Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marrasmasut torstaihin :)

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen herää joka aamu aikasin vaikka ois illalla kuin väsyny ja riippumatta siitä mihin aikaan menee nukkuu. Pakko varmaan kohta aikastaa nukkumaan menoo et jaksaa ite nousta kans kuuden jälkeen joka aamu. Alkaa olla taas vähän zombie-olo :(

Iiden: Onpas sulla vaikee tilanne! Paljon voimia sulle mitä ikinä päätättekin tehä!

eppuliina kyseli masun näkymisestä. Oltiin maanantaina esikoisen kerhokaverin synttäreillä ja äidit siellä huomas et oon raskaana. Yks niistä sano ettei voi erehtyy ku on ihan vauvamasun näkönen ja siis nyt jo viikolla 11. Kuopuksestaki alko tosin näillä viikoilla näkyy kunnolla koska en ollu ihan täysin palautunu keskenmenosta joka oli tyttöjen välissä. Löysin viel yhet vähän isommat housut kaapista (ei mammahousut) jotka ostin kuopuksen syntymän jälkeen. Ne jalassa on ihan hyvä viel olla joten koitan viel pari viikkoo selvitä ilman mammahousuja.

Olipas eilinen pino pitkä. Meitä onki oikeen kunnon poppoo :) Meillä on kans netti ollu poissa käytöstä ja sekös harmittaa. Täällä oli muutamalla muullaki sama ongelma eilen. Koneet on joskus kyk aikamoinen riesa.

Kohta taas aamupalan laittoon, vaikka ite vetäsin jo banaanin ku nälkä oli kaamee ja pahaolo uhkas. Onkos muuten muilla kasvanu viel ruokahalu? Musta tuntuu et oon syöny tosi paljon ja silti on taas kohta nälkä.

Tarald 10+5

Vierailija
2/36 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on vielä etova, mutta parempaan päin. Ruuista joku kyseli jossain vaiheessa.... minun on tehnyt ihan älyttömästi mieli appelsiinimehua ja salt pastiller (niitä laivalta). Ja taas on tilauksessa kun kaveri lähtee. Ei kyllä parantuisi kauheesti niitä syödä kun alapaine oli 81.

Ultrassa on tullut käytyä ja kovasti kaveri siellä liikuskeli ja aukoi suutaan. Uteliaskin oli kun naama oli koko ajan näkyvillä ja kääntyili aivan kuin olisi aavistanut että joku häntä kurkkii. Aivan erillainen kuin siskonsa joka oli aina pylly päin.

Mulle alkaa ruoka maistamaan yleensä tossa illan suussa.... päivä menee popsimalla jotain pientä.... päärynää, omppua, sämpylää. Pakko kuitenkin popsia jotain pientä tunnin välein ettei pääse ihan kauhee olo tulemaan. Mehua menee kanssa aikaste paljon.... vesi maistuu lipeältä samoin Jaffa???!!! Mikään rasvainen ruoka ei todellakaan masitu, jos ei lasketa pitsaa (varsinkin sen reunoja). Sitä pystyy yhden siivun syömään.

Muutoin aika sujuu sutjakkaasti tuon 3-v neidin kanssa ja töissä käyden. Vielä on voinut käydä ratsastamassa ja kait toi painokin alkaa pikkuhiljaa nousemaan. Noussut nyt 0,5 kg. Vielä ei olla lähtöpainossa, mutta varmasti se saavutetaan ;O)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan, marraskuun mammat!

Eilisen ultran jälkeen uskaltauduin nyt minäkin liittymään joukkoonne. Olen 36 v. kahden tytön, 3 ja 4 v., äiti. Rv 9+2 ja laskettu aika 27.11.

Meille tämä on yllätysraskaus ja elämäntilanteemmekin on nyt juuri hiukan hektinen. Muutto ja iso remontti sekä asuminen alkeellisissa olosuhteissa remontin keskellä ainakin koko kesän verran on edessä. Ja suoraan sanoen olen ollut hyvin väsynyt vielä näiden kahden edellisenkin neitokaisen jäljiltä; ainakin minusta tuntuu, että pieni ikäero on se juttu, joka minut uuvutti. Kaikesta huolimatta olen tottunut ajatukseen kolmosesta, samoin mieheni. Jännä juttu, miten siihen kuitenkin lähtee innostuneena mukaan. Ja varsinkin ultran jälkeen olin kyllä ihan tippa linssissä - onnesta:) Sitä pientä sentin kokoista möykkyä kuvassa olen liikuttuneena katsellut...enpä olisi uskonut, että se voi tuntua yhtä ihmeelliseltä vielä kolmannellakin kerralla.

VOinti on vaihteleva: mielialat heittelee, paha olo tulee heti, jos on ollut liian kauan syömättä ja kahvia ei tee mieli. Oksentanut en ole kertaakaan missään raskaudessa, mutta ällötyksen tunne vaivaa ja varsinkin hajut ällöttää. Hengästyn ja palelen. Rinnat arat. Outoja nipistelyjä vatsassa ja vatsa muutenkin on kuin ilmapallo. Sikäli ikävää, etten haluaisi vielä töissä paljastua...mulla päättyy nimittäin koeaika vasta, joten pomo ei taatusti ilahdu uutisestani.

Siinä alkujorinoita, nyt hommiin!

terv. Hevimami 9+2

Vierailija
4/36 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sellainen tunne, että maanantaina iskenyt vatsatauti olisi selätetty ja elämä palaa meikäläiseen. Koska kukaan muu perheestämme tai töistäni ei ole sairastunut, aloin jo pelätä, että minulle on vain iskenyt mieletön raskauspahoinvointi. Kauhulla mietin vaihtoehtoa, että se ei loppuisi vielä moneen viikkoon, huh! Voimia vaan niille, jotka päivittäin oksentavat!

Tällä hetkellä olo tuntuu läskiltä, mutta kohtua en tunne senkään vertaa, kuin mielestäni joskus pari viikkoa sitten. Mistä lie johtuu?! Lääkäri totesi tiistaina kohdun kasvaneen, mutta kuten kerroin, niitä sydänääniä ei vielä kuultu. Lääkärin ehdotuksesta olen menossa huomenna terkalle uudelleen kokeilemaan. Kovasti mietin, mitä ihmeen hyötyä siitä on. Jos äänet eivät kuulu nytkään, niin ei se taaskaan elämääni helpota, mutta en minä sen perusteella pääse myöskään ultraan. NP-ultra on 8.5., joten silloin selviää lisää. Nyt pitää vain luottaa:)

Tuntuvat nämä omat murheet kuitenkin kovin pieniltä , kun miettii millaisten päätösten kanssa toiset painiskelevat. Voimia!

Vierailija
5/36 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se " Lilli" tanssahteli! Voi kuinka hurmaava yksilö! Sain nauttia näkymistä koko rahalla kun sintti ei suostunut näyttämään ensin kuin naamaansa. Vilkutteli veijari äidille ja potkiskeli oikein tomerasti. Vastasi viikkoja ja niskapoimuturvotusta oli vain nimeksi. Ajatella, että ihan 4cm pitkä (pää-perä)! Aikasta mitättömän kokoinen, mutta sydän vaan siellä jo oli, munuaiset, aivot, mahalaukku, viisi sormea jne.

Ultran teki kätilö, kun kuulemma on tapana täälläpäin niin. Sama juttu rakenneultrassa. Tammisaaressa ultrasi lääkäri silloin reilu kaksi vuotta sitten. Samapa se, pääasia on, että näkee mahaan. Tuttavapiirissä on muutama lääkäri, joten en heitä millekään jalustalle nosta. Ihmisiä siinä missä muutkin. ;-)

Rv 11+

Vierailija
6/36 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan rauhallinen aamu, kun kouluun tarvii mennä vasta 12. Saa rauhassa tehdä aamutoimet, eikä oo kiire minnekään.

Täällä alkaa olla jo aika energinen olo, pahoinvoinnista ja ällötyksistä ei enää tietoakaan, mitä nyt joskus ennen nukkumaan menoa iltaisin hieman etoo. Väsymyskin alkaa jäädä taakse, eikä ihan niin pitkiä yöunia enää tarvitse. Jospa tätä oloa kestäisi ainakin sen keskiraskauden ajan, mielellään loppuun asti. Mulla tuntuu vaan olevan krooninen nälkä. Vaikka söisin itseni ähkyyn asti, niin puolen tunnin - tunnin päästä jo on nälkä. Oon nyt aamuisin puuron syöny, mut heti jo koulumatkalla alkaa vatsaa kurnia, vaikka ne matkat taittuu autolla ;) Ihan jo pelottaa, että miten painokäyrille käy. No pitää yrittää ruveta liikkumaan enemmän nyt, kun pahaolokin on poissa. Jospa se painokin sitten jotenkin pysyis kurissa.

Maha ei ole vielä kasvanut, mutta kohtu tuntuu tosi turvonneelta ja kovalta tuossa alavatsalla. Eiköhän se parinviikon sisällä sieltä pullahda. KOhdun asennosta ei oo kylää tietoakaan, että jos se on taakse kallellaan niin sitten saattaa mennä kauemmin.

Täälläkin nuo neuvolaultrat tekee lääkäri, mut sit nuo seulat, eli np ja rakenne suorittaa kätilö, koska ne tehdään synnärillä. Eiköhän ne molemmat asiansa osaa, kun ovat siihen ammattiin vihkiytyneet. Että ihan luotettavaa tietoa varmaan saa molemmilta.

Mites muut, ootteko jaksanut kevätsiivouksia tehdä? Minä en, mutta ajattelin, että jätän ne suosiolla muutaman viikon päähän kun kesäloma alkaa. Mulla on aika luksus kesäloma tänä vuonna. Toukokuun puolesta välistä, elokuun loppuun. Saapi rauhassa keskittyä raskaana oloon. No koulujuttuja pitää toki tehdä, mutta lomaa se on silti ja eipä niissä koko kesää mene. Kesätöihin hain kyllä muutamaan paikkaan, mutta en niitä saanut. Enkä oikein ois kyllä halunnutkaan, sen jälkeen kun sain tietää olevani raskaana. Kun ei voi tietää miten tämä etenee ja sujuu ja kouluhommia pitää saada aikalailla tehtyä, koska ensi vuodesta tulee välivuosi. Että sais nuo opinnot hyvään vaiheeseen.

Nyt pitää mennä hetkeksi lukemaan tenttikirjaa. Huomenna ois 2 tenttiä, enkä oo kumpaankaan vielä lukenut ja tänään koulua ilta 6:een. No ei paniikkia, ainahan voi uusia. Aiheena ois mielenkiintoiset Taidehistoria ja Lukemaan ja kirjoittamaan opettaminen. Blaah!

Sanle ja DJ 11+2

Vierailija
7/36 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin juuri että joku teini-ikäinen on lahjoittanut minulle kasvonsa =). Älyttömästi finnejä joka paikassa! Ei kauheen kiva...

Galluppia heitän: kuka ottaa äitiyspakkauksen?

Itse tuossa juuri lajittelin noita vauvan vaatteita (laatikoihin koon mukaan, en jaksa koko arsenaalia pestä kerralla =)) ja totesin että niitä on aikamoinen määrä! Kaikkea muuta löytyi paitsi se äitiyspakkauksen toppapuku ja tossut. Ja viimeksi en sitä toppapukua edes käyttänyt kertaakaan. (En oikein digannut pojalla keltaista pukua jossa röyhelöt takana... Puku jäi siis turhaksi). Mietin että onkos järkeä sitä pakkausta ottaa, ei välttämättä kuitenkaan ehdi kaikkea käyttää. Meillä tuo esikoinen kasvoi ainakin niin mieletöntä vauhtia että 56/62 koot kävivät hujauksessa pieniksi. Ainoa ilo siitä paketista on sen hakeminen ja vaatteiden hypisteleminen =). No, on tässä vielä aikaa miettiä asiaa.

Sitten kyselen vielä muuten pesuvinkkejä jos joku tietää =) =). Joissain puseroissa oli kellastumaa (varmaan pukluista) niin mitenhän ne saisi pois?? Valkoiset lähtee varmaan kloritella mutta miten menetellä niiden bodyjen kanssa missä on kuvioita??

Johan on ongelmat tälle päivälle =). Huomenna np-ultra. Pitäkää peukkuja, mä olen aivan paniikissa...

Eppuliina rv 11+6

Vierailija
8/36 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu ja munkinleivonta jo melkein kolkuttelee ovella, joten mikäs on ollessa toiveikas. Muutama työtunti pitää vielä rutistaa tänään ja huomenna. Olo on ihan hyvä, suussa maistuu pahalle kuten useimmiten mutta muuten ok.

Eppuliina kyseli äitiyspakkauksen ottamisesta. en oo ottanu sitten esikoisen enkä ota vissiin nytkään. Meillä on vaatteita aika lailla, joten luultavasti täydentelen puuttuvia. Poikien vaatteita on aika vähän kun kaks viimeisintä on ollut tyttöjä, joten mikäli parin viikon päästä ultrassa näkyy että odotettavissa on kölvi, niin sitten vaan vaateostoksille.

Niitä puklubodyja voi vaalentaa kuivattamalla niitä auringossa, aurinko syö esim. porkkanatahroja. tosin ei välttämättä kokonaan, joten olen joutunut jonkun verran heittämään poiskin kauheen tahrasia kuteita. Onneksi näin monennen lapsen kohdalla on melkein enemmänkin runsaudenpulaa vaatteista kun hyviä kaytettyjä on, ja silti ite ja muutkin ostelee vauvalle kaikenlaista, kun se on niin kivaa ostella pientä ja sievää...

Tänään on vissiin viikkoja 11+4. Ja maha kasvaa ihan silmissä...

Vierailija
9/36 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppiin: mä meinasin eka etten ota ollenkaa et sen 140e voi sijottaa sit vaik vaunuihin mut ko näin kuvia siit uudesta paketista ni pakko ottaa :) mä tykästyin niihin väreihin :) mulla on edellisestä äippäpakkauksesta suurin osa vaatteista ja makuupussi tallessa mut just kevyttoppa ja ulkohaalari puuttuu.. ja onhan se tosiaan askel lähempänä h hetkeä ko sen paketin saa hypisteltäväks :)

Vierailija
10/36 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

köh... eli siis piti sanomani huomenta :) vähänkö aika kuluu nopeasti! nyt tässä mennä porskutellaan sitten jo 14 viikolla etiä päin. ja enää *laskee sormet pystyssä* 4 yötä ja näkee mitä paaperolle kuuluu.

ja muutakin kivaa vielä! mun paino on viimein kääntyny oikeeseen suuntaan eli tullu pikkusen lisää painoa. eli kyllä siellä joku kasvaa sutimisen lisäksi :)

eilen ei ruoka maistunu. söin koko päivän perunamuussia lähes pelkästään. mutta illalla sängyssä iski sitten taas hirveet himot. alko tehä ihan hulluna mieli ruisleipää. oli ihan hilkulla etten lähteny essolle ostamaan. pitää tänään ostaa kaupasta iso paketti.

hevimami tossa jo kertoki melkein meikäläisen tän hetken oireet. ainoastaan kuvotus tulee oi syöny tai ei :) ihan täsmälleen samaa menee tämä matami täällä. toi hengästyminen on inhottavaa. pelkkä sängystä nousu aiheuttaa huohotusta, olo on ku vanhalla mummolla. ja väsymys puuttu. eilen olin niin väsyny että itku meinas päästä. tänää onneks mies anto mun nukkua aamulla eikä tarvinnu esikoiselle tulla pukee päälle ennen ku mnies vie sen tarhaan mennessään.

:O apua! nyt on torstai ja tosiaa vappuhan on ihan nyt! mites se näin äkkiä tuli. yhtäkkiä tuli sellanen lamppu pään päälle.

Ä-PAKKAUKSESTA: ollaan miehen kaa mietitty että otetaan se vaikka onkin esikoiselta vaatteita. se jotenkin " kuuluu" tähän hommaan ja halutaan ottaa se ihan vaa sen takia, hehe. syy tämäkin :D

TYTTÖ/POIKATUNNE: onks teillä sellasta tunnetta että napero on jompi kumpi? mul on niin vahva tunne että tää on tyttö. alusta asti ollu. tosin, esikoisellakin oli tunne että tyttö ja tuli poika. mutta se ei ollu näin vahva. tän kaa lipsahtaakin tosi usein että tyttö. esikoiselle puhun vahingossa pikku siskosta ja sit saa taas korjailla että pikku sisko tai veli.

romaani tuli. lopetan tähän. kiitos moi :) jatkuu varmaa taas ilta päivällä, hehe. moikkis

Vierailija
11/36 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppuliina kyseli vaatteiden tahroista. Oon ymmärtänyt että ainakin kestovaippojen kakkatahroja poistetaan sappisaippualla. Tepsisikö puklutahroihinkin. En sit tiiä et jos on kovin vanhoja tahroja että tehoaako enää. Kyselit myös tuosta pakkauksesta, että ottaako sitä. Vaikka itselleni on vasta esikoinen tulossa, niin en ajatellut ottaa sitä. Ja ihan siks, että minun serkku sai kans esikoisen alkuvuodesta ja ei oo juurikaan käyttänyt koko pakkausta. Ainoat asiat mitä siitä tarvii, on se makuupussi, peitto ja lakanat, pyyhe ja pikkutavarat, esim. vesilämpömittari. Saan tuolta samaiselta serkulta ihanan toppahaalarin, joten pakkauksen haalarillekaan ei ole käyttöä. Pakkauksessahan ei ole alle 60cm vaatteita, eli niitä joita vastasyntynyt tarvitsee. Vaan ne on 60-70cm ja siihen mennessä on varmaan saanu jo niin paljon ihania vaatteita lahjaksi ja itsekin varmasti ostelen niitä aika määrän, että ei sen jälkeen halua enää pakkauksen vaatteita käyttää, kun ei ne minun mielestä ainakaan kovin sieviä ole.

Otan siis sen 140e rahana. Sillä summalla saa hyvin ostettua peiton, makuupussin (äp.n makuupusseja muuten myydään tosi halvalla huuto.netissä, jopa uusia)pyyhkeen, v-mittarin, kynsisakset ja harjan ja rahaa jää vielä vaatteisiinkin.

Vierailija
12/36 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistäs te olette nähneet uuden äippäpakkauksen kuvat, kelan sivuilla kun on vielä 2006 vaatteet näytillä. Kiinnostais itteäki nähä ne!:)

Täälä koin eilen illalla tai oikeastaan tänään kunnon yllärin. Mulla siirtykin rv 2 viikolla etiäpäin, katsos keskenmenon jälkeen heti melkein ovis, neuvolatäti unohti laittaa siihen kaks viikkoa päälle..mies eilen illalla sängyssä rupes miettimään et mitenkäs se raskausviikkojen laita oikein on ja sit hoksattiin yhdessä että hei, niitähän on unohettu lisätä se 2 viikkoa! Sopii oikeinkin hienosti meikäläiselle! :)

Täällä mietitään että mitä kaikkia hyveitä ostellaan vapuksi, nimittäin mielitekoja on ..:P

Täälä kuvotus jatkuu ja väsymys sen myötä. Mulla on nää viimiset 3-4 viikkoa ollu pääkipee. Onko muilla ollut vastaavaa. Neuvolassa sanoivat että se voi johtua progestroonihormoonin runsaudesta tai alhisesta verenpaineesta, tässätapauksessa alhainen verenpaine on poissuljettu vaihtoehto. Onko teillä kestänyt pitkään sitä pääkipua ja onko se ollut päivittäistä??

Toivoa passaa että tämä tästä hellittäisi.

Mutta ihanaa olla raskaana ja toivon todella että tämä raskaus sujuisi loppuun asti ja saisin elävän vauvan syliini!!

Hyvää päivänjatkoa kaikille ja hyvät vaput, ellen ehdi pinoutua. Tämä loppuviikko pukkaa olemaan kiireinen kun on muutto edessä.

/ Catry+ ylläri 10+6

Vierailija
13/36 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen siis kävin neuvolassa ja sieltähän se vaavi löytyi=). Ensin säikähdin sykettä kun oli enimmäkseen 177 mutta sitten selailin neuvolasta saamaani odotuskirjaa ja siinä lukikin että just näillä viikoilla syke on n. 177, että ihan normaali se olikin=). Sykettä sai kyllä kauan etsiä ja kiitän kyllä terkkarin sinnikkyyttä, itse olisin pian jo luovuttanut, mutta onneksi se sitten sieltä löytyi, keskeltä kohtua =D.

Veriseulassakin kävin eilen ja nyt sitten saakin alkaa jännätä np-ultraa joka on parin viikon kuluttua...oispa siellä kaikki hyvin niin uskaltaisin alkaa nauttia tästä odotuksesta.

Joku kysyi kumpi olo on, jotenkin mulla on tyttöolo, mutta saattaa olla senkin takia kun kaksi viimeisintä on poikia niin ehkä hiukan jo Toivois tyttöä taas vaihteeksi;-), vaikka OIKEASTI kumpi sieltä sitten syntyykin niin Hän on se AinoaOikea, sukupuolesta viis.

Olo on muuten aina vaan ok, lieväkin kuvotus on kadonnut olemattomiin, ainoa oire on uupumus joka ajoittain iskee kuin halolla päähän, silloin voisin kyllä nukahtaa vaikka seisaalleni...

Tuli nyt vaan OmaaNapaa, mutta tulipahan edes sitä;-)

Vierailija
14/36 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkaa väsymys helpottaa. Osaksi viime viikkojen väsymys johtui myös uudesta työpaikasta.

Me otetaan äitiyspakkaus koska odotamme esikoista eikä mitään ole valmiina. Toki kavereiden lapsilta saa jotain lainaan ja käyn varmaan kirppiksilläkin jotain hankkimassa.

Vinkiksi kaikille pääkaupunkiseutulaisille: Postitalossa lastentarvike kirppis la ja su klo 12-15!

Me menemme ultraan 3.5 kättärille. Sitä innolla odotellaan...

t. Glenda+poikanen 11+6

Vierailija
15/36 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

RV:t eli 9+6

eikö ois kiva kun kaikki laittais nämä rv:t viestin perään, moni laittakin mutta moni taas ei, kiva tietää kun lukee että millä viikoilla kukakin kokee jotain tiettyä oiretta tms;-)?

Vierailija
16/36 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Catry: Tämmöset kuvat löysin nyt pikasesti ite, vissiin lapsimessuilla otettu: http://zombiinos.net/kuvatuksia/aippapakkaus2.jpg ja http://zombiinos.net/kuvatuksia/aippapakkaus1.jpg

Noista on kyllä keskusteltu täällä vauvan sivuilla kuin myös kaksplussan foorumilla, niistä hakemalla voi löytää lisempää kuvia. :)

Äp-gallup: mä oon kyllä alusta asti ajatellut että otan sen pakkauksen. Meille on ensimmäinen lapsi tulossa eikä mulla ole yhtään mitään valmiina ennestään. Tai no on yksi villatakki jonka alkuinnostuksessa neuloin. :D Mutta sekään ei oo ihan vastasyntyneen kokoinen... Ja mun mielestä noi uuden pakkauksen värit ja kuosit näyttää ihan kivoilta, ihan mielelläni otan semmosen tuli sitten tyttö tai poika.

Ai niin, eilen oli eka tapaaminen beiben kanssa! Oli se aika uskomatonta nähdä sätkivä sintti ruudulla. :) Se kieppuili villisti ympäriinsä ja heilutti käsiä ja jalkoja. Sydämen sykekin näkyi. En mä siitä kovin paljon kyllä selvää saanut, enkä ymmärrä miten vmv69(?) oli nähnyt suunkin? Vai kävitkö jossain erityisultrassa? Meillä näkyi lähinnä vain valkoista usvaa monitorilla, tai sit en vain osannut katsoa. No, pää-perämitta oli 39-40mm ja la siirtyi pari päivää myöhemmäksi. Harmillista kun piti palata takaisin 11. viikolle vaikka luulin jo päässeeni ohi siitä. :) Mutta se oli helpotus että siellä oli vain yksi sydän pompottamassa, olin jo ihan varma että kaksoset sieltä tulee.

Ultran jälkeen mentiin sitten miehen kanssa oikein hienosti syömään ravintolaan. Viime viikolla oli miehen synttärit, niin piti niitä juhlia siinä samalla. Oli kyllä hyvää ruokaa, vieläkin vesi tulee kielelle kun sitä ajattelee... :)

Enkä mä myöskään tunne kohtua missään vaikka kuinka oon yrittänyt tunnustella. Ehkä se on vielä niin alhaalla, tai sitten johtuu noista päällyksistä ettei sitä vielä tunnu...

Hevimami: tervetuloa joukkoon! Mukava että meitä on näin monta!

Jep, pitäs laittaa simaan vielä hiiva... Vähän myöhässä oon kyllä siman kanssa, mutta viittiihän sitä vielä vapun jälkeenkin juoda. Onnellista torstaita kaikille mameille! :)

-Ama-riia rv 10+6 (plääh, ois voinu olla 11+2, se on päiväntarkkaa kuten tiiätte)

Vierailija
17/36 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sitä aloittaisi, kun unohtuu kuitenkin niin nopeeta, mitä piti sanoa..

No, ekakskin Hevimamille tervetuloa! Mukavaa kun uusia ilmaantuu joukkoon:)

Eppuliina(ko?) kyseli ä-pakkauksesta? Me ei varmaan oteta, kun esikon pakkauksesta on kaikki tallella ja vaateta muutenkin enemmän ja vähemmän..tokihan ne ois ihan uusia yms. mut varmasti tulee osteltua muutenkin viel jotain uuttakin:)

Tsemppihalit muuten teille, jotka ootte kärsineet pahoinvoinnista pidempäänkin..mulla tänään tuli jostain semmoinen yköolo, mietitytti et pitääkö lähtee veskiin ja miten äkkiä. Maha oli päässyt tyhjäksi ja kun aloin syömään niin sitten tuli se olo..kumma juttu.

Muuten ei onneks oo ollut paha olo enä, josko tästä raskaudesta pääsis oksuilematta..esikon raskausaikana taisin 3 kertaa kaikkiaan halailla pönttöä.

Miekin luulen löytäneeni sen kohdun lopulta..tosin ihan 100-varma en oo, mut jokin tuolla häpyluun yläpuolella pömpöttää, ja on suht kova. Ja mahallaan ollessa tuntuu semmoinen pieni pallo tms. Onko se se??

Hih, tuntuu vähän tyhmältä kysellä tämmösiä tyyliin " missä se kohtu on?" kun kuitenkin jo toinen ois tulossa..:) Ei sitä tullu sillon silleen seurattua..*nolona*

Tyttö/poikaolosta; Esikkoa ootellessa mulla oli ihan poikaolo, jotenkin kaikki merkit viittas siihen(ehkä mielessäni toivoin tyttöä, vaikka tietty kumpikin ois kelvannut:) ) paitsi maha mulla oli sit ihan tyttömäinen,levee yms. Ylläri oli kuitenkin suuri kun synnytyksen jälkeen kätilö sanoi, et saitte tytön:)

Nii, ja tässä raskaudessa ei oo ehtinyt tulemaan mitään oloa, kun tuntuu niin epätödelliselta koko ajatus vieläkin..

Juu, nyt pitää taas lähtee syömään, en muista mitä piti viel komentoida, mut palailen kuhan kerkeen..

Milenna rv11+5

Vierailija
18/36 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 12+6

Joku kysyikin miten näin suun liikkeet. Kyllä ne siellä oikein hyvin näkyi kuten silmän paikat ja jopa sormen alut. Mahalaukku näkyi myös hyvin sekä sydän. Niskapoimukin näkyi. Kyllä samat asiat siitä tulostetusta kuvastakin näkyi. Ehkä teillä epäselvempilaite tai jotain...? Itse olin Tammisaaressa ja kätilö teki ultran ja naureskeli kaverin suun aukomista. =o)

En osaa sanoa otanko äitiyspakkauksen, luultavasti otan. Vaikka edellistäkään ei pahemmin tullut käytettyä,mutta onahn siellä jotain ihan hyviäkin. Täytyypä käydä kanssa katsastamassa sen pakkauksen kuvat. Niin ja eikös siellä ole kestovaippakin mukana niin pääsee kokeilemaan sitä.

Tsemppiä muille huonovointisille!

Vierailija
19/36 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoinkohan oikein raskausviikot... no joka tapauksessa nyt on siis rv 13+0., nii. huomaatteko kuinka ahkeraan luen kokeeseen joka on tossa... 3 tunnin päästä :) ei kiinnosta ollenkaa.

raskausviikkojen merkkaamisesta: mä aina unohdan laittaa ne...

ja jatkuu...

Vierailija
20/36 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kerrankin jotain aikaan. Tää viikko on lomaa ja nyt sain itseäni niskasta kiinni. Siivotin talon, laitoin ruokaa ja pakkasin talvikengät ja takit kesäsäilöön. Nyt on hyvä mieli. Koti siistinä, ruoka tuoksuu hyvälle ja toivon, että se pysyy myös sisällä toisin kuin aamiainen, joka lensi seinille, kun en ennättänyt vessaan:-( Koiran kaa ollaan vuorotellen oksennettu koko aamu. Mulla se tätä raskauspahoinvointia ja koira oli syönyt heinää. Että silleen.

Me ajateltiin ottaa äitiyspakkaus. Meillä eka tulossa ja valmiina ei ole mitään. Ei myöskään kaveripiirissä kauheesti pikkulapsia, joten varmaan kaikki pitää hankkia uutena tai metsästää kirppareilta. Kauhistuttaa se rahamäärä, mutta uskon, että isovanhemmat auttavat mahdollisuuksiensa mukaan.

En oo tuntenut vielä kohtua, mutta nyt ihan parin päivän aikana vatsa pompahtanut eri tavalla esiin. Olen ollut huolissani, kun paino vaan laskee ja maha ei näy, mutta kyllä se sieltä varmaan aikanaan. Eilinen np-ultra helpotti. Kyllä se kuutti siellä vilkkaana meille vilkutti ja kääntyili. Ja kaikki oli muutenkin kunnossa.

Carmine+ Kuutti rv 12+1