
Noin uusavuttoman tyypin ei kannata lähteä yli puolen kilometrin päähän palveluista.
Tämä ap:n kertomus ei nyt oikein vakuuta. Ukolla on puhelin. Hän ei kykene soittamaan kenellekään tutulle, joka tulisi auttamaan. Hän ei kykene soittamaan kenellekään, joka työnsä puolesta auttaa pulaan jääneitä. Yksi neuvo minulla on: Annapa se puhelin vaimolle, jos hänellä ei ole omaa. Vaimo soittaa teille apua hetkessä. Hänhän teidän asiat muutoinkin hoitaa.
Vaimo ehdotti, että laitetaan vilttejä ja pahvia auton moottoritilaan lämmittämään kylmää moottoria. Auttaako tämä?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mökkisaaressa jumissa. Kelkka ei käynnisty ja vanha nokialainen teki tenän enkä voi soittaa. Savumerkkejä?
Mikset laita pöytäkoneella tai läppärillä sp-viestiä kenellekään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi annoit sen auton jäätyä, vaikka jo saapuessa huomasit piuhan puuttuvan? Olisit heti ajanut naapuriin kysymään piuhaa lainaan tms.
En tunne naapuria. Tämä on vähän syväjokityylinen kylä. Ei tiedä missä banjot soi ja käy köpelösti. Ollaan hesasta mutta mökki tuli perintönä äidin enolta minulle kun muut sukulaiset eivät mökkiä halunneet.
Huomaa että olet hesasta🤣
Joka päivä keksit tarinan, jossa sähköauto ei toimikaan. Olet varmaan niitä, jotka haaveilee kaasuautoista. Mutta voi voi kun ei niitä kaasuaitoja tee yksikään vakavasti otettava autonvalmistaja.
Ap odotti, odotti ja odotti, että koska se kottero nyt jäätyy. Ei mennyt käyttämään autoa lämpimäksi, ei toki. Sehän olisi saattanut kuluttaa polttoainetta. Ei puhettakaan, että hän olisi jo auton vielä ollessa lämmin, hakenut sen puuttuvan piuhan jostakin. Ei. Hän halusi vain seurata pakkasmittarin asteita ja istua vain toisella kankulla jännityksestä johtuen. Ja vihdoinkin hän aamulla totesi: Ei lähde käyntiin!
Aika viihdyttävä kyllä. 😂
Ei kai nyt kukaan usko että joku tulee kyselemään apua täältä? Jollain on nyt vaan todella tylsää.
Ei jatkoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mökkisaaressa jumissa. Kelkka ei käynnisty ja vanha nokialainen teki tenän enkä voi soittaa. Savumerkkejä?
Mikset laita pöytäkoneella tai läppärillä sp-viestiä kenellekään?
Koska en tunne yhtäkään ihmistä, joka voisi tässä tapauksessa auttaa. Ja jos kaikki menee kuten tähänkin saakka niin tämäkin rotisko hajoaa ihan näillä näppäimillä. Pitää jo tosi pahaa ääntä.
Nyt lähti auto käyntiin! Olin jo viemässä vilttiä moottorin päälle kun päätin vielä kerran kokeilla. Sitkeästi kun yritin ja yritin niin viimein Renault starttasi! Pakkanen lauhtunut hieman. Nyt auto käy ja vaimo pakkaa tavaroita. Enää ei talvella mökkeillä! Kiitos neuvoja tarjonneille! Suunta kohti hesaa alkaa piaan 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö sä jatkat?
EIkö sulla ole mökillä mitään akkua josta voit ottaa virtaa tai laturia millä ladata? Eikö ole starttiboosteria? Mikä se sellainen mökki on? Miksei starttiboosteri ole vakiovarusteena sun autossa? Miksi olet niin tyhmä?
Tunnetko ketään lähistöllä asuvaa? Olisi kätevää tuntea muutenkin, mutta tässä kohtaa olisi avuksi jos voisit joltain lainata akkua, laturia tai sitä boosteria.
Ei mökille uskalla mitään jättää kun kaikki varastetaan! Lähin naapuri 3km päässä mutten tunne sitä. Keskustaan 10km muttei siellä ole kuin ruokakauppa.
Tyhymä, kyllä se johto tai starttiboosteri sinne autoon sopii.
Vierailija kirjoitti:
Taasko se vaimo sen teki? Ei ole pitkä aika edellisestä. Ihmeen unohtavainen vaimo. Edellisellä kerralla unohti ruokakassin kotiin.
Ap:n kannattaisi varata vaimolle aika muistitutkimuksiin. Sen verran usein hän nyt vaikuttaa unohtelevan ihan arkisia asioita.
Mikset itse ottanut lämmitysjohtoa mukaan ?
Vierailija kirjoitti:
Meillä se johto säilytetään autossa, pysyy mukana.
AP on trolli!
Niinhän ap onkin mutta leikitään nyt mukana edes hetken aikaa....
Odottele siellä kun pakkaset loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö sä jatkat?
EIkö sulla ole mökillä mitään akkua josta voit ottaa virtaa tai laturia millä ladata? Eikö ole starttiboosteria? Mikä se sellainen mökki on? Miksei starttiboosteri ole vakiovarusteena sun autossa? Miksi olet niin tyhmä?
Tunnetko ketään lähistöllä asuvaa? Olisi kätevää tuntea muutenkin, mutta tässä kohtaa olisi avuksi jos voisit joltain lainata akkua, laturia tai sitä boosteria.
Ei mökille uskalla mitään jättää kun kaikki varastetaan! Lähin naapuri 3km päässä mutten tunne sitä. Keskustaan 10km muttei siellä ole kuin ruokakauppa.
Lähin naapuri 3km päässä mutten tunne sitä.
Jos autosi leviää kesken matkanteon tielle, pitääkö sun tie- tai hinauspalvelun mieskin tuntea en
Pitää olla Team Ahma.
Vierailija kirjoitti:
Nuotio alle, sillä se lämpenee
Tämä onkin hyvä idea.Kannattaa kokeilla heti.
En tunne naapuria. Tämä on vähän syväjokityylinen kylä. Ei tiedä missä banjot soi ja käy köpelösti. Ollaan hesasta mutta mökki tuli perintönä äidin enolta minulle kun muut sukulaiset eivät mökkiä halunneet.