Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsena toistuvasti näkemäsi uni?

Vierailija
09.01.2026 |

Onko teillä muilla unia, joita näitte usein ollessanne lapsia? Ovatko unet toistuneet enää aikuisiällä? Minulla oli kaksi toistuvaa unta, joista kumpaakaan en ole enää aikuisena onneksi nähnyt.

1. Pallolta karkuun juokseminen

Unen alussa tutkin outoa paikkaa, enkä todellakaan tiennyt miten olin sinne päätynyt. Olin pallon päällä, joka oli pinnaltaan täysin tasainen ja ruutukuvioinen, vähän niinkuin ruutuvihon ruudut. Maisemaa ei oikeastaan ollut, näkyi vain mustaa ja ruudukon kaareutuminen horisonttiin. Unen alussa aloin kuulemaan ääntä, joka voimistui jatkuvasti. Sellaista, että joku painava pyörivä esine tulee kohti. Ja tulihan se - iso musta painava pallo, joka jahtasi minua ja nauroi pahansuovasti. Juoksin palloa karkuun ja se oli jatkuvasti aivan kintereilläni. Jossain vaiheessa uneen alkoi tulla esteitä, joiden yli minun piti kiivetä. Esteet olivat eri värisiä lasisia kuutioita ja pallo murskasi ne. Koska pallo, jolla juoksin tätä tummaa palloa karkuun, oli aika pieni, jouduin juoksemaan palloa karkuun lasinsirujen keskellä. Kerran onnistuin hämäämään tummaa palloa ja piilouduin jonkin esteen taa, mutta se suututti tumman pallon entistä pahemmin. Uni loppui aina siihen, kun tumma pallo oli vyörymässä päälleni ja heräsin aina ihan hikisenä.

2. Puhuva ukkonen ja muu perhe

Unessa olin omassa huoneessani leikkimässä, kun havahduin ukkosen paukkeeseen. Se pelotti minua. Ukkonen alkoi puhumaan minulle uhkaavasti ja kutsui luokseen leikkimään. Ääni oli kova miehen ääni. Unen puolivälissä kuulin perheeni äänet ulkoa. Äänet eivät olleet normaaleja vaan kuulostivat kirotuilta, sellaiselta vähän tekniseltä kiljunnalta ja karjunnalta, jossa ääni välillä kuuluu kovempaa ja välillä hiljempaa. Tunnistin niistä silti perheenjäseneni. Koska tilanne oli pelottava ja perheeni käyttäytyi oudosti, lähdin etsimään heitä. Perheeni oli ulkona ukkosessa ja he tanssivat ja huusivat ulkona ukkosen jyrähdellessä. Koko perhe oli kuin manattuja ja heidän ihonsa oli palovammoilla. Silmät olivat punaiset. Katsoin näkyä ulko-ovelta samalla kun ukkonen uhkaili minua ja samalla pyysi ulos leikkimään. Ukkonen ja perheeni kertoivat, että ulkona oli hauskaa leikkiä. Olin todella peloissani. Ukkosen ääni soi päässäni vielä pitkään unen jälkeen.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko ap harkinnut terapiaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän