Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä rakkausjuttu

Vierailija
11.01.2026 |

menen suoraan asiaan. Olen alle kolmekymppinen eli melko nuori vielä. En pidä tätä sanaa rakkaus muuna kuin mielikuvituksen tuotteena, eli yhteen niputettu sana, joka kuvaa aikalailla sitä sun tätä. Biologinen vetovoima, läheisyyden ja turvallisuuden tarve yms sosiaalisen eläimen ominaisuudet ovat ihan oma juttunsa ja tää rakkaus tasavarmasti sotketaan näihin. 

Edelleen sitoutuminen johonkin joka tarjoaa turvaa ja mielihyvää varmasti virittelee aivot johonkin mukavaan asentoon, mutta enpä sitäkään minään "rakkautena" pidä. Arvostan yhdessäolemista, mutta tuo sana rakkaus ja siihen liittyvät romantisoinnit edustaa mulle samaa kuin uskoisi joulupukkiin tai jeesukseen :D tämä ei ole mikään negatiivinen avautuminen, vain tällainen muille ja itselleni rehellinen havainto tai päätelmä. 

Ehkäpä minun mielestä sana rakkaus on jopa hieman petollinen, koska se saattaa aiheuttaa lieveilmiöitä, turhia toiveita, väärinkäsityksiä jne. Olen itse ollut nyt muutaman vuoden vakaassa parisuhteessa ja kaikin puolin tyytyväinen, mutta en nyt koe olevani osa jotain universaalia auvoista unelmahöttöä :D

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis osaa rakastaa. Jotain on pahasti pielessä.

Vierailija
2/4 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rakkaus on todellista, mutta ei sitä voi tietää, jos ei ole kokenut. Kaikki eivät rakastu koskaan. Sillon vain tyydytään johonkin ja eletään toisen rinnalla. Tällaisten ihmisten suhteet myös  vaihtuvat usein, kun ei ole syviä tunteita. 

Olen rakastunut ja minulla on myös kolme lasta. Se rakkauden tuoma välittäminen, huoli ja se rakkaiden hyvinvoinnista huolehtiminen on melkoista epäitsekkyyttä. Rakkaat menee etusijalle aina ja asiat järjestetään aina heidän hyväksi. Sen tekeminen on itsestään selvää ja sen tekee mielellään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ei ole olemassa itsenäisenä ilmiönä. Se on epätäsmällinen nimike joukolle välittämiseen perustuvia käyttäytymisiä ja tunnetiloja. Käsite ei ole analyyttisesti välttämätön. 

Vierailija
4/4 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotahan, että rakastut oikeasti. Se on ihan tosi ilmiö. Näkee vain ihania ja iloisia asioita ympärillään, mielessä pyörii koko ajan Se Oma Rakas ja miten hänen luokseen taas pääsisi. Maailmassa ei tunnu olevan yhtään mitään pahaa tai uhkaavaa. Kaikki hyvä on tapahtumassa vain sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän