Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kalapuikot kunnollista kalaruokaa?

Vierailija
10.01.2026 |

Sanotaan että kalaa pitäisi kolme kertaa viikoss syödä niin lasketaanko kalapuikot siihen ?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske niistä kalan määrä katsomalla ravintoaineet.

Kannattaa katsoa kalapuikkojen koostumusta muutenkin. Itsepä arvelen, että siinä kuorrutteessa on kovia rasvoja, koska eihän se muuten kunnolla kasassa pysy.

Itse ostaisin mieluummin seitiä kuutioina.

Kalapitoisuus ilmoitetaan prosentteina ilman laskemistakin. Kuutiosei ei vaan maistu hyvälle.

Mulla tuli vähän vahingossa tehtyä tosi hyvä ruoka just niistä kuutioseipaloista. Kokeilepa, että sulatat ne palat, kuivaat ja suolaat plus maustat. Vuokaan. Ja sitten valkokastikepäälle. Sen päälle vielä juustoraastetta. 

Perunamuussi tai ihan keitetyt potut kaveriksi. Itse tykkäsin. Tullut tuon vahinkolaukauksen jälkeen tehtyä ihan tarkoituksellakin.

N54

Juustot ja valkokastikkeet? Siinä se terveellisyys sitten.

Vierailija
22/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse nautin kalapuikoista 3* viikossa.

Nautit friteerattua vehnää/maissia ja transrasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvikset on terveellisiä. 

Vierailija
24/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa syödä kalapuikkoja kannattaa valita täysjyväkalapuikot, niissä melko vähän tyydyttynyttä rasvaa.

Vierailija
25/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

puikkojen pitäisi olla isompia ,maukkaampia ja vähemmän kuorrutetta..

Vierailija
26/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seistä (kuutioista) tulee hyvä keitto, kunhan laittaa kalaliemikuution ja vähän muita mausteita. Lisäksi vielä potut kuorineen niin "paksuutta" tulee. Jos ei viiti kuoria, niin sitten perunasipulisekoitusta (pss) 1kg pussi.

Kerran tein tonnarikeiton: pss ja pari purkkia tonnaria (tai bonittiiahan se on, nykyään), paloina + nuo yo. mausteet. Hyvää tuli! .... Kehuin tuota baarissa, niin naiset "morkkaamaan" - "pitäähän sitä nyt jotain tehdäkin sen ruuan eteen" tai jotain. Kaveri kuunteli ja kuittasi: "Jos sillee niinku haluaa jotain hyvää nopeesti" :) .... (se nyt kyllä mitään "nopeeta" ollut: sai öyhyyttää sitä jäistä pss:ia piiitkän aikaa; "tonnarikin" meni ihan möyhyksi ....).

Että tämmönen ruokavinkki Tipattoman arkeen .... :)))

(t. ei-tipaton)

Vierailija
27/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli vähän vahingossa tehtyä tosi hyvä ruoka just niistä kuutioseipaloista. Kokeilepa, että sulatat ne palat, kuivaat ja suolaat plus maustat. Vuokaan. Ja sitten valkokastikepäälle. Sen päälle vielä juustoraastetta. 

Perunamuussi tai ihan keitetyt potut kaveriksi. Itse tykkäsin. Tullut tuon vahinkolaukauksen jälkeen tehtyä ihan tarkoituksellakin.

N54

Juustot ja valkokastikkeet? Siinä se terveellisyys sitten.

Puhuinko minä into pinkeänä jotain terveellisyydestä? Pure sinä selleriä, minä syön seitikuutioni myös valkokastikkeella ja juustolla, kun siltä tuntuu....

N54

Vierailija
28/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

meret on niin saastuneita joka puolella etten söisi enää mitään niistä, muoviyhdisteitä ym. kaikki saasta mikä meressä on painuu aikanaan merenpohjaan eli kaikki siellä ryömivät oliot ovat kaikkein saastuneimpia.  Eihän edes norjan lohi ole puhdasta enää, täilohia ovat enimmäkseen.  Siksi niitä saa alle kympin kilo, ei kunnon lohta tuohon hintaan saa.  Se on nimenomaan mikromuovit kun aiheuttavat muistisairaudet ne menee verenkierron mukana aivoihin ja sinne jäävät.  Vedestähän ne muovit tulee enimmäkseen, saa niitä kyllä muualtakin jostain luin että n. automaattikortin koon verran mikromuovia saa kaikki ihmiset kuukaudessa eri teitä pitkin.  Se on vaarallista ainetta.

Vierailija
29/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kalapuikoissa ole paljoa hiilihydraatteja ainakaan. Kun vertaa roskaruokaan. Pakasteet nyt ei ravintoarvoissa kovin varmaan loista!

Vierailija
30/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meret on niin saastuneita joka puolella etten söisi enää mitään niistä, muoviyhdisteitä ym. kaikki saasta mikä meressä on painuu aikanaan merenpohjaan eli kaikki siellä ryömivät oliot ovat kaikkein saastuneimpia.  Eihän edes norjan lohi ole puhdasta enää, täilohia ovat enimmäkseen.  Siksi niitä saa alle kympin kilo, ei kunnon lohta tuohon hintaan saa.  Se on nimenomaan mikromuovit kun aiheuttavat muistisairaudet ne menee verenkierron mukana aivoihin ja sinne jäävät.  Vedestähän ne muovit tulee enimmäkseen, saa niitä kyllä muualtakin jostain luin että n. automaattikortin koon verran mikromuovia saa kaikki ihmiset kuukaudessa eri teitä pitkin.  Se on vaarallista ainetta.

NE OVAT ALTAISSA KASVATETTUJA! OIKEITA LOHIA MERESTÄ, MAKSAA NIIN PALJON; ET RAASKI OSTAA!

https://areena.yle.fi/1-50979212 Sairaaksi kasvatettu lohi

https://areena.yle.fi/1-72470159 Kipeäksi kasvatettu kirjolohi

Vierailija
31/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso tuoteselosteesta paljonko puikossa on kalaa😃

Vierailija
33/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kunnollisuudesta, mutta hyviä ovat ainakin. Muutaman kerran kuukaudessa tulee syötyä.

Vierailija
34/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokasuosituksissa on rasvainen kala, jota puikot eivät ole ollenkaan. 

Vierailija
35/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran, riippuu ja roikkuu,

Halvimmat pirkat tehty jämäjätteistä, kun taas kalliimmat seitifileestä.

Vierailija
36/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään mereneläviä pidä syödä enää on liikaa cesiumia ym. myrkkyjä.  suomessa rajaa nostettiin tsernobylin onnettomuuden jälkeen mutta muualla maailmassa lukemat on alhaisemmat.  Täällä ei ihmisten terveydestä välitetä koska yritystoiminta on tärkeämpää.  Saa syöttää mitä paskaa hyvänsä.

Vierailija
37/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaiset järvikalapuikot on hyviä 😋

Vierailija
38/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kalapuikoissa ole paljoa hiilihydraatteja ainakaan. Kun vertaa roskaruokaan. Pakasteet nyt ei ravintoarvoissa kovin varmaan loista!

Mihin ne ravintoaineet kalasta pakastaessa häviävät? Ei niin mihinkään.

Vierailija
39/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en erityisemmin ole kalan ystävä. Joskus ravintolassa saatan ottaa siikaa tai lohta, koska tiedän sen olevan maukasta ammattikokin käsittelyn jäljiltä.

Kotiin ostan vain kalapuikkoja. Mutta niidenkin tulee olla niitä filee kalapuikkoja. Kun nuo paistaa rapeaksi, niin on suurta herkkua esim. kermaperunoiden kanssa. 

Vierailija
40/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laske niistä kalan määrä katsomalla ravintoaineet.

Kannattaa katsoa kalapuikkojen koostumusta muutenkin. Itsepä arvelen, että siinä kuorrutteessa on kovia rasvoja, koska eihän se muuten kunnolla kasassa pysy.

Itse ostaisin mieluummin seitiä kuutioina.

Seiti, punakampela ja kolja ovat ravintoköyhiä kaloja siinä mielessä, ettei niissä ole D-vitamiinia eikä Omega-3 rasvahappoja juuri lainkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä