olen 18v nainen/tyttö enkä oo ikikä maistanut mitään eläinperäistä. kysy mitä haluat
Minulle on lapsesta asti tarjottu pelkkää vegaanista ruokaa.
Kommentit (90)
Ai et mitään?
Mä olen ollut kasvissyöjä ikäni. Päiväkodissa antoivat mulle paristikin vahingossa ruokaa, jossa oli lihaa. Hakivat hätäisesti pois ja toivat mun ruuan. Kesäleirillä antoivat mulle pasteijan, jota haukatessa huomasin että siellä oli lihaa.
Ravintolasta tilasin kasviskevätkääryleitä kerran. Haukkasin nälkäisenä ja ehdin puraista pari kertaa. Lihaa siellä oli ja juoksin oksentamaan vessaan.
Tässä nyt vaan muutama esimerkki.
Myöhemmin vegaanina olen varma, että en ole välttynyt eläinperäisiltä tuotteilta. Niitä ei välttämättä huomaa kaikkia samoin kuin lihaa.
Ota selvää alkaako olla b-12vit puutos. sitä saa vain eläinperäisestä ruoka-aineesta.sen puutteeseen kuolee tai vammautuu.
Vierailija kirjoitti:
Ai et mitään?
Mä olen ollut kasvissyöjä ikäni. Päiväkodissa antoivat mulle paristikin vahingossa ruokaa, jossa oli lihaa. Hakivat hätäisesti pois ja toivat mun ruuan. Kesäleirillä antoivat mulle pasteijan, jota haukatessa huomasin että siellä oli lihaa.
Ravintolasta tilasin kasviskevätkääryleitä kerran. Haukkasin nälkäisenä ja ehdin puraista pari kertaa. Lihaa siellä oli ja juoksin oksentamaan vessaan.
Myöhemmin vegaanina olen varma, että en ole välttynyt eläinperäisiltä tuotteilta. Niitä ei välttämättä huomaa kaikkia samoin kuin lihaa.
Ulkomailla on jäänyt monta annosta syömättä koska vaikka olen selittänyt mitä voin syödä, on silti ollut pekonia ja muuta annoksissa.
Eräs ystävä ei edes uskalla käydä ravintoloissa, kun on oikeasti allerginen ja joutunut shokkiin, vaikka allergiat ilmoitettu ravintolalle.
Vierailija kirjoitti:
Ai et mitään?
Oksensitko siksi, että vatsa ei sietänyt lihaa, vai tuliko reaktio tiedosta, että söit lihaa?
Olen utelias kuulemaan, miten vegaanisella ruokavaliolla pitkään eläneen keho reagoi, jos sinne yhtäkkiä meneekin jotakin eläinperäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä vegaanien tortut haisee karseelle. Töissä huomaa kun vegaani käyny vessassa. Hyi. 🤮
Suolisto vaatii lihaa.
Ei vaadi.
Meillä olisi sileät hevosen hampaat jos oltais vaan kasvissyöjiä.
Ihmisellä itse asiassa on hedelmänsyödän hampaat. Me emme ole tarvinneet raateluhampaita, koska olemme metsästäneet erillisin asein emmekä hampaillamme. Ruoka on lisäksi kypsennetty, joten sen pureskeluunkaan ei ole tarvittu järeämpiä hampaita.
Kyllä ennen kaikki oli paremmin. Ei plärätty ruoan kanssa, syötiin mitä tarjottiin, eikä ollut allergioita. Kaikkea voitiin syödä, eikä oksennettu.
Monikohan teistäkin lurppaperseistä söisi lihaa, jos se eläin olisi itse tapettava?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ennen kaikki oli paremmin. Ei plärätty ruoan kanssa, syötiin mitä tarjottiin, eikä ollut allergioita. Kaikkea voitiin syödä, eikä oksennettu.
Allergioita oli kyllä ennenkin, mutta nämä itse valitut ruokarajoitteet ovat muoti-ilmiö.
Eläinten syömisessä ei ole muuta vikaa, kuin niiden törkeä kohtelu. Ihmiset ei tajua missä oloissa niitä pidetään, varsinkin ulkomailla. Jotenkin tyhjäpäistä pitää omaa lemmikkikoiraa arvokkaampana kuin vaikka possua. Se on irvokasta.
Vierailija kirjoitti:
Veganiushan on uskonto.
Niin näyttää olevan lihanpalvontakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allergioita oli kyllä ennenkin, mutta nämä itse valitut ruokarajoitteet ovat muoti-ilmiö.
Ihmiset alkoi sairastaakun ruokavalio muuttui esim. prossessoidut öljyt, rypsirapsi. Niitä käytettiin koneöljynä.
Jos sikoja halutaan lihottaa ,niille annetaan rasvatonta maitoa.
Myyn myös ulosteitani. 50€/pötkö.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veganiushan on uskonto.
Liha on normiruokaa sekasyöjälle.
Onko vegaaninruoka kokonaan kotimaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veganiushan on uskonto.
En minä ainakaan palvo lihaa. Se on ravintoa, vieläpä erittäin tehokasta sellaista. Siinä on kaikki tarvittava, eikä mitään ylimääräistä. Toki mielelläni syön muutakin. Plus ihannetilanteessa liha tulisi laboratoriosta ilman, että yksikään eläin joutuisi kärsimään minun ravintoni takia. Mutta niin kauan kuin sitä ei pystytä tekemään ja kun itse joudun sairauksien takia syömään eläinperäisiä tuotteita, näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Ota selvää alkaako olla b-12vit puutos. sitä saa vain eläinperäisestä ruoka-aineesta.sen puutteeseen kuolee tai vammautuu.
Joit äidinmaitoa ja on peräisin ihmiseläimestä. Homo Spaiens. Niin.
Vai syöttikö hullu vegaaniäiti jotain kauramaitoa sinulle? Niin.
Miksi et saanut vauvana maitoa tissistä?
AP ei ikinä saanut äidin tissiä eikä maitoa.