Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kalapuikot kunnollista kalaruokaa?

Vierailija
10.01.2026 |

Sanotaan että kalaa pitäisi kolme kertaa viikoss syödä niin lasketaanko kalapuikot siihen ?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kolmasosa mautonta kalaa. 

Vierailija
2/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nautin kalapuikoista 3* viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaa. 

Vierailija
4/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jos syö muutakin kuten uusia ja vihanneksia. Itse syön ja tosi halpaa on.

Vierailija
5/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoo kala mihin mulla on varaa että toivottavasti on.

6/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos paketissa on sydänmerkki

Vierailija
7/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske niistä kalan määrä katsomalla ravintoaineet.

Kannattaa katsoa kalapuikkojen koostumusta muutenkin. Itsepä arvelen, että siinä kuorrutteessa on kovia rasvoja, koska eihän se muuten kunnolla kasassa pysy.

Itse ostaisin mieluummin seitiä kuutioina.

Vierailija
8/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikot on melkein puoliksi vain kalaa, koska varsinkin halvoissa merkeissä kalaa on ohut suiru ja sen päällä on paksu kuori. 

Vierailija
9/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsoa kalapuikkojen koostumusta muutenkin. Itsepä arvelen, että siinä kuorrutteessa on kovia rasvoja, koska eihän se muuten kunnolla kasassa pysy.

Kalapitoisuus ilmoitetaan prosentteina ilman laskemistakin. Kuutiosei ei vaan maistu hyvälle.

Vierailija
10/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole. Vaikka Itämertakin pidetään saastuneena, merestä pyydettyä kalaa pidetään kuitenkin terveellisenä kohtuuannoksina. Hyödyt ohittaa haitat. Myös kalapuikoissa.

Vierailija
11/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse nautin kalapuikoista 3* viikossa.

Kannattaisi kyllä syödä muutakin kalaruokaa kuin vain kalapuikkoja. Jos syynä on raha, niin esimerkiksi kalasäilykkeet on aika edullisia. Makrillissa on myös hyviä rasvahappoja, sitä voi käyttää esim. tomaattikastikkeessa lämpimiin voileipiin: ruisleipää, makrillisäilykettä, juustoa ja vähän yrttimaustetta. Toinen superedullinen on tonnikalapasta. 

Vierailija
12/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niissä samat hyvät ainekset ovat kuin muissakin kaloissa

Vierailija
13/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse! Tulee paljon parempia!

Vierailija
14/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kai se on syödä joskus kalapuikkoja kuin ei kalaa ollenkaan. 

Vierailija
15/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niissä paljon  kalaa. Seitiä. Kuorrute ei ole ravintorikasta. Jos miettii liikaa, niin mitään ei voi syödä. 

Vierailija
16/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fileekalapuikot höyrytetyn parskaalin kera ja majoneesia kylkeen. Namsiks!

Vierailija
17/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tavallinen kalapuikko: KALAPUIKKOJA KULTAKUOREESTA, ESIPAISTETTU, PAKASTE AINEKSET: Kultakuore* (kala) (Argentina silus) 62 %, korppujauho (vehnäjauho, vesi, mausteet (paprika, kurkuma), suola, hiiva), rapsiöljy, vesi, vehnäjauho, perunatärkkelys, suola. *Pyydetty Koillis-Atlantilta (Färsaarten alue, barentsinmeri, Norjanmeri, Huippuvuoret tai Karhusaari). Saattaa sisältää ruotoja.

Eipä tuo erityisesti parane vaikka leivityksen tekisi itse. Kalapuikoista tulee hyvä burgeri. puoli pakettia puikkoja paistetaan miedolla lämmöllä rapeiksi voissa. Voita saa olla paljon. Sämpylään sipaus majoneesia ja majoneesipinta paistetaan pannussa rapeaksi. Toisen puolen sämpylästä voi paistaa myös kalapuikkojen jäännösvoissa, niin ei tule hävikkiä ja saa maut talteen. Puikot asetellaan sämpylälle ja siihen vielä sitruunamajoneesia, tai jopa itse valmistettua ranch-kastiketta. Voi laittaa myös salaattia, mutta burgeriin ei kasvikset kuulu.

Vierailija
18/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paneerauskerros kyllä melkoinen.  

Vierailija
19/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida kokkaus lähellä sydäntä olla. Ei siinä levityksessä rasvaa käytetä.

Vierailija
20/48 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalapitoisuus ilmoitetaan prosentteina ilman laskemistakin. Kuutiosei ei vaan maistu hyvälle.

Mulla tuli vähän vahingossa tehtyä tosi hyvä ruoka just niistä kuutioseipaloista. Kokeilepa, että sulatat ne palat, kuivaat ja suolaat plus maustat. Vuokaan. Ja sitten valkokastikepäälle. Sen päälle vielä juustoraastetta. 

Perunamuussi tai ihan keitetyt potut kaveriksi. Itse tykkäsin. Tullut tuon vahinkolaukauksen jälkeen tehtyä ihan tarkoituksellakin.

N54