Listataan kovan pakkasen hyödyllisiä puolia
Kuumat ruoat voi laittaa ulos jäähtymään ennen jääkaappiin laittoa. Täällä -20, ja just laitoin ruoat ulkoa jääkaappiin, viilenivät puolessa tunnissa.
Kommentit (99)
Huuto kuuluu naapuriin, ei tarvi kännyä käytellä
Turistit maksavat suuria summia päästäkseen kokemaan lumen ja pakkasen, me saadaan asua täällä.
Vaatteet ulos tuulettumaan noin 1 vrk, samoin petivaatteet
Äh-lyillä tulee koti ikävä eikä so.mput läpsyttele kartsalla kun munat jäässä.
Tatuoinnit peittyvät vaatteisiin.
Vaatteet kuivaa hyvin pakkasella.
Miten Hesoissa pärjättäisiin jos 30-40 pakkanen hyökyisi sinnekin
Ihmiset voivat meditoida tai nukkua sisällä, hyvällä omallatunnolla. Ei ole paineita lisäulkoiluun. Kirjat. Oppiminen voi kiinnostaa aikuisia. Osa sisustaa, siivoaa tai uusii asioita.
Autot liukastelevat ja jos tulee mäessä isompi show eli sekamelska, se naurattaa.
Pyöräteillä oli työmatkalla väljää.
Vierailija kirjoitti:
Eipä paljon musut ja ählikset pyöri kaupungin kaduilla.
Ihan yhtä lailla. Sori siitä.
Kova pakkanen ei haittaa. Teen etätöitä kotona. Jos on pakko käydä jossain, auto lämpimästä autotallista ja matkaan. Muun ajan tyytyväisesti kotona sohvan nurkassa torkkupeiton alla, kirja kourassa. Kotonakaan ei ole kylmä, omassa talossa on maalämpö niin ei tarvii öljy-/sähkölaskuja koskaan kauhistella tai mitään takkoja poltella. Puoliso suorastaan rakastaa tehdä lumitöitä, niin tehköön ne rauhassa, ei tarvitse niistäkään tapella ja itse olen senkin ajan sohvannurkassa hyggeilemässä.
Eli ei ole kyllä yhtään mitään valittamisen syytä siinä, että on paljon pakkasta. Ja kohtahan se on taas ohi, kevät ja kesä tulee. Tälleen +40 ikäsenä aika ja vuodet kuluu jo niin vauhdilla.
Vierailija kirjoitti:
Miten Hesoissa pärjättäisiin jos 30-40 pakkanen hyökyisi sinnekin
Varmaan samalla tavalla kuin nyt, mikäli kylmyys ei vaikuttaisi ratikoiden ajolinjoihin. Paljon paikkoja, joissa voi olla ja kulkea sisällä.
Nyt on hyvä ilma tehdä jäälyhtyjä.
Vähemmän vandaaleita liikkeellä. Ei kai kukaan ihan edes täys järjetön lähde varkaus/ vandaalikierrokselle kun on -30. Paleltuu paikalleen, enneku saa räpellettyä mitään varastettavaa. Mulla ehti sormet jäätyä kun yritin räpeltää auton renkaisiin ilmaa.
Denarit itkee, kun orpo ei järjestä lämmitystä Lapissa kylmissä oloissa eläville. Vaikka kyllä he ovat tottuneet ja ovat ennenkin pärjänneet niin kuin silloinkin, kun oli kovat pakkaset koko talven.
Jos joku valitsee asua vaikka sellaisessa paikassa jossa ei ole sähköjä, mutta kuitenkin joku uuni ja liesi, johon on myös puita.
Kylmällä säällä on usein kirkas taivas, Kuu näkyy ja tähdet. Ja kaukaiset maisemat näkyvät aukealla tai järvellä. Jäälyhdyt. Kukkajäädytysteokset.
Vierailija kirjoitti:
Kova pakkanen ei haittaa. Teen etätöitä kotona. Jos on pakko käydä jossain, auto lämpimästä autotallista ja matkaan. Muun ajan tyytyväisesti kotona sohvan nurkassa torkkupeiton alla, kirja kourassa. Kotonakaan ei ole kylmä, omassa talossa on maalämpö niin ei tarvii öljy-/sähkölaskuja koskaan kauhistella tai mitään takkoja poltella. Puoliso suorastaan rakastaa tehdä lumitöitä, niin tehköön ne rauhassa, ei tarvitse niistäkään tapella ja itse olen senkin ajan sohvannurkassa hyggeilemässä.
Eli ei ole kyllä yhtään mitään valittamisen syytä siinä, että on paljon pakkasta. Ja kohtahan se on taas ohi, kevät ja kesä tulee. Tälleen +40 ikäsenä aika ja vuodet kuluu jo niin vauhdilla.
Oliko tässä niitä kysyttyjä hyödyllisiä puolia?
Voi hyvällä omallatunnolla nyhjöttää kotona.