Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kalapuikot kunnollista kalaruokaa?

Vierailija
10.01.2026 |

Sanotaan että kalaa pitäisi kolme kertaa viikoss syödä niin lasketaanko kalapuikot siihen ?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kolmasosa mautonta kalaa. 

Kun kaavit päältä sen paksun inhottavan tönän roskiin, niin siellä sisällä millin ohut luiru kalaa.  Eilen vuosiin ostanut. 🤮🤮🤮🤮

Vierailija
42/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meret on niin saastuneita joka puolella etten söisi enää mitään niistä, muoviyhdisteitä ym. kaikki saasta mikä meressä on painuu aikanaan merenpohjaan eli kaikki siellä ryömivät oliot ovat kaikkein saastuneimpia.  Eihän edes norjan lohi ole puhdasta enää, täilohia ovat enimmäkseen.  Siksi niitä saa alle kympin kilo, ei kunnon lohta tuohon hintaan saa.  Se on nimenomaan mikromuovit kun aiheuttavat muistisairaudet ne menee verenkierron mukana aivoihin ja sinne jäävät.  Vedestähän ne muovit tulee enimmäkseen, saa niitä kyllä muualtakin jostain luin että n. automaattikortin koon verran mikromuovia saa kaikki ihmiset kuukaudessa eri teitä pitkin.  Se on vaarallista ainetta.

Ei kannata juoda Vichyä, kivennäisvettä, limua tai menua muovipullosta, sillä siitä saa mojovan annoksen muovia kehoonsa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

puikkojen pitäisi olla isompia ,maukkaampia ja vähemmän kuorrutetta..

Niissä on puolet sitä oksettava töhnä möhää.    Ostan kalan kalanaan ja levitän itse . 

Vierailija
44/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain kuulin että lasipulloissa olisi enemmän muovia kuin muovipulloissa. tiedä sitten mikä pitää paikkansa.

Vierailija
45/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, anna mulle pliis kiva seitiohje, miten sä teet siitä maistuvaa. Joo toi on käytössä. Ostan silakkaa, muikkua, noita kalpuikkojakin ja pallasta- pirun kallis-- valmiiksi savustettuna, savumakrillia- sekin siis valmis, vaikka salattiin pastaan. Lohi- joo ei niin super mulle, mutta omegat kunnossa, siksi. Mutta obs- kesällä on yleensä lohessä - lohitäi. Lämpimät vedet jne. Jos  kuuma kesä- silloin vältän kaikkia kaloja.  Sushiii- ei ikääää tänne-- lapamato  suoleen- raakaa kallaaaa en syö.  Joskus kun voin luottaa kokkiin- että kala on todella suolattu täydellisesti- käypi suolasiika ruisleivän päälle.

Mutta ole kiltti sä, anna mulle jotain sun seiti ideoita. Ja kiitoksena siitä - toivotan sulle kivaa ja tunnelmallista Keväääään odotusta.

Vierailija
46/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kalapuikot oikeasti ole edes kovin halpoja kun katsoo proteiinin, d-vitamiinin ja rasvan määrää painoa kohti. Korppu- tai maissijauhoja saa halutessaan halvemmalla. Joku koneellisesti perattu norjalainen kassilohenfilee on kuitenkin täyttä tavaraa ja sitä saa siinä kympin kilo pakasteena, itse ostaisin sitä silloin tällöin, jos olisi rahat tiukassa.

Vierailija
47/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ,mutta hyviä ovat.

Vierailija
48/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvikset on terveellisiä. 

Niin on, kun pystyisi niitä syömään. Mieluummin syön kalapuikkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan