Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaahan Jari Saario itse pelastusoperaationsa?

Vierailija
10.01.2026 |

Toivon todellakin, että hän selviää ehjin nahoin ja mielin. 

Mutta toivon myös, että minkään maan veronmaksajat eivät joudu maksamaan äärimmäisen kallista (ja vaarallista) pelastusoperaatiota. 

Miksi? No hän ei ole mitenkään vahingossa joutunut merihätään tyhmästi yksin keskellä valtamerta vaan hän on tietoisesti itse sinne itsensä järjestänyt. Hänen soutelunsa on jonninjoutavaa huomionhakua, omalla hengellä leikkimistä. Lapsikin ymmärtää, että riskit on valtavat. On itse kovalla vaivalla jörjestänyt itsensä paikalle, ei ole mitenkään joutunut vahingossa sinne.

Eri asia jos olisi vaikka tekemässä jotain huipputärkeää tutkimusta, olisi siis töissä eikä vain seikkailemassa. Pelastajat ovat nyt sidottuina tuollaiseen älyttömään sijaintiin ja poissa sieltä missä onnettomuuksia sattuu oikeassa elämässä, pelastajat joutuvat myös itse vaaraan.

Toivottavasti pelastustoiminnan kustannukset on sisällytetty alkuperäiseen rahoitussuunnitelmaan, jonkinlaiseen vakuutukseen. 

Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin mutta kustannukset sille, joka ne on aiheuttanut älyttömillä hankkeillaan.

Kommentit (782)

Vierailija
481/782 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, jos ei ota kuvaa ihmisestä, vaan pelkästään Clayton veneestä. Niin ihanko totta, että Eagles laivan varustamo kieltäisi kuvan veneestä. Siis soutuveneestä. Niin ja kyllä Jari itse voi soutuveneestään kuvaa lähettää.  Laivasta ei saa kuvata venettä, varustamo kieltää. Täytyy otta yhteys Silja Lineen, että antaako varustamo luvan ottaa kuvan omasta veneestä.

Vierailija
482/782 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ano Turtiainen soutaa kyllä tuon reitin avonaisella Päijän veneellä ja T-paidassa. Samalla todistaa litteän maapallon olevan totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/782 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen onnellinen että näin videon. Kukaan ei ollut vaarassa (ainakaan videon aikana), merenkäynti ei ollut pahin mahdollinen, maalaa tabloidien toimittajat nyt millaisia otsikoita tahansa. Jarin kunnosta on mahdotonta sanoa, mutta itse itsensä sieltä verkkoon kampesi. 

Se paatti kääntyy sivuttain sillä tapaa, että aaltojen vaikutus olisi mahdollisimman vähäinen. Aika lähellä oli kyllä Jarin alus sitä  Cymonaa ja tarkkaa homma oli se verkon heiluminen ja miehen nostaminen alukseen. Ei todellakaan näyttänyt helpolta tai turvalliselta. Jarilla oli kyllä sinniä hirveät määrät ja vielä toimi koordinaatiokyky. Se verkkoon nouseminen oli jo hirveä ponnistus

Sääliäkö pitäisi?

Vierailija
484/782 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti laittavat tuon edes siivoamaan laivan vessoja loppumatkan ajaksi. Ja välistä voisi käydä vähän piiskalla huitaisemassa jos ei harja heilu riittävän nopeasti.

Toivottavasti. Ja ruoaksi lautasellinen kaurapuuroa joka toinen päivä. Nukkua saa kannella kovalla puulattialla. Jospa alkaisi vähän miettiä tekojaan.

Vierailija
485/782 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä totta, että tätä hätätilannetta ei ollenkaan olisi, ellei Saario olisi itse omasta vakaasta halustaan järjestänyt itseään tuonne Jumalan selän taakse. Toivottavasti kriisin rahoitus on etukäteen huomioitu, huolellisestihan tuossa kaikkeen on varauduttu. Älytön hanke kaiken kaikkiaan.

Vierailija
486/782 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

140 000 e vene jäi sinne ajelehtimaan. Kyllä kannatti. 

Mitä sitten. Kyllä hänen taustatiiminsä uuden veneen vinkuu sponsoreilta kädenkäänteessä, ei tuo sankari näitä älyttömyyksiään tähän jätä. Rahaa on.  Jokos leffasopimus on allekirjoitettu.

Jos olet Jaria seurannut, kuten oletan koska olet täällä kärkkäänä trollaamassa, niin tietänet miten tuo story meni. Kerron nyt kuitenkin jos on mennyt ohi tai ymmärrys ei riitä: Veneen valmistajan aloitteesta tuo koko soutu on tapahtui. Kukaan ei ole vinkunut mitään veneitä. 

Vierailija
487/782 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka sankarista luuseriksi on nopea. Kun pääsee maaliin, on ylivertainen sankari. Kun homma jää kesken, kaikki näyttää naurettavalta.

Vierailija
488/782 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöläisten hommaa,vähän kuin vuorikiipeily.

Miksi riskeerata muiden terveys ja henki pelastusoperaatioissa

Vierailija
489/782 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain...Tauskia mukaellen. 

Vierailija
490/782 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt pyytää anteeksi!

Mitä ja keneltä, en viitsi edes lukea.

Alkaa todella mennä naurettavaksi. Maksakoon pelastajilleen tuntuvat korvaukset, kuinkahan pahasti sotki laivan aikataulut, saattaa olla aika monta numeroa siinä laskussa. Sen jälkeen pitäköön suunsa kiinni. En halua kuulla sanaakaan enää tästä sankarista.

Vierailija
491/782 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen onnellinen että näin videon. Kukaan ei ollut vaarassa (ainakaan videon aikana), merenkäynti ei ollut pahin mahdollinen, maalaa tabloidien toimittajat nyt millaisia otsikoita tahansa. Jarin kunnosta on mahdotonta sanoa, mutta itse itsensä sieltä verkkoon kampesi. 

Se paatti kääntyy sivuttain sillä tapaa, että aaltojen vaikutus olisi mahdollisimman vähäinen. Aika lähellä oli kyllä Jarin alus sitä  Cymonaa ja tarkkaa homma oli se verkon heiluminen ja miehen nostaminen alukseen. Ei todellakaan näyttänyt helpolta tai turvalliselta. Jarilla oli kyllä sinniä hirveät määrät ja vielä toimi koordinaatiokyky. Se verkkoon nouseminen oli jo hirveä ponnistus

Kukaan ei sanonut hommaa helpoksi tai turvalliseksi. Korjaan että kukaan miehistön jäsen ei ollut hengenvaarassa, kuten ketjun alussa joku väittää.

Vierailija
492/782 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Balladi aiheesta julkaistu.

Vierailija
493/782 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten. Kyllä hänen taustatiiminsä uuden veneen vinkuu sponsoreilta kädenkäänteessä, ei tuo sankari näitä älyttömyyksiään tähän jätä. Rahaa on.  Jokos leffasopimus on allekirjoitettu.

Jos olet Jaria seurannut, kuten oletan koska olet täällä kärkkäänä trollaamassa, niin tietänet miten tuo story meni. Kerron nyt kuitenkin jos on mennyt ohi tai ymmärrys ei riitä: Veneen valmistajan aloitteesta tuo koko soutu on tapahtui. Kukaan ei ole vinkunut mitään veneitä. 

Uskoo ken tahtoo.

Vierailija
494/782 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuka maksaa viulut, mutta mediahuomio on käsittämätön. HS kirjoittanut lukuisia juttuja aiheesta. Vähempikin riittäisi! Zeesus

Vierailija
495/782 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta, jos ei ota kuvaa ihmisestä, vaan pelkästään Clayton veneestä. Niin ihanko totta, että Eagles laivan varustamo kieltäisi kuvan veneestä. Siis soutuveneestä. Niin ja kyllä Jari itse voi soutuveneestään kuvaa lähettää.  Laivasta ei saa kuvata venettä, varustamo kieltää. Täytyy otta yhteys Silja Lineen, että antaako varustamo luvan ottaa kuvan omasta veneestä.

Sun ei nyt täydy ottaa yhteyttä Silja Lineen 🤦🏻😂 SiljaLine ei ollut operaatiossa mukana. Veneestä on edelleen kuva tuon naisen tilillä. Yrittäkää nyt käyttäytyä ettei taas saa hävetä. 

Vierailija
496/782 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä totta, että tätä hätätilannetta ei ollenkaan olisi, ellei Saario olisi itse omasta vakaasta halustaan järjestänyt itseään tuonne Jumalan selän taakse. Toivottavasti kriisin rahoitus on etukäteen huomioitu, huolellisestihan tuossa kaikkeen on varauduttu. Älytön hanke kaiken kaikkiaan.

Kun ihmiskunta on jo valmis, tehdään tällaisia tempauksia jottei elämä tuntuisi tyhjältä ja tylsältä. Mitään "järkeä" itse hankkeessa ei tietenkään ole. Sitten siitä tehdään netflix-sarja tai kirja tai podcast ja tyhjästä jauhaminen jatkuu.

"K-ryhmä ja soutaja Jari Saario ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jossa Kesko ja K-kauppiaat ovat osaltaan mahdollistamassa Saarion seuraavaa projektia. Siinä hän taittaa soutaen matkan Etelä-Amerikan Chilestä Etelä-Afrikan Kapkaupunkiin. Saario puolestaan lupaa matkallaan kannustaa suomalaisia liikkumaan ja toimii yhtenä K-ryhmän Liike on lääke -hankkeen lähettiläistä."

Se, että sinä et pääse kämpästäsi ulos edes kouluun mennäksesi tai töitä hakeaksesi, on sun oma ongelma. Näillä soutuennätyksillä on tarkoitus, jota matalasti koulutetut typerykset eivät tajua. Ne ovat paitsi mielikuvamarkkinointia, myös kannustava esimerkki siitä, että ihminen pystyy monenlaiseen kunhan vain yrittää. Mutta älä sinä tee mitään edelleenkään, valita ja ulise vain muiden tekemisistä :D

Vierailija
497/782 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoo ken tahtoo.

Niin joo, ainahan on se mahdollisuus että koko ympärillä oleva maailma on valetta. Tai omaa mielikuvitusta. Ehkä mitään maailmaa ei ole edes olemassa. Lääkkeet!! 

Vierailija
498/782 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ano Turtiainen soutaa kyllä tuon reitin avonaisella Päijän veneellä ja T-paidassa. Samalla todistaa litteän maapallon olevan totta.

Ano ei souda itseään edes portaita pitkin kerrostalokämppäänsä. Lihakasan vitaalikapasiteetti riittää juuri ja juuri kameran edessä vinkumiseen.

Vierailija
499/782 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi anteeksipyyntö kyllä tulee kuin tilattuna. Ihan kuin olisi saanut tiedon että alkaa ihmisten mielipide kääntyä. Ärsyttää kun nykyään kaikki on niin laskelmoitua.

Vierailija
500/782 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä hourit? Mistä vtun veneestä sä haluat kuvan? Tällä Saario souti.

https://www.is.fi/urheilu/art-2000011741401.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä