Entä jos kokeiltais tässä hätätilassa työn jakamis keinoja. 4 pv työviikot tai 6 tunnin päivät. Ylityö kiellot kaikille aloille.
Mutta eihän se käy EK:lle (jonka talutusnuorassa pääministeri Orpokin on)
Kommentit (8)
Minä voisin tehdä lyhyempää työaikaa jos ne työt oikeasti vähenisi. Asiantuntijatyössä näin ei ole.
Eiku nyt säästetään ja pistetään 20% henkilöstöstä pihalle ja jäljelle jäävät tekee tietysti niidenkin työt.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni tarvitsee sen palkan mitä kokoaikatyöstä saa. En minä ainakaan halua vuoroistani luopua.
Älä sitten valita veroista ja siitä, että joudut elättämään laiskoja työttömiä.
En minä tulisi toimeen 80% palkalla.
Nämä ideat tulee aina heiltä, jotka ovat olleet työttömiä pitkään eivätkä tajua kuinka kallista on maksaa laskut ilman tukia ja töitä varten pitää olla auto. Autosta pitäisi luopua heti enkä enää pääsisi töihin.
ei kun nyt on niin valtava työvoimapula, että helpotetaan irtisanomisia, nostetaan eläkeikää, leikataan työttömyyskorvauksia ja tuodaan suomeen lisää lääkäreitä ja insinöörejä.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni tarvitsee sen palkan mitä kokoaikatyöstä saa. En minä ainakaan halua vuoroistani luopua.
Sopii meille työttömille toki sekin, että työläiset tekevät kaikki työt ja maksavat meidän elämämme. Onhan se kiva kun on aikaa keskittyä harrastuksiin.
Sopii mulle. Saa joku muukin kokeilla ajaa +100om työmatkan hitsailemaan päiväksi. Ollaan tarjottu kokoaikahommana tähän asti, mutta ei ole kiinnostanut. Ehkä suitten jos tällain työaikaa ja palkkaa alennetaan niin kiinnostus kasvaa.